AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #1 Skrevet 8. januar 2012 - 1 kyllingfilet, villris og wokgrønnsaker - 1 kyllingfilet, grønnsaker, pitabrød og pesto - 1 vårrull, villris og wokgrønnsaker - 1 fiskekake, grønnsaker, pitabrød og pesto ? Trenger litt middag hjelp her
2shy Skrevet 8. januar 2012 #2 Skrevet 8. januar 2012 - 1 kyllingfilet, villris og wokgrønnsaker - 1 kyllingfilet, grønnsaker, pitabrød og pesto - 1 vårrull, villris og wokgrønnsaker - 1 fiskekake, grønnsaker, pitabrød og pesto ? Trenger litt middag hjelp her Det kommer helt an på hva du legger i sunt. Vårrull du kjøper ferdig er ikke særlig sunt, pitabrød er heller ikke det jeg definerer som sunt. Det som gjør det sunt eller ikke er balansen på tallerkenen din, lite ris og mye grønt fremfor mye ris og lite grønt
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #3 Skrevet 8. januar 2012 Det kommer helt an på hva du legger i sunt. Vårrull du kjøper ferdig er ikke særlig sunt, pitabrød er heller ikke det jeg definerer som sunt. Det som gjør det sunt eller ikke er balansen på tallerkenen din, lite ris og mye grønt fremfor mye ris og lite grønt Jeg bruker vanligvis en halv pk grønnsakswok pr middag, og 1/3 ris. Er det for mye med 1 kyllingfilet? Hva med hjemmelagde vårruller? Ts
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #4 Skrevet 8. januar 2012 Jeg bruker vanligvis en halv pk grønnsakswok pr middag, og 1/3 ris. Er det for mye med 1 kyllingfilet? Hva med hjemmelagde vårruller? Ts Alstå. 3 ganger mer grønnsaker enn ris Ts
2shy Skrevet 8. januar 2012 #5 Skrevet 8. januar 2012 Jeg bruker vanligvis en halv pk grønnsakswok pr middag, og 1/3 ris. Er det for mye med 1 kyllingfilet? Hva med hjemmelagde vårruller? Ts Nei 1 kyllingfilet holder i massevis, skal du gjøre det enda sunnere, bruk ren laksefilet. Hjemmelagd mat er alltid sunnest, avhengig av hva man putter i den da Men er det dette du spiser hver dag?
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #6 Skrevet 8. januar 2012 Nei 1 kyllingfilet holder i massevis, skal du gjøre det enda sunnere, bruk ren laksefilet. Hjemmelagd mat er alltid sunnest, avhengig av hva man putter i den da Men er det dette du spiser hver dag? Nei, jeg spiser alt mulig egentlig, men jeg planlegger mat fom idag til onsdag.. Jeg tenkte bruke kål, gulrøtter, bønnespirer, kyllingkjøttdeig og krydder i vårrullene. Og de friteres ikke, men stekes i ovn. Jeg er ikke kjempeglad i laksefilet, men kylling er ok ca 2 ganger i uken? Eller? Hva med hjemmelaget pitabrød? Det er bare 1 pitabrød jeg spiser altså. Og så spiser jeg alltid mest grønnsaker. Ts
2shy Skrevet 8. januar 2012 #7 Skrevet 8. januar 2012 Nei, jeg spiser alt mulig egentlig, men jeg planlegger mat fom idag til onsdag.. Jeg tenkte bruke kål, gulrøtter, bønnespirer, kyllingkjøttdeig og krydder i vårrullene. Og de friteres ikke, men stekes i ovn. Jeg er ikke kjempeglad i laksefilet, men kylling er ok ca 2 ganger i uken? Eller? Hva med hjemmelaget pitabrød? Det er bare 1 pitabrød jeg spiser altså. Og så spiser jeg alltid mest grønnsaker. Ts Jeg er kanskje ikke rette personen å spørre siden jeg ikke spiser animalsk, men det viktigste å huske på er balanse, at man får i seg protein, lite karbohydrater, og mye grønt. Jeg spiser mest grønnsaker i rå form fordi det gir langt mer næring enn woket/kokt. Da bruker jeg mye spinat, spirer osv i salat
2shy Skrevet 8. januar 2012 #8 Skrevet 8. januar 2012 Men det som også er minst like viktig er hva du spiser resten av dagen, at det er en god balanse hele veien gjennom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå