AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #1 Skrevet 8. januar 2012 Heisann! Får nesten dårlig samvittighet av å ta opp dette her, men jeg må få det ut. Den mannlige halvdelen i et vennepar av meg har jeg kjent siden barnsben av, han er en noe gammeldags type - mener at fruen skal ta seg av det huslige mens mannen skal gjøre alt annet. Dette har han fått klart gjennomslag for i husstanden da de de 5 årene har hatt mange jern i ilden ifbm oppussing mm. Fruen hans er en gris, hu eier ikke huslig sans, det er rett og slett møkkete i hjemmet, oppvasken består av å sprute zalo på serviset og skylle det av med lunkent vann. Hu støvsuger et par striper midt på gulvet, moppen de kjøpte i 2005 står fortsatt innpakket (har kjørt 3 flyttelass for de så jeg vet...) Mannen i huset irriterer seg grønn, men han blir jo "hjernevasket" han også, eller, kanskje han rett og slett er lei og ikke gidder engasjere seg. Ved siden av full jobb så jobber han ved enhver ledig anledning med eiendommen. For et par år siden fikk de et barn. Jeg har tenkt at nå må renholdet jaggu forbedre seg, men nei. De er fortsatt like grisete. Det er så ille at barnet går med samme klærne i flere dager, gjerne hele uka, men gulpeflekker som er blitt gulgrønne og harde... 2 voksne og 1 barn, de vasker klær 1 gang i uka. Har forsiktig tatt det opp med barnefaren, men han sa det jeg har forklart dere, at de har en klar avtale om hvem som gjør hva i huset og at hun blir sur hvis han beveger seg inn på hennes "teritorie". Jeg sa rett ut at verden er så stygg at dersom ungen kommer på skolen med møkkete klær og lukter gamp så er det garantert en fremtid som mobbeoffer, for ikke å nevne at barnevernet sannsynligvis kommer til å bli innblandet. Hva pokker skal jeg gjøre? Kan ikke bare sitte i bakgrunnen og se på lenger! Finner det mest fornuftig å være anonym...
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #2 Skrevet 8. januar 2012 Dette er en familie som høres ut som de kan trenge litt veiledning. Jeg er ingen hysterisk husmor med støv på hjernen, tvert imot har jeg nok et mer avslappet forhold til renhold enn de fleste. Likevel reagerer jeg på det du skriver. Jeg synes kanskje enkelte overdriver når de bytter klær på småbarna hver gang de søler bittelitt, for de minste søler jo hele tida og ender med å skifte antrekk mange ganger pr dag. Det er unødvendig synes jeg. Men man bør jo i det minste legge dagens skitne klær til vask og finne fram nye klær til dagen etter. Det er sant som du sier at slike barn vil med stor sannsynlighet få tyn av de andre barna på skolen. Rene og hele klær og en ren kropp/rent hår/rene tenner er blitt så selvfølgelig i dag at de som ikke har dette fort blir utsatt for andre barns (og voksnes) kritiske blikk og kommentarer. Hvordan ser denne familien på personlig hygiene? Tannpuss? Er de slappe der også trenger de i hvertfall veiledning. Jeg ville nok vurdert en bekymringsmelding til barnevernet. Og før barnevernsmotstanderne hopper i strupen på meg: Jeg mener ikke at barnet skal tas bort hjemmefra, men at barnevernet bør gå inn med hjelp og veiledning sånn at foreldrene blir istand til å gi barnet de beste forutsetninger for en god og trygg oppvekst. 3
CalidumCor Skrevet 8. januar 2012 #3 Skrevet 8. januar 2012 Bekymringsmelding til barnevernet ja, høres ut som denne familien trenger litt veiledning.... 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #4 Skrevet 8. januar 2012 Dette er en familie som høres ut som de kan trenge litt veiledning. Jeg er ingen hysterisk husmor med støv på hjernen, tvert imot har jeg nok et mer avslappet forhold til renhold enn de fleste. Likevel reagerer jeg på det du skriver. Jeg synes kanskje enkelte overdriver når de bytter klær på småbarna hver gang de søler bittelitt, for de minste søler jo hele tida og ender med å skifte antrekk mange ganger pr dag. Det er unødvendig synes jeg. Men man bør jo i det minste legge dagens skitne klær til vask og finne fram nye klær til dagen etter. Det er sant som du sier at slike barn vil med stor sannsynlighet få tyn av de andre barna på skolen. Rene og hele klær og en ren kropp/rent hår/rene tenner er blitt så selvfølgelig i dag at de som ikke har dette fort blir utsatt for andre barns (og voksnes) kritiske blikk og kommentarer. Hvordan ser denne familien på personlig hygiene? Tannpuss? Er de slappe der også trenger de i hvertfall veiledning. Jeg ville nok vurdert en bekymringsmelding til barnevernet. Og før barnevernsmotstanderne hopper i strupen på meg: Jeg mener ikke at barnet skal tas bort hjemmefra, men at barnevernet bør gå inn med hjelp og veiledning sånn at foreldrene blir istand til å gi barnet de beste forutsetninger for en god og trygg oppvekst. Ja, det er jo det en ikke har kontroll over, ikke foreldrene heller...
altflyter Skrevet 8. januar 2012 #5 Skrevet 8. januar 2012 Jeg ville kontaktet barnevernet. De vil ikke ta barnet fra foreldrene med mindre det er høyst nødvendig
Gjest O___o Skrevet 9. januar 2012 #6 Skrevet 9. januar 2012 Ta det opp med barneverntjenesten i kommunen din Barnevernsmotstanderene her kommer sikkert til å hate deg og beskylde deg for å forsøke å ødelegge andres liv, men resten av de oppegående menneskene her inne - vet at det skal mye mere til for at barnevernet overtar omsorgen for er barn - enn litt gulpeflekker og hybelkaniner 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå