Gå til innhold

720 kcal på 1 t og 15 min Gåtur

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ifølge pulsklokken min forbrant jeg nettopp 720 kcal på en gåtur på 75 min., ruta er på ca 6 km noe variert terreng og jeg gikk med hund som jeg må dra med meg iblant, ellers kun korte pauser. Er det riktig at jeg har forbrent rundt dette tallet eller er klokka mi på bærtur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligvis er klokken din på bærtur.

Skrevet

Sannsynligvis er klokken din på bærtur.

Eller så er du veldig tung?

Skrevet

Neppe. Om man veier f.eks 70kg så bruker man kanskje 200-300kcal på en sånn tur, vil jeg tippe.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ifølge pulsklokken min forbrant jeg nettopp 720 kcal på en gåtur på 75 min., ruta er på ca 6 km noe variert terreng og jeg gikk med hund som jeg må dra med meg iblant, ellers kun korte pauser. Er det riktig at jeg har forbrent rundt dette tallet eller er klokka mi på bærtur?

Stemmer sikkert det.

Jeg pleier å forbrenne ca. 900 kalorier på 60 minutter (på tredemølle).

Kommer litt an på vekta di også.

Edit: Vedkommede er 70kg.. så stemmer vel kanskje ikke helt.

Endret av Rights
AnonymBruker
Skrevet

Noe sånt som 450-500 er mer sannsynlig. Spesielt med hund som drar i oppoverbakker

Skrevet

Vil ikke tro at du forbrant noe særlig mer enn 250-300 kcal på den turen, med mindre det var høy intensitet, da var det kanskje mellom 300-350. Men det kommer jo selvsagt an på personen, dette er cirkatall.

Uansett, du kommer ikke opp i 700 kalorier på 75 minutter bare ved å gå, da skal du isåfall være helt sinnsykt utrolig utrent.

Gjest alille
Skrevet

Klokka di har nok vært på større tur enn deg... :ler:

Skrevet

En kvinne på 70 kilo forbrenner ca 385 kalorier på en times gange.

• Liker 1
Skrevet

Stemmer sikkert det.

Jeg pleier å forbrenne ca. 900 kalorier på 60 minutter (på tredemølle).

Kommer litt an på vekta di også.

Du kan ikke si at det stemmer sikkert. Det er høyst usannsynlig at det stemmer.

Jeg har vanskeligheter for å tro på at du forbrenner 900 kalorier på EN TIME ved å bare GÅ?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts her: jeg veier litt over 70, hunden drar ikke i oppoverbakke, jeg må dra ham med meg for han blir igjen og skal snuse :fnise: Vil det hjelpe å "restarte" klokka?

Skrevet

Ts her: jeg veier litt over 70, hunden drar ikke i oppoverbakke, jeg må dra ham med meg for han blir igjen og skal snuse :fnise: Vil det hjelpe å "restarte" klokka?

Muligens. Hva slags innstillinger har du på klokka di da?

Høyde? Vekt? Aldet? Vo2max?

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke si at det stemmer sikkert. Det er høyst usannsynlig at det stemmer.

Jeg har vanskeligheter for å tro på at du forbrenner 900 kalorier på EN TIME ved å bare GÅ?

Var kanskje ikke helt gjennomtenkt det svaret mitt. Får skylde på at jeg nerder for øyeblikket, og ikke var helt med i verden.

Det kommer an på vedkommedes vekt, og om h*n gikk MYE i oppoverbakke.

Som noen har nevnt, om personen er 70kg er det vel heller ganske så usannsynlig.

Jeg selv veier 94kg ca, og tar jeg en time på tredemøllen ved 5.6km/t, og 12 i "incline", så blir det ca. 900 kalorier forbrent.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her: det er en helt enkel klokke, så det er kun kjønn, alder, vekt, og såkalt hr zone, men jeg får ikke opp gjennomsnittspuls etter endt trening.

Skrevet

Du får prøve å restarte og legge inn all info på nytt, ta turen på nytt og se om det er noe forskjell.

Viser den det samme og klokka er ny hadde jeg klaget og fått ny(evt og i et annet merke).

• Liker 1
Skrevet

Jeg antar klokken ikke har gps, og at den derfor heller ikke registrerer farten du beveger deg i. Kan det være at klokken står innstilt på løping og ikke gange? Kaloriforbruket kan stemme for 75 min løping.

Skrevet (endret)

Feilpost!

Endret av Kirby
Skrevet

Høres usannsynelig ut at pulsklokken din beregner korrekt her. Uten å kjenne ruten, er det selvsagt umulig å svare med rimelig grad av sikkerhet her, men alt fra 200 - 500 kcal vil være innenfor rimelighetens grenser(da er selvsagt kaloriforbruket proposjonalt med mengden oppoverbakker)på en slik lengde.

Skrevet

Var kanskje ikke helt gjennomtenkt det svaret mitt. Får skylde på at jeg nerder for øyeblikket, og ikke var helt med i verden.

Det kommer an på vedkommedes vekt, og om h*n gikk MYE i oppoverbakke.

Som noen har nevnt, om personen er 70kg er det vel heller ganske så usannsynlig.

Jeg selv veier 94kg ca, og tar jeg en time på tredemøllen ved 5.6km/t, og 12 i "incline", så blir det ca. 900 kalorier forbrent.

Sånn av nysgjerrighet: følger du kaloriene som står på tredemølla? De stemmer som regel ikke.

Skrevet

Sånn av nysgjerrighet: følger du kaloriene som står på tredemølla? De stemmer som regel ikke.

Det beror da på merket tredemøllen er fra(noen har mer nøyaktige kaloritellere enn andre), samt hvorvidt man skriver inn alder og vekt. Uansett får man en ganske god pekepinn på kaloriforbruket ved å se på disse tellerne.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...