Gå til innhold

Er de døde blant oss?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest MorAase

Hei..Jeg har sett min bestemor i drømme, og ser forskjellige folk ved sengen min når jeg er ute å reiser.. Jeg har drømt om en dame som ga meg en beskjed, og så var min veninne der i drømmen,lengre borte fra oss.Min veninne hørte ikke beskjeden, men jeg fikk intrykk av at hun skulle vite..Jeg fortalte det til min veninne, og hun ble veldig takknemlig for beskjeden. Var dette svindel også?

Nei, det var ditt eget sinn som spilte deg noen puss. Drømmer er rare greier somjobber med ting du allerede har i hodet, men som du kanskje ikke er bevisst på eller klar over.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Hvordan kan lisa williams fortelle et vilt fremmed menneske at broren druknet. Bare plukke ut et navn i salen og fortelle det til henne

Cold reading.

Ellers anbefaler jeg linken jeg la ut tidligere i dag fra Derren Brown.

Cold reading er mye mye enklere enn man tror. Jeg har selv vært med på et eksperiment angående dette og det er skremmende hva selv helt utrente mennesker kan få ut av informasjon av en person bare ved å se på kroppspråk og speiling (dvs. at man mimikerer personen foran seg helt ned til måten de puster på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Hvordan kan lisa williams fortelle et vilt fremmed menneske at broren druknet. Bare plukke ut et navn i salen og fortelle det til henne

Juks og fanteri fra ende til annen. Husk, dette er big business med masse penger involvert. Ofte er det gjort forundersøkelser på publikummet. Eller det er publikum som har vert i kontakt med "mediumet" før. Det er også lett å slenge ut et relativt vanlig navn for å vente på at noen i salen har en knytning til noen med dette navnet.

hadde du satt Lisa williams fremfor et norsk publikum, uten å fortelle henne at publikummet var fra Norge, ville hun ikke klart noe som helst. rett og slett fordi hun mangler refereanser til norsk kultur, norske navn osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Kjenner du noen kristne mor åse? Hva med dine foreldre,dine besteforeldre? Tanter? Har DU noen bekjente som er svindlere fordi de har en annen tro enn deg?

Jeg mener at vi alle har rett på å velge hva vi ønsker å tro, uten å bli kalt for svindlere og sjarlataner. Jeg velger å tro på det som jeg føler og kjenner og ser, og jeg er ikke ute etter å svindle noen bare fordi jeg tror på en høyere bevissthet. Å tro på ånder og engler er ikke mye annerledes enn å tro på en Gud. Hvorfor skal det dømmes opp og ned?

Jeg har, dessverre, personlig kristne i familien. Har vondt av ungene som vokser opp i det hjemmet.

Det er ren og skjær svindel når en forteller folk at en kan snakke med døde. Det er INGEN av disse #mediumene" som kan snakke med døde i det øyeblikket de blir utsatt for vitenskapelige tester, hvorfor det tror du? Svindelen blir enda større når en tar betalt for det! Lite forbanner meg mer! Hadde jeg vært diktator i dette landet hadde slik blitt straffet med inndragning, bøter og fengsel.

Når det gjelder vanlige religiøse som jøder, muslimer og kristne så er dette mennesker som har overlatt ansvaret for sitt eget liv til overtro. Trist at det enda skjer i en opplyst verden.

Den viktigste grunnen til å gå så kraftig imot religioner er for å få mennesker til å ta ansvar for det ene livet de har. Det livet de lever nå! Hvor mange selvmordsbombere hadde vi hatt om det var opplest og vedtatt at den dagen du dør så er alt over? Ingen jomfruer, ingen gjenfødsel, ingen himmel eller helvete. Hva da? Hvor mange ville da latt seg drepe for noe som ingen noen gang har sett?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg fikk oppleve er helt fantastisk. Jeg har fått beskjeder, gjennom ord (setninger) og bilder, både fra min slektning, fra englene og mine hjelpere. Jeg har følt min slektning fysisk på kroppen. Jeg har sett kommunikasjon fra andre siden til mine kjæledyr. Jeg har også sett "skyggen" av min slektning nå siste tiden.

Vrangforestillinger, med andre ord.

Når man dør forlater man jo bare den fysiske kroppen og går over i en annen dimensjon.

Hitler også? Og hvilken rolle spiller hjernen hvis alt bare er noe "ikke-fysisk" som ikke egentlig trenger kroppen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det mediumet jeg var hos bommet ikke, for mesteparten av det hun sa var riktig.

Det er feil. Du ignorerer bare alle gangene hun bommer.

Jeg ignorerer ikke det som er uriktig, for jeg forteller at det ikke stemmer. Men når minst 80 % stemmer, vil jeg si at det er mer som stemmer enn det osm ikek stemmer. Medium kan også oppfatte beskjeder feil, men når de kan forklare matretter man spiste som liten, hvor enkelte mennesker bodde, hvordan en person ser ut osv, da er det ikke tilfeldigheter og god gjetting.

Nei og nei! De kan gjette mat du spiste som liten! For det er jo så vanskelig å tenke seg!

Herregud... Det får være måte på å være naiv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Lisa Williams... Hun er jo kjent for å bruke egne folk til å sjekke bakgrunnen på folk i publikum.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett denne men stoler nok på Derren til at den er bra:

[Video av og med Derren]

Takk!

Edit: Har sett videoen nå. De tar for seg ett "medium" ved navn Joe Power. Psykologiprofessoren Richard Wiseman er også med. Vi får se en live opptreden der han leser en haug med folk i salen med veldig varierende treffsikkerhet, lesing av noen kjendiser (aldri hørt om dem, sikker kjente i England) og også to readinger hjemme hos folk.

Legger inn en liten spoiler her:

I programet prøver de å teste Joe, noe han først takker ja til, men senere takker nei til, fordi, som han sier, en slik test er "designed for failure" (de ville at han skulle sitte i ett annet rom enn testsubjektene, for å eliminere sjansen for cold reading). Dog, han gikk med på en test-reading av en person Derren annonserer etter i avisa.

De passer på å endre to ting, navnet hennes, og huset (de flytter dama til en annen adresse enn den hun bor på). Denne test-readingen feiler miserabelt, bl.annet siden dama hadde mistet en søster, som hun håpet ett ekte medium ville sette henne i kontakt med. Joe roter seg istedet bort i mora hennes, og en svoger ved navn Paul, som var helt uvesentlig i denne sammenhengen. Han bommer også med hvor mange søsken mora hadde. Etterpå gir han skylda på Derren, fordi han hadde snakket litt med dama før han selv kom (det er der vi får vite at dama har mistet en søster).

Denne miserable readingen står i skarp kontrast til en reading tidligere i programmet, av en kvinne ved navn Wanda, der Joe ser ut til å plukke fakta (ja, han kaller det rett og slett facts også) rett ut av luften (alt stemmer, ikke noen typisk cold reading der man slenger ut påstander, og håper at noen av de stemmer). Mot slutten kommer det frem at søstera til Joe, er nærmeste nabo til Wanda.. :sjenert:

Her er James Randi i godt driv. Veldig aktuell video i denne tråden!

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder vanlige religiøse som jøder, muslimer og kristne så er dette mennesker som har overlatt ansvaret for sitt eget liv til overtro.

Off topic, men ville bare si at om du tror dette, har du svært lite innsikt i innholdet i disse religionene..

Ta feks det å leve som kristen: Det kreve ganske storansvarsbevissthet, når man VELGER å navigere ut fra et sett med kristnenormer og verdier. Man må være både kunnskapsrik, reflektert og bevisst omkring innhdet i sin egen tro, tolkningene av de ulike dogmene, og sine egne verdier og etikk for å få dette til i hverdagen.

Så der vil jeg si du bommer kraftig.

Å tro er å ta et bevisst valg om noen etiske prinsipper man velgerå følge, fordi man mener dette er av det gode.

Det rimer dårlig med å overlate ansvaret til andre.

Alle troende innenfor de retningenedu beskrev mener de skal stå til ansvar for sin Gud en dag. Med andre ord krever det mye moralsk sett å leve som religiøs.

At du ikke er enige med dem i deres verdier, må du dessverre bare finne deg i.

-----------

On topic:

Nei, jeg tror de ikke de døde er blant oss, men at minnene om dem er det i så sterk grad at det kan influere på psyken vår og få oss til å tolke ting dit hen at vi var i forbindelse med noen, når vi opplever noe der hjernen syns en sånn kobling passer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får väl tro på vad min vill utan att det är fel? Inget är bevisat varken på den ena sidan eller den andra. Dessutom så använder vi människor bara en liten del av det vår hjärna egentligen har kapacitet till. Jag väljer att tro och jag är ingen dum eller naiv person. Det finns mycket som jag har upplevt som nära och kära runt mig har sett också, som inte kan förklaras.

Min svärfar har dött och han blev lycklig efter det. Han var förklarad död i flera minuter men av ett mirakel så lyckades läkaren som inte gav upp få honom tillbaka igen. Min svärfar säger att han aldrig har känt ett sådant lugn och en sådan lycka tidigare men han håller det för sig själv så han är ingen "svindlare".

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juks og fanteri fra ende til annen. Husk, dette er big business med masse penger involvert. Ofte er det gjort forundersøkelser på publikummet. Eller det er publikum som har vert i kontakt med "mediumet" før. Det er også lett å slenge ut et relativt vanlig navn for å vente på at noen i salen har en knytning til noen med dette navnet.

hadde du satt Lisa williams fremfor et norsk publikum, uten å fortelle henne at publikummet var fra Norge, ville hun ikke klart noe som helst. rett og slett fordi hun mangler refereanser til norsk kultur, norske navn osv.

Har ikke hun vært i Norge? Minnesjeg feilmen det var kansje i fjor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du noen kristne mor åse? Hva med dine foreldre,dine besteforeldre? Tanter? Har DU noen bekjente som er svindlere fordi de har en annen tro enn deg?

Jeg mener at vi alle har rett på å velge hva vi ønsker å tro, uten å bli kalt for svindlere og sjarlataner. Jeg velger å tro på det som jeg føler og kjenner og ser, og jeg er ikke ute etter å svindle noen bare fordi jeg tror på en høyere bevissthet. Å tro på ånder og engler er ikke mye annerledes enn å tro på en Gud. Hvorfor skal det dømmes opp og ned?

De som har en tro,klarer også kriser bedre enn andre. Hvilken tro? Det er opp til hver enkelt av oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man får väl tro på vad min vill utan att det är fel? Inget är bevisat varken på den ena sidan eller den andra. Dessutom så använder vi människor bara en liten del av det vår hjärna egentligen har kapacitet till. Jag väljer att tro och jag är ingen dum eller naiv person. Det finns mycket som jag har upplevt som nära och kära runt mig har sett också, som inte kan förklaras.

Min svärfar har dött och han blev lycklig efter det. Han var förklarad död i flera minuter men av ett mirakel så lyckades läkaren som inte gav upp få honom tillbaka igen. Min svärfar säger att han aldrig har känt ett sådant lugn och en sådan lycka tidigare men han håller det för sig själv så han är ingen "svindlare".

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hjernen bare bruker en liten del av kapasiteten. Det er en seiglivet myte, og kan slås hull på med enkel logikk (de har forsket på det også). Hjernen er en enorm forbruker av energi, ca 1/5 av kroppens energi går med til å "drive" hjernen. Når vi da skulle tenke oss at mesteparten av denne energien går til spille, har man plutselig ett sløseri uten like, som ikke fins maken til andre steder i kroppen. Ta for eksempel musklene, de vokser når man trener, og forbruker da mer energi. Mens når man slutter å trene, skrumper de inn igjen. Unødvendig ressursbruk finnes omtrent ikke, ethvert organ (som er friskt) er akkurat så stort, eller så energiforbrukende, som det trenger å være.

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at tråden burde flyttes. Tror mange i denne tråden bare har svart i den, uten å legge merke til hvilket forum den ligger i.

Men jeg vil bare kommentere en ting: Det at hjernen bare bruker en liten del av kapasiteten. Det er en seiglivet myte, og kan slås hull på med enkel logikk (de har forsket på det også). Hjernen er en enorm forbruker av energi, ca 1/5 av kroppens energi går med til å "drive" hjernen. Når vi da skulle tenke oss at mesteparten av denne energien går til spille, har man plutselig ett sløseri uten like, som ikke fins maken til andre steder i kroppen. Ta for eksempel musklene, de vokser når man trener, og forbruker da mer energi. Mens når man slutter å trene, skrumper de inn igjen. Unødvendig ressursbruk finnes omtrent ikke, ethvert organ (som er friskt) er akkurat så stort, eller så energiforbrukende, som det trenger å være.

Hehe, okej tack för upplysningen för söka på lite infomation om det och hade svart lite mer utfyllande här om det hade hört mer till ämnet :) Schysst att du inte är nedlåtande trots att jag hade "fel", finns en del som tror att de har rätt till det bara för att de sitter på sanningen eller "sanningen".

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, de døde er blant oss. Ånder finnes og de passer på oss, iallefall de fleste av dem. Jeg har opplevd ting som gjør at jeg tror. Det finnes mer mellom himmel og jord enn vi aner.

Det er mange som sier at ånder ikke finnes. Dette virker kanskje litt idiotisk, men hvilke bevis har de på at ånder ikke finnes? Og de kan jo spørre oss som tror om det samme.

Jeg tror på et liv etter døden, for jeg har som sagt opplevd ting som ikke kan forklares på noen annen måte.

Endret av Kittykat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Off topic, men ville bare si at om du tror dette, har du svært lite innsikt i innholdet i disse religionene..

Ta feks det å leve som kristen: Det kreve ganske storansvarsbevissthet, når man VELGER å navigere ut fra et sett med kristnenormer og verdier. Man må være både kunnskapsrik, reflektert og bevisst omkring innhdet i sin egen tro, tolkningene av de ulike dogmene, og sine egne verdier og etikk for å få dette til i hverdagen.

Så der vil jeg si du bommer kraftig.

Å tro er å ta et bevisst valg om noen etiske prinsipper man velgerå følge, fordi man mener dette er av det gode.

Det rimer dårlig med å overlate ansvaret til andre.

Alle troende innenfor de retningenedu beskrev mener de skal stå til ansvar for sin Gud en dag. Med andre ord krever det mye moralsk sett å leve som religiøs.

At du ikke er enige med dem i deres verdier, må du dessverre bare finne deg i.

-----------

On topic:

Nei, jeg tror de ikke de døde er blant oss, men at minnene om dem er det i så sterk grad at det kan influere på psyken vår og få oss til å tolke ting dit hen at vi var i forbindelse med noen, når vi opplever noe der hjernen syns en sånn kobling passer inn.

Av emne:

Religiøse tror at det er en gud et sted som overstyrer, befaler, kontrollerer og straffer. Hvordan kan en påstå at disse tar ansvaret for eget liv? Husk, en kan følge samme etiske prinsipper, og flere til, uten å være i nærheten av å tro på noen gud. Ikke kommer en i konflikt med seg selv når en gleder seg over homofile menneskers kjærlighet til hverandre heller...

På emne:

Nettopp! Som igjen viser hvor forkastelig denne svindelen med å snakke med døde er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

De som har en tro,klarer også kriser bedre enn andre. Hvilken tro? Det er opp til hver enkelt av oss

De som er rasjonelle klarer kriser bedre en alle. Det handler om villigheten til å ta konsekvensen av at livet er det mest usikre som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Virkelige mediumer trenger ikke dette. Det er få av de.

Jeg var så heldig å treffe et slikt menneske en gang i tiden.Lenge siden.

Tilfeldigheter,og ikke planlagt. Jeg viste ikke at mennesket var der heller.

Hun sa ikke så mye om min fremtid,men min fortid. Hun sa ting jeg ikke har delt med andre,hun viste det. Og mye annet om meg,og livet da. Hun kunne umulig vite det.

Dette møtet gjorde sterkt intrykk på meg. Hun var svensk,men opprinnelig Indisk? Når jeg forlot henne,så er navnet på henne borte.

I ettertid forsto jeg hun var en kjent person.

Så hvorfor dere som ikke tror....dere sitter på fasitsvaret?

Cold reading... Er en ikke kritisk og analytisk så vil en tro de mest fantastiske ting. Saken er at alt kan forklares rasjonelt.

Fasitsvar? For hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...