AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #1 Skrevet 8. januar 2012 Hei Jeg skal selge leiligheta mi, da jeg skal flytte til en annen by. Dette er noe jeg har null erfaring med, og lurer på om noen som har solgt boligen sin før kan gi meg noen lure tips? Hvordan valgte dere eiendomsmegler? Og ikke minst, hvor lang tid er det vanlig å bruke på en slik prosess? Skjønner jo at dette vil avhenge av sted og type leilighet, men det er interessant å høre om folks erfaringer. På forhånd takk for hjelpen!
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #2 Skrevet 8. januar 2012 Vi sendte mail til 8 meglere, hadde 5 på besøk for verdivurdering og så et møte med de to vi slet med å velge mellom. Prosessen i forkant tok 3-4 uker med takst, bilder og prospekt + annonsering av visning. Og rydding før visning...
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #3 Skrevet 8. januar 2012 Jeg valgte meglerfirma som er knyttet til boligbyggelaget der jeg bodde. Fikk rabatt på jobben. Tok vel 2-3 uker før fra kontakt til leiligheten lå på nettet. En visning og solgt dagen etterpå. Skal jeg selge her jeg bor så vil jeg nok bruke en annen megler. En som jeg vet er godt kjent i området og har solgt mange boliger her.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #4 Skrevet 9. januar 2012 TS her. Tusen takk for svar. Tar gjerne i mot flere erfaringer også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå