Gå til innhold

Er de døde blant oss?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eh, hva er det du babler om?

Tro fører til sult. Tro fører også til annen djevelskap. Men du prøver selvsagt desperat å endre tema.

Merkelig at en som kaller seg selv ateist bruker slike ord. Om Gud ikke finnes, så finnes det heller ikke djevelskap... Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelig at en som kaller seg selv ateist bruker slike ord. Om Gud ikke finnes, så finnes det heller ikke djevelskap... Eller?

Jeg sier selv "herregud" selv om jeg ikke tror på noenting. Man blir kanskje litt påvirket av semantikken i miljøet rundt seg, selv om man ikke abonnerer på grunnpakka? :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når det kommer fra en som har sagt at h*n vil utslette og bekjempe all tro, regner jeg med dette er svært nøye gjennomtenkt. Da bør h*n vel ikke nevne hverken den ene eller den andre selv om det er uttrykk, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når det kommer fra en som har sagt at h*n vil utslette og bekjempe all tro, regner jeg med dette er svært nøye gjennomtenkt. Da bør h*n vel ikke nevne hverken den ene eller den andre selv om det er uttrykk, spør du meg.

http://www.easytrans.org/no/?q=djevelskap

Det kan visst være synonymt med så mangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få arrestere deg på den punktet der. Menneskebarn er fra naturen av programmert til å tro på hva foreldre og andre nære omsorgspersoner sier til dem, nettopp fordi de er så hjelpeløse når de er små (helt annerledes med ville dyr, som reiser seg og begynner å gå iløpet av minutter). Det er med andre ord ikke noe de velger, det er en medfødt egenskap som alltid er der, og som foreldrene kan fylle med omtrent hva de vil. Dermed er det heller ikke rart at barn av religiøse foreldre blir nettopp religiøse selv, mens barn av sekulære foreldre har mer tilbøyelighet til å bli sekulære.

Som ateist slutter jeg aldri å forundres over at tro på julenissen skal man ha litt dårlig samvittighet for å fore ungene med, mens tro på ett gudevesen som i fullt alvor sier at alle barn er født slemme, er en god ting! :klo:

Heisann,

Det stemmer ikke helt med det jeg har opplevet. Når jeg var liten sa mamma at det fantes ikke gjenferd, men jeg trodde på det alikevel. Det var jo spøkelser på barnetv - Casper feks

Et barn i familien er mørkeredd og tror på gud, til tross for at foreldrene ikke er religiøse, OG terper på at gjenferd ikke finnes...

Så du er nok arrestert du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.easytrans.org/no/?q=djevelskap

Det kan visst være synonymt med så mangt.

Regner med opprinnelsen av orden er tatt fra den onde selv, gitt. Hva andre har gjort det til opp gjennom årene er ikke lett å si.

PS: Jeg tror Gud finnes, men mener at djevelen er menneskeskapt. Tror, altså. Vite kan man jo ikke før man har fått det bevist. Jeg vet at man har et liv etter døden. Det har jeg fått bevis for. Hva andre mener om saken er meg egentlig revnende likegyldig, og jeg morer meg over disse i tråden som skal omvende meg til å tro noe annet. :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med opprinnelsen av orden er tatt fra den onde selv, gitt. Hva andre har gjort det til opp gjennom årene er ikke lett å si.

PS: Jeg tror Gud finnes, men mener at djevelen er menneskeskapt. Tror, altså. Vite kan man jo ikke før man har fått det bevist. Jeg vet at man har et liv etter døden. Det har jeg fått bevis for. Hva andre mener om saken er meg egentlig revnende likegyldig, og jeg morer meg over disse i tråden som skal omvende meg til å tro noe annet. :fnise:

Hvordan vet du det? Snakker jeg med ett gjenferd? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du snakker med noen som setter sin egen sannhet høyere enn din? Rare greier, det der.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg gjør, ofte. Det har hjulpet meg på mange måter :) Og du kan fnise så mye du vil. Jeg vet hva jeg ser og hører. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du snakker med noen som setter sin egen sannhet høyere enn din? Rare greier, det der.

Bra sagt! Pluss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror alle her trenger å lese denne:

http://humanist.no/barns_religionsfrihet.html

Jeg prakker ikke min tro på barna mine. Jeg snakker ikke om det jeg tror på utenom til de som tror det samme som jeg. For meg er tro er et personlig valg. Ja, foreldrene mine valgte å la meg døpe, og jeg valgte å la mine barn døpe, men konfirmasjonen er valgfri og det valget blir respektert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke merkelig. "Djevelskap" er et helt vanlig ord som ikke har noe med djevelen å gjøre som sådan, med mindre man er en religiøs skrulling som faktisk tror på slikt tull.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Temaet er fakisk ikke så veldig spennende. Vi vet svaret: Nei, de døde er ikke her. Den eneste måten de "er her" på, er at de "lever" i tankene våre. Vi husker dem. Men de selv er borte for lengst.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte som at bare folk som tror på Tor og Odin kaller onsdag og torsdag for onsdag og torsdag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til opplysning er måndag månens dag, tysdag Ty sin dag, fredag Frøy sin dag, laurdag laugdagen (laug = bad) og sundag er sola sin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest gjennom tråden, og jeg tror ikke at det er nødvendig heller.

"Er de døde blant oss?"

Ingenting tyder på det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...