kattavik Skrevet 8. januar 2012 #1 Skrevet 8. januar 2012 Som overskriften sier i dag er det litt over 7 mnd til vi skal gifte oss, og jeg trenger å miste noen kg og bli litt strammere:-) Målet er å gå ned mellom 10 og 15 kg. Men et enda større mål er å få en sunnere livsstil som varer, bryllupsdatoen gir meg bare et spark bak. Noen andre som føler det samme så hiv dere gjerne på så kan vi motivere hverandre:-)
ivorybride Skrevet 8. januar 2012 #2 Skrevet 8. januar 2012 Jeg kan gjerne være med på denne Har samme målet selv! Vi gifter oss 21.07.12 så det er noen måneder igjen. Må bare begynne med en gang! :D Hvordan har du tenkt å trene?
kattavik Skrevet 8. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2012 Hei!:-) Koslig med svar. Vi gifter oss 11.08.2012 så du er vel ute 3 uker før meg:-) Jeg er ekspert på å utsette slike ting, og tenker nok litt for ofte at det er jo en dag i morgen etc, og er livredd for at plutselig så er bare dagen der, så denne ganen skal jeg være ute i god tid så jeg slipper idiotiske kurer, men heller forsøker å endre livsstil til noe varig. Ja det var litt om det, jeg har rett og slett tenkt til å begynne å jogge, nå i begynnelsen blir det vel mere gå fort jogge, men har en løype som jeg etterhvert skal klare å jogge hele veien. Er egentlig mye ute og sånn fra før av, så det er ikke det verste problemet det er all den gode maten som er min store "synd" så her skal det strammes inn. Du da , hva er din strategi?
Dhalia Skrevet 8. januar 2012 #4 Skrevet 8. januar 2012 Jeg er med! Skal gifte med 8.09.12 så er jo ei stund til men greit å bare begynne! Jeg har ikke så mange kilo (5 sånn ca) men vil gjerne ha en sunn livsstil. Jeg har før jul trent 2 ganger per uke på treningssenter og vil prøve å øke til 3. Dette tror jeg skal gå greit. Jeg spiser ikke så alt for galt. Selv om jeg ikke har noe fisk i kosten da... Godteri derimot, finnes det alt for mye av i kosten min og her syntes jeg det er vanskelig å kutte! Å ikke spise i det hele tatt fører som oftest til katastrofale sprekker. Kanskje noen sunne alternativer hadde vært løsningen??
kattavik Skrevet 8. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2012 Velkommen Dhalia!:-) Tenker ikke så mye på kiloene egentlig, sef litt på det også men også mye på hud og hår og energi! Vil jo gjerne stråle den dagen, og tror at man kommer langt med en sunnerer livsstil!
Amens Skrevet 8. januar 2012 #6 Skrevet 8. januar 2012 Jeg har ingen kilo og miste, men sunnere livsstil er jeg seriøst med på! Nå har vi drevet og flyttet i en måned, så det har blitt mye trim i form av bæring av kasser og vasking til den store gullmedaljen. Det dummer jo at det har blitt utrolig mye junk food *løper og sjekker grandisen i ovnen*. Men er så lei av det nå, så det blir knekkebrød og frukt på jobb hele uka. Og sunnere middager. Jeg kommer nok ikke til å kutte så mye ned på sukker og fett, men det er rett og slett fordi jeg føler jeg ligger på ideal vekten min og har ikke noe behov for å gå ned i vekt, også heller prøve å øke inntaket av frukt og grønt. Jeg vil ha sunn hudfarge og mye energi på den store dagen^_^
Clea Skrevet 8. januar 2012 #7 Skrevet 8. januar 2012 Jeg er med! Gifter oss 22.09.12, og trenger en sunnere livvstil, bedre helse, og noen kilo kan GJERNE forsvinne! Min store synder er også maten, så der skal jeg stramme inn, samt øke aktivitetsnivået noen hakk!
signe425 Skrevet 8. januar 2012 #8 Skrevet 8. januar 2012 hei jenter.. Jeg e med. gifter meg 9 juni og må ned 10 kg!! Synderen er som hos mange av dere.. MATEN!! mye usunn mat, snop og chips.. tenkte å løpe tre ganger i uken i en havltime på ellipse masking + situps.
Samulita Skrevet 9. januar 2012 #9 Skrevet 9. januar 2012 Jeg har vært med på denne en stund, men melder meg gjerne inn her Har gått ned 8 kg og vil ned ca. 9 kg til. Det har egentlig gått veldig fint. Har kuttet ut det meste av sukker, pluss spist generelt mye sunnere. Junk food er forbudt! I tillegg har jeg begynt å trene, som jeg HATET tidligere! Nå er det ikke bryllupet i seg selv som er målet, men det fungerer som motivasjon
kattavik Skrevet 9. januar 2012 Forfatter #10 Skrevet 9. januar 2012 Så flink du har vært samulita! I dag begynner det for alvor her.. Er så heldig at jeg har en uke fri fra jobb i turnusen min så denne uka går all fokus på å tillære seg ny livsstil:-) Jeg handler mye og ofte så nå har jeg satt meg ned å skrevet en middagsplan og målet er å da bare handle en gang i uka så jeg/vi slipper alle fristelsene:-)
Amens Skrevet 9. januar 2012 #11 Skrevet 9. januar 2012 Nå har jeg handlet knekkebrød, brunost og epler som blir lunsjen min denne uka. Tenker og å printe ut noen sunne middagoppskrifter fra matprat.no slik at det blir litt sunnere til middag og. Frokosten min kommer nok enda til å være loff med nugatti og slikt, men det er fordi jeg er en zombie før andre koppe med kaffe og dermer ikke klarer å lage noe avansert...
Samulita Skrevet 9. januar 2012 #12 Skrevet 9. januar 2012 Så flink du har vært samulita! I dag begynner det for alvor her.. Er så heldig at jeg har en uke fri fra jobb i turnusen min så denne uka går all fokus på å tillære seg ny livsstil:-) Jeg handler mye og ofte så nå har jeg satt meg ned å skrevet en middagsplan og målet er å da bare handle en gang i uka så jeg/vi slipper alle fristelsene:-) Veldig lurt å planlegge uken på den måten Du sparer både kalorier og penger Nå er det endelig hverdag igjen her i huset, ca. 1 uke etter resten av verden Vi er så heldige at vi har to bursdager den første uka i året, så det har blitt en del kake... Det positive med det er at vi har alle de "usunne" dagene i året innenfor to uker! Jul, nyttår og bursdag Anyway! Lykke til alle sammen
Amens Skrevet 12. januar 2012 #13 Skrevet 12. januar 2012 Denne uka har jeg laget salat til middag hver dag, spist mye paprika, apelsin, banan og eple og jeg kjenner at jeg har mye mer energi denne uka enn forrige uke. Allergiene mine plager meg litt mindre og det er blitt mye enklerer å komme seg opp.
kattavik Skrevet 12. januar 2012 Forfatter #14 Skrevet 12. januar 2012 Så flott amens, denne uka har gått ganske bra for meg også, god tilnærming på nytt kosthold og mye ut i frisk luft! Føler meg bedre. Eneste som har vært vanskelig er at jeg har hatt fri i en uke og da er det litt for lett å kose seg meg med litt rødvin på kvelden, og det er det jo også en del kalorier i. Mye lettere med mat ogsånn når man er på jobb synes jeg! Dere andre da? Hvordan går det? :-)
Dhalia Skrevet 13. januar 2012 #15 Skrevet 13. januar 2012 Dere andre da? Hvordan går det? :-) Ikke gått fullt så bra her. Har vært syk hele uka, typisk! :gjeiper: Men har gått ned 3 kg på 2 uker da, men de går nok på igjen når matlysten vender tilbake! Hehe. Men i morra skal jeg trene igjen etter et opphold på 10 dager så det gleder jeg meg til! Og jeg har ikke spist godteri hele uka selv om jeg har vært syk! Dette er bra til meg å være
ivorybride Skrevet 13. januar 2012 #16 Skrevet 13. januar 2012 I feel good!! Så langt i denne uken har jeg trent 3 ganger, og planlegger å trene nå i helgen. Vi har spist sunt som wok, wok og litt mer wok I morgen blir det en liten biff og laks på søndag. I kveld koser vi oss litt med sjokolade da, men litt går jo greit :D Jeg føler meg i bedre form allerede. Jeg har tenkt å prøve meg på bikram yoga. Noen av dere som har prøvd det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå