Gå til innhold

Ny iPhone - kort batteritid!

Fremhevede innlegg

Gjest Tekola
Skrevet

Jeg har en 3GS og må lade den hver natt med min normale bruk. Kanskje et par samtaler på totalt fem minutter, ca. 10 sms og kanskje totalt en times bruk av apps og internettsurfing.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en 3GS og må lade den hver natt med min normale bruk. Kanskje et par samtaler på totalt fem minutter, ca. 10 sms og kanskje totalt en times bruk av apps og internettsurfing.

Med samme bruk som dette så må jeg lade hver 3. eller 4. dag. Har iPhone 4.

AnonymBruker
Skrevet

Hmmmmm... begynner å lure på om noe virkelig ER galt med min nye telefon. Som sagt, jeg bruker den ikke sånn voldsomt mye, lysstyrke er skrudd ned og autolås er på... og telefonen er helt ny (vet ikke om det har så mye å si?). merkelig.

Hvor lenge lader dere den av gangen? hele natta, eller? (kan det bli for mye?) lar dere den bli helt tom først, eller?

Skrevet (endret)

Nei, det kan ikke bli for mye lading. Når batteriet er fulladet, så tar det ikke til seg mer strøm, rett og slett!

Og et batteri skal generelt ikke bli helt tomt før du lader det på nytt heller. Gylden regel kan være å ikke la det være mindre enn 20-30% strøm på batteriet før du lader på nytt.

Endret av Dermika
Skrevet

Som noen andre nevnte: sjekk hva som kjører av apper og denslags. Har du konstant på 3G, masse bakgrunnsprogrammer, søk etter oppdateringer etc. så vil det bruke endel batteri.

Gjest Consensio
Skrevet (endret)

Bruker telefonen (iPhone 3gs)så og si hele dagen, surfer, spiller, hører på radio/musikk og tar masse bilder

Jeg lader den om natten og ellers aldri - bortsett fra når jeg ser nettTV. Da forsvinner batteriet fort.

Og jeg har høy lysstyrke, lukker app'ene før jeg lader den.

Er ca 10% batteri igjen når jeg legger den på lading.

Endret av Consensio
Skrevet

Tusen takk for svarene deres!!

Er det så viktig at man lukker app-ene? Blir det ikke da bare rot med å finne dem fram igjen hver dag?

Skrevet

Er det så viktig at man lukker app-ene? Blir det ikke da bare rot med å finne dem fram igjen hver dag?

What?

Du trykker jo bare på appen når du skal bruke den, det er da ikke rotete..

Gjest Consensio
Skrevet

Vanskelig å finne dem igjen? Om man har flere sider med apps hvor ingen ligger i mapper, så kanskje man glemmer hvilken side appen er på, men normalt er det jo ikke så innmari vanskelig, ikke noe verre enn å bla seg gjennom lista nederst om man dobbeltklikker.

Skrevet (endret)

What?

Du trykker jo bare på appen når du skal bruke den, det er da ikke rotete..

Åja - tror kanskje at jeg misforstod! Trodde at å lukke appen betydde at jeg må fjerne den på skrivebordet", jeg. Stemmer ikke det? Alle kan ligge der?

Vanskelig å finne dem igjen? Om man har flere sider med apps hvor ingen ligger i mapper, så kanskje man glemmer hvilken side appen er på, men normalt er det jo ikke så innmari vanskelig, ikke noe verre enn å bla seg gjennom lista nederst om man dobbeltklikker.

Hvordan lager man mapper til app-ene?

Endret av Sarafina
Skrevet

Jeg har hatt iPhone 3GS, og har nå Samsung Galaxy S2. Begge telefonene må jeg legge til lading hver natt. Anser det som helt normalt for smarttelefoner, og synes også dette er helt uproblematisk.

Gjest Consensio
Skrevet (endret)

Hvordan lager man mapper til app-ene?

Om du har f.eks flere spill og vil ha alle spillene i en mappe (eller flere mapper om du har mange spill), så trykker du på det spillet som om du vil slette det, men ikke trykk på X- en, bare hold fingeren på den appeb og dra den over en annen app du vil ha i samme mappe.

Vips så er en mappe laget og du kan bestemme hva mappen skal hete.

Så kan du gjöre det samme med andre apps du vil ha i den mappen.

For å lukke appene helt, så dobbelklikker du på den knappen nederst på telefoneb under skjermen.

Da får du opp en linje nederst på skjermen med alle appene du har brukt.

Hold så fingeren på den ene av de appene til de begynner å "dirre" og en liten röd strek kommer i hjörnet på appen.

Trykk på den slik at den blir borte, fortsett å gjör dette til det er tomt, så kan du trykke på knappen under skjermen

Dette sletter ikke appene. De ligger fortsatt på telefonen din, du har bare lukket dem helt så de ikke går i bakgrunnen og gjör telefonen din tregere osv

Endret av Consensio
Skrevet

tror det er helt vanlig at batteriet bare varer en dag. Jeg har måttet lade min nye iphone hver eneste dag hele den første uken jeg har hatt den.

Litt kjipt, men sånn er det vel bare.

Er det foresten ingen annen måte å lukke appsene på enn å trykke to ganger og så krysse dem vekk? Hadde jo vært mye kjekkere om man kunne lukke den mens man var inne i den, istedet for å måtte gå ut på home-siden og såå trykke to ganger og så krysse vekk..

Skrevet

Jeg har iphone 3 GS, og jeg kan gå noen dager uten å lade, selv om den er 2 år gammel. Ser at jeg er ganske heldig da. Og tror nok ikke jeg skal bytte ut telefonen min før den går i stykker.

Skrevet

Hmmmmm... begynner å lure på om noe virkelig ER galt med min nye telefon. Som sagt, jeg bruker den ikke sånn voldsomt mye, lysstyrke er skrudd ned og autolås er på... og telefonen er helt ny (vet ikke om det har så mye å si?). merkelig.

Hvor lenge lader dere den av gangen? hele natta, eller? (kan det bli for mye?) lar dere den bli helt tom først, eller?

Jeg bruker min MYE (har 4s) 3g står på dagen lang, samt wordfeud, mail og Facebook. Er titt og ofte innom appstore, og andre sider.

Ringer ikke veldi mye, heller ikke mange sms, så går mest på data.

Min varer ca 1-2 døgn. Trodde dette var lite, men kanskje ikke i forhold til deg TS.

Skrevet

Takk for hjelpen alle sammen!

Tror kanskje jeg må gå tilbake til butikken med den. For i forhold til hvor lite jeg bruker den, virker det som om batteriet varer veldig kort sammenliknet med flere av dere andre. For jeg bruker veldig sjeldent internett, spill, apper osv.

Skrevet

Min var også sånn, helt til jeg skjønte hvordan jeg skulle skru av app'ene når de ikke er i bruk. Du dobbeltklikker på den runde knappen, og da kommer de åpne appene til syne nederst på skjermen. Hold på dem med en finger til de kommer opp med kryss (altså på den nederste rekken). Du sletter dem ikke, du bare skrur dem av - de vil ligge på sin vante plass på oversikten over apper når du trenger dem neste gang. Når jeg lærte meg dette, varte batteriet plutselig i dagevis.

Skrevet

Min var også sånn, helt til jeg skjønte hvordan jeg skulle skru av app'ene når de ikke er i bruk. Du dobbeltklikker på den runde knappen, og da kommer de åpne appene til syne nederst på skjermen. Hold på dem med en finger til de kommer opp med kryss (altså på den nederste rekken). Du sletter dem ikke, du bare skrur dem av - de vil ligge på sin vante plass på oversikten over apper når du trenger dem neste gang. Når jeg lærte meg dette, varte batteriet plutselig i dagevis.

Takk skal du ha! da skal jeg prøve det :) synes det høres litt tungvint å måtte gjøre det hver gang, men men..

Tusen takk for tips, dere! helt supert med god hjelp :)

Skrevet

Takk skal du ha! da skal jeg prøve det :) synes det høres litt tungvint å måtte gjøre det hver gang, men men..

Tusen takk for tips, dere! helt supert med god hjelp :)

Du trenger ikke egentlig gjøre det på alle hver gang ;) . Jeg skrur av sånne som jeg bruker sjelden rett etter jeg er ferdig med å bruke dem. Alle andre får ligge åpne i løpet av dagen, så skrur jeg dem av om kvelden før jeg legger meg (hvis jeg husker det).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...