AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #1 Skrevet 8. januar 2012 Skal ikke legge skjul på at jeg får en del oppmerksomhet av det motsatte kjønn, men jeg klarer bare ikke ta til meg det positive. og nå begynner det å bli slitsomt! jeg forstår bare ikke hvorfor en gutt syns jeg er pen, interessant osv, og hvorfor akkurat jeg får hans oppmerksomhet. Det har ikke alltid vært slik. jeg har alltid vært litt sjenert, men ikke på denne måten. nå får jeg kalde føtter hver gang gutter gir inntrykk av at de vil bli bedre kjent med meg. jeg klarer den første intime delen, altså sex, men jeg klarer ikke slappe ordentlig av med noen. og det fører jo til at det aldri blir helt optimalt. og det må også sies at jeg ikke lar hvem som helst komme ned i buksene mine. jeg er redd for at gutter syns jeg er interessant fordi jeg er litt uoppnåelig og virker litt uinteressert, men det er ofte fordi jeg ikke oppfatter at de er interessert. og hvis jeg opprettholder denne "fasaden" en stund, så blir jeg redd for å vise mer interesse i frykt for at de finner ut hvordan jeg egentlig er. altså fryktelig kjedelig, plain grå mus. sånn føler jeg meg, selv om alle kompiser osv sier at jeg er fantastisk. Hvordan kommer jeg meg ut av denne onde sirkelen?? og er det noen andre som har det på samme måte?
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #2 Skrevet 8. januar 2012 Høres ut som du må jobbe med selvtilliten din. Har dessverre ingen konkrete råd, da jeg sliter med det samme selv...
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #3 Skrevet 8. januar 2012 Du vet du ser bra ut, men du må jobbe med det indre:) når du blir trygg på at du har en bra personlighet så bryr du deg ikke om noen skulle avvise den, for det er den du er. Jeg har samme problem, bare med utseendet! Tør ikke knytte meg fordi jeg tenker de synes jeg ser skikkelig stygg ut, men vet jeg har en ok personlighet
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #4 Skrevet 9. januar 2012 Du vet du ser bra ut, men du må jobbe med det indre:) når du blir trygg på at du har en bra personlighet så bryr du deg ikke om noen skulle avvise den, for det er den du er. Jeg har samme problem, bare med utseendet! Tør ikke knytte meg fordi jeg tenker de synes jeg ser skikkelig stygg ut, men vet jeg har en ok personlighet jeg syns jeg ser helt ok ut, og jeg har et utseende som appellerer til flertallet. men jeg forstår bare ikke hvorfor? jeg blir helt satt ut når noen kommenterer utseende mitt, og er skikkelig dårlig på å ta komplimenter. vennene mine sier til meg stadig vekk at jeg må slutte å være så selvkritisk, og heller bli fornøyd med meg selv. men hvordan skal jeg klare det? for min del er det kjempe enkelt å forholde seg til gutter som jeg bare er venner med. vi kan flørte litt, men ikke noe mer. da er jeg virkelig den sprudlende, sjarmerende, morsomme, snille jenta som jeg innerst inne vet at jeg er. men jeg blir så fryktelig usikker når de trør over den streken, og da begynner jeg å tenke over hvorfor noen gidder bruke tid og energi på meg. for det finnes så mange flotte jenter der ute! jeg jobber mye, veldig mye. og jeg er flink i jobben min. den er krevende, og jeg har et stort ansvar. innimellom er den omtrent alt som betyr noe. og selv om den innimellom tar all energi, og jeg er kjempe sliten, så gir den meg et pusterom fra usikkerheten min. for på jobb er jeg profesjonell, og blir ikke vurdert utifra utseende. og det er nok en del av problemet; all fokus på utseende sliter meg helt ut! for i mine øynde blir jeg aldri bra nok. og når det gjelder gutter, så har jeg latt fire fantastiske potensielle kjærester gå fordi jeg ikke klarer å se hvorfor de gidder å bruke tid på å bli kjent med nettopp meg. en gang var jeg lykkelig i et forhold. veldig lykkelig. og jeg likte meg selv. var trygg på meg selv, og gav masse av meg selv. den perfekte kjæreste, ble jeg kalt. men så raste hele min verden sammen. og jeg lovet meg selv at jeg aldri mer skulle la en gutt få overtaket på meg, eller komme så langt innpå meg.. jeg ville ikke risikere å bli såret igjen. jeg er en kjempe sterk og sta person. jeg klarer alt jeg vil klare, og jeg er stolt av det. men den stoltheten hindrer meg i å bli lykkelig igjen. dessverre. jeg er sikker på at du er for streng mot deg selv mtp utseende, og at du i tillegg er en fantastisk person:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå