Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner hvordan det foregår når man skal si opp jobben, men hvordan er det når man vil gå ned i stilling (pga annen jobb)? Må jeg skrive noe, bare bli enig med sjefen, har jeg i det hele tatt et slikt valg?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner hvordan det foregår når man skal si opp jobben, men hvordan er det når man vil gå ned i stilling (pga annen jobb)? Må jeg skrive noe, bare bli enig med sjefen, har jeg i det hele tatt et slikt valg?

Det er vel opp til bedriften om de vil godta at du går ned i stilling. På noen arbeidsplasser vil de ta imot med takk, og fordele jobben på resten. I andre bedrifter kan de bli nødt til å ansette en annen på deltid for å få det til å gå rundt. Jeg ville bedt sjefen om en samtale for å diskutere saken.

Skrevet

Du har ingen ubetinget rett til å gå ned i stillingsprosent for å ta en annen jobb. Din arbeidsavtale går ut på den stillingen du har, og du kan ikke ensidig endre denne. Du må rett og slett snakke med arbeidsgiver og håpe at dette er greit for dem.

Skrevet (endret)

Riktig det Glitnir skriver. Den arbeidsavtalen du har med arbeidsgiver pr.nå er bindende både fra din og arbeidsgivers side. Om arbeidsgiver ønsker å beholde deg, og har en ny stilling å tilby deg, så må gjerne den nåværende/eksisterende arbeidsavtale sies opp, for så å skrive under på ny - det som kalles endringsoppsigelse

Edit: skrivefeil .

Endret av Ametrin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...