Gå til innhold

Tispe som sutrer, eg blir gal!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei tispe som holder på å drive meg til vannvidd med sutring. Men uten grunn (så vidt eg vet). Hun sutrer når hun er i bur, hun sutrer selv etter tur og mat, hun sutrer når hun er løs og ligger på gulvet. Men holder fint kjeft om eg befinner meg på kjøkken, om eg snakker til ho, om eg koser med ho. Og er som regel stillere om ein av oss (meg eller sambo) er vekke, men syter noe sinnsykt om vi begge er sammen. Hun gir ingen tegn til hva som evt. er galt heller. :sjenert:

Har forøvrig merket at hun er blitt mer bråkete etter at vi flyttet inn i denne leiligheten for ca 1. år siden. Bjeffer og lager andre rare lyder, spesielt når den andre hunden forsvinner ut døren. Da står hun å hyler og bjeffer. Blir snart sprø.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du må nok fortelle litt mer hvis vi skal kunne gi råd og tips :)

Rase? Alder?

Hva får hun av tur og stimuli i løpet av dagen?

Høres ut som hun enter er understimuelert, overstimulert eller skal ha løpetid.

Hvorfor er hun i bur? :popcorn:

Bjeffer hun når den ene hunder går ut ytterdøra? altså ut på tur? Det er jo ikke så rart da, om hun vil være med.

Endret av mysticmoo
AnonymBruker
Skrevet

Hun er nett over 3 år og er en am.bulldog.

Får tur på 1 time (pluss noen små tisseturer) og leker litt både ute og inne. Skal ha løpetid snart, men hun har vært sånn småsutrete lenge før den tid og er vanligvis ikkje så grinete rundt den tid (var ihvertfall ikkje det før vi flyttet inn i dette huset).

De er i bur om natten når vi legger oss (og som regel når vi har besøk, av forskjellige grunner), den andre er i bur fordi den elsker å ligge i buret og hun er i bur fordi hun ikkje alltid gidder å holde seg om natten (hun er litt slik at hun tisser inne om hun må på do, gidder verken å holde seg eller gi beskjed først og eg vil ikkje ha tiss på møblene eller få det under gulvbelegget), mens hun holder seg om hun ligger i buret/gir høylytt beskjed når hun må på do.

Hun bjeffer når den andre skal rett ut (vanlig tur eller tissetur), hver bidige gang. Men tier som regel når eg gjør det klar for henne at eg fortsatt er her og ikkje setter pris på bjeffingen.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gidder å holde seg?

Vær så snill og omplasser hunden pronto!

Bur bur og sur fordi hunden ikke gidder å holde seg

fy søtten til eier

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gidder å holde seg?

Vær så snill og omplasser hunden pronto!

Bur bur og sur fordi hunden ikke gidder å holde seg

fy søtten til eier

Klart det, for vi mishandler jo hunden - som forøvrig går FRIVILLIG å legger seg i buret om døren er åpen - ved å lukke den inne i eit stort bur med seng i. Er du helt idiot eller (det er et retorisk spørsmål, for det er tydelig at du er et uvitende naut som legger ord i munnen på andre). Gi faen i å svare om du ikkje klarer å komme med noe brukbart.

• Liker 1
Skrevet

Nå kjenner jeg ikke rasen, men kan det tenkes at hun kjeder seg? Min hund hadde ikke vært å ha i hus om jeg ikke aktiviserte henne mer enn det du beskriver. Kan det tenkes å hjelpe å øke den mentale treningsbiten? Lydighet/søk/triks?

Et annet alternativ kan jo selvsagt være at det feiler henne noe. Lenge siden hun fikk helsesjekk?

Skrevet

Hva får hun av hjernetrim?

Skrevet

Bjeffingen ved flytting kan ha noe med at hun hører mer lyder, at hun føler hun må passe på litt.. Vet ikke hvor gml den andre hunden er, men hva med å ta med begge 2 samtidig?

Mine tisper kan være "gretne" 2 mnd før og 2 mnd etter løpetid.. og ingen løpetid er lik.. rundt 3-4 års alderen merket jeg at det var spesielt ille.. ( en grunn til at jeg foretrekker hanner.. argh bitch altså hehe)

Men 1 times tur hverdag.. er det tusle tur eller er det løpeløs i skogen tur? er det bånd tusletur,kan det være at hun trenger mer mosjon.

Men forstår at du reagere.. det er slitsomt å høre på den pistringen.. Nei takke meg til hanner :-))

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Nå kjenner jeg ikke rasen, men kan det tenkes at hun kjeder seg? Min hund hadde ikke vært å ha i hus om jeg ikke aktiviserte henne mer enn det du beskriver. Kan det tenkes å hjelpe å øke den mentale treningsbiten? Lydighet/søk/triks?

Et annet alternativ kan jo selvsagt være at det feiler henne noe. Lenge siden hun fikk helsesjekk?

Samme her. En time hadde ikke vært nok i det hele tatt med mindre det var en time med full spurt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...