Gå til innhold

Rydde etter sambos barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en tydelig forskjell på hva som er rot og ikke. Vi har en avtale om at han skal være nøye med å be barna rydde opp mat,klær, ting og tang etc. Men det er ikke alltid at det forekommer. Vi skal nå feire sambos datter med hans fam. Noen som mener at jeg da skal være med å rydde etter dem, eller enig i at det er dels/hans ansvar da avtalen vår ikke blir fulgt

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en tydelig forskjell på hva som er rot og ikke. Vi har en avtale om at han skal være nøye med å be barna rydde opp mat,klær, ting og tang etc. Men det er ikke alltid at det forekommer. Vi skal nå feire sambos datter med hans fam. Noen som mener at jeg da skal være med å rydde etter dem, eller enig i at det er dels/hans ansvar da avtalen vår ikke blir fulgt

Jeg er da ikke sur over dette, men ignorerer det

Skrevet

Hovedansvaret for å rydde er hans, men er jo koselig om du hjelper han litt! Hjelper også min kjæreste å legge sammen HANS klær, det er hans ansvar, men hjelper gjerne.

• Liker 1
Gjest HollyDolly
Skrevet

hadde det vært annerledes hvis dokke hadde datteren ilag?

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

oi feil tråd-

Endret av Nuppdupp
AnonymBruker
Skrevet

Du har så klare grenser for hva som er ditt,mitt,og resten driter jeg i....det vil ikke gå bra for dere.

Er det et hjem eller en instutisjon du driver......er det rat det er krig i verden....

Skal du ha barn,så må dere satse på tvillinger, slik at du kan dele i to loke deler.

fullkomment

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hjelper til til vanlig selvsagt, men her har ting en greie med å skje i siste liten. Når jeg kommer opp til et rotete hus om morgenen finner jeg det ikke fristende å rydde ettertanke fordi vi skal feire

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hjelper til til vanlig selvsagt, men her har ting en greie med å skje i siste liten. Når jeg kommer opp til et rotete hus om morgenen finner jeg det ikke fristende å rydde ettertanke fordi vi skal feire

Ettersom

AnonymBruker
Skrevet

Du har faktisk valgt å flytte sammen med en som har barn, og med barn følger det gjerne med litt rot. Selvsagt skal han og barna lære seg å rydde opp etter seg, men å sitte på sofaen å vente.. nææ høres ikke bra ut

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig skal du være med på å rydde opp i ditt eget hus. Hvis du drar inn en "mitt-og-ditt" holding inn i samboerskapet kommer det aldri til å fungere.

Du kan ikke si at siden det var din familie som var på besøk så får du rydde opp. Hvor blir felleskapet med din mann av? Det er selvfølgelig ikke rikitg at din mann skal sitte på ræv mens du rydder opp heller.

Hvis det er du som rydder mest må du prøve å fortelle din mann at han må bidra mer, men å dra fram en argumentasjon om at siden det er ditt barn som roter så er det du som må rydde er helt håpløst og fullstendig ufruktbar.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror kanskje at jeg skjønner hva du mener, for situasjonen her er ikke ulik.

Det er han som må be sine barn om å rydde, for det har ikke du lov å bestemme, ikke sant? Og han følger ikke opp dette, men nå, like før dere skal ha gjester må du være med på stresset med å få huset presentabelt. At det er hans familie som kommer er uinteressant, men det er barnas rot, og ikke ditt?!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror kanskje at jeg skjønner hva du mener, for situasjonen her er ikke ulik.

Det er han som må be sine barn om å rydde, for det har ikke du lov å bestemme, ikke sant? Og han følger ikke opp dette, men nå, like før dere skal ha gjester må du være med på stresset med å få huset presentabelt. At det er hans familie som kommer er uinteressant, men det er barnas rot, og ikke ditt?!

Takk. Det jeg mente ja :)

Skrevet

Dette blir alt for 14tis mentalitet.. er man ikke voksen nok til å bo i ett hjem som har ansvar for barn, får man fortsette å bo hjemme med foreldrene.

Selvsagt må du ha lov til å bestemme at barna skal rydde etter seg, men å sette seg med armene i kors å furte. Det blir det dårlig stemning av.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har 2 barn fra før,de er nå 14 og 19 - så det er bare han yngste som kommer fast annen hver helg og ferier. Men da de begge var her var det lett for meg å føle meg som en hotellvertinne for barna - og det er IKKE ok.

Vi har nok et litt forskjellig syn på oppdragelse, og mannen min har nok falt i den gruppen av fedre som gjerne vil at barna skal ha det "ekstra hyggelig" når de først kommer, for de sees så sjelden.

Dette medfører at barna ofte slipper å gjøre noe som helst når de er her - og sitter som regel på rumpa med PC`n på fanget og venter på neste bespisning eller snopskål.

Oppvask blir ikke ryddet vekk fra bordene eller satt inn i maskina,tomme brusflasker og snoppapir blir liggende overalt, sko og klær tyter i gangen,våte håndklær i krøll på badegulvet og brødsmuler overalt.

Jeg blåser i hvordan de hadde før mannen min og jeg flyttet sammen - men det er også mitt hus og et visst minimum av folkeskikk og oppførsel forventer jeg.

Vi har alltid vært enige om at det å snakke til/"oppdra" hverandres barn er ok.Men jeg merker at det som regel er jeg som må minne dem på at de skal rydde etter seg eller skrelle poteter/dekke bordet. Om det er mannen som lager middag, er det sjelden de blir bedt om noe annet enn å spise den...

Det er ofte jeg har brukt hele søndagskvelden (mens han har kjørt dem hjem)til å rydde,støvsuge og vaske huset tilbake til normalen og da har jeg følt meg som ei "dårlig betalt vaskehjelp".

Det har jeg slutta med :Hehe: Så hvis jeg ikke har minnet dem på å rydde etter seg i løpet av helgen - har enten gubben gjort det for dem eller som oftest så står det igjen når de drar. Og der står det godt for min del.

Jeg er ikke furtete over dette, men for det meste lar jeg det nå stå til mannen min rydder det selv, enten på søndagskvelden eller mandag etter jobb.

Hvis han vil være hushjelp for barna sine, er det greit for meg. Men jeg ønsker ikke den rollen - heller ikke ovenfor mitt eget barn

• Liker 1
Skrevet

Mannen min har 2 barn fra før,de er nå 14 og 19 - så det er bare han yngste som kommer fast annen hver helg og ferier. Men da de begge var her var det lett for meg å føle meg som en hotellvertinne for barna - og det er IKKE ok.

Vi har nok et litt forskjellig syn på oppdragelse, og mannen min har nok falt i den gruppen av fedre som gjerne vil at barna skal ha det "ekstra hyggelig" når de først kommer, for de sees så sjelden.

Dette medfører at barna ofte slipper å gjøre noe som helst når de er her - og sitter som regel på rumpa med PC`n på fanget og venter på neste bespisning eller snopskål.

Oppvask blir ikke ryddet vekk fra bordene eller satt inn i maskina,tomme brusflasker og snoppapir blir liggende overalt, sko og klær tyter i gangen,våte håndklær i krøll på badegulvet og brødsmuler overalt.

Jeg blåser i hvordan de hadde før mannen min og jeg flyttet sammen - men det er også mitt hus og et visst minimum av folkeskikk og oppførsel forventer jeg.

Men er ikke dette "vanlig oppførsel" blandt barn? Mine barn er også sånn her hjemme. Må stadig minne de på å sette inn oppvasken, legge klær der de skal osv..

Mens er de hos bestemor eller andre rydder de uten å tenke, setter skoene der de skal, henger opp jakkene .. så jeg vil vel bare si at da føler barna seg som hjemme, og det skal de vel?

AnonymBruker
Skrevet

Men er ikke dette "vanlig oppførsel" blandt barn? Mine barn er også sånn her hjemme. Må stadig minne de på å sette inn oppvasken, legge klær der de skal osv..

Mens er de hos bestemor eller andre rydder de uten å tenke, setter skoene der de skal, henger opp jakkene .. så jeg vil vel bare si at da føler barna seg som hjemme, og det skal de vel?

Til en viss grad. Men jeg vet at hjemme hos mamma rydder de etter seg og der er det strøkent Og jeg furter overhodet ikke over at det er rotete. Og her skallet kompenseres for at de er her sjeldent så da er alt liksom litt lov. Og jeg er ingen tjener m

Skrevet

Det eneste jeg vil nevne er forskjellen på det å mase på egne barn kontra stebarn. Det er ikke morsomt å være den "sure, masete" stemora, mens pappan varter opp barna. Da bør far på banen, mener jeg. :-)

Skrevet

Dette blir alt for 14tis mentalitet.. er man ikke voksen nok til å bo i ett hjem som har ansvar for barn, får man fortsette å bo hjemme med foreldrene.

Selvsagt må du ha lov til å bestemme at barna skal rydde etter seg, men å sette seg med armene i kors å furte. Det blir det dårlig stemning av.

TS skriver jo ikke noe om å furte!

Synes det et helt ok at huset ser litt dass ut, TS skal ikke behøve å føle noe rundt det, det er barnets/farens ansvar - litt avhengig av omstendigheter og barnets alder selvsagt:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt for at huset kan se brukt ut etter helgene hvor barna har vært her. Men det jeg reagerer på, eller ikke gidder å reagere på er når far og jeg har en avtale hvor han skal si ifra når det er rotete og de må huske å rydde etter seg når dem er her, men så blir ikke det gjort. Og når vi da skal ha besøk så må/ bør jeg hjelpe til for da er det så mye. Jeg furte ikke over dette i det hele tatt. Skal faktisk si at jeg koser meg litt når jeg ser gamlelandet går å stresser rundt for å rydde slik at detbser ok ut

TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...