caroprins Skrevet 8. januar 2012 #1 Skrevet 8. januar 2012 Har veldig lyst på en tur til Thailand,men trenger daglige medisiner som må være med. Dette er reseptbelagte medisiner mot blodtrykk,kolestrol,migrene og antiinflamatoriske medisiner. Har alltid alle medisinene i håndbagasje i orginalpakning. Har også alltid hatt med kopi av alle reseptene og eget skjema fra apoteket på tidligere reiser til andre land. Nå har jeg hørt at Thailand er ekstra strenge på dette og lurer på om noen andre her inne har vært i Thailand og tatt med egne medisiner. Og hva var din erfaring i møte med imigrasjon/ toll på flyplassen. Er redd for å gjøre noe galt og har ikke lyst til å få trøbbel på grunn av misforståelser, med synd og aldri kunne besøke Thailand på grunn av medisinene jeg må ha. Skal evt. Først fly inn til Phuket og senere med innenriks til Bankok.
Tropic Skrevet 8. januar 2012 #2 Skrevet 8. januar 2012 (endret) Har ikke hørt at de er strengere enn andre. Hehe! Mine foreldre har reist dit flere ganger MED reseptbelagte medisiner og de har aldri hatt noe som helst problem med det. Ha det i orginalpakking med navnet ditt på så går det nok helt fint! Viste ikke at de var så strenge på det med tanke på at de selger nesten ALT uten resept selv, pinex forte, alt av antibiotika, p-piller, osv osv. Skal selv reise til Thailand nå i februar med reseptbelagte medisiner, smertestillende og blodtrykksmedisin, skal si ifra om jeg møter på problemer Endret 8. januar 2012 av Tropic
Gjest padawan Skrevet 9. januar 2012 #3 Skrevet 9. januar 2012 TS: så lenge du har med det som du har tatt med tidligere skal du være trygg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå