AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #1 Skrevet 8. januar 2012 Huden min reagerer så dårlig på barbering, og jeg er så lei av de "skjeggstubbene" som dukker opp hver morgen, så nå vurderer jeg å begynne med voksing.. Har aldri prøvd det før, og synes det virker litt skummelt. 1. Hvor lange må hårene være for at de kan vokses vekk? 2. Kan man få kviser/nupper og irritert hud av det? 3. Fjerner voksing alt av hår eller er det vanlig å måtte gå over med høvel el. i tillegg? 4. Hvor lenge holder det seg hårløst? 5. Når det står "voksing av bikinikant/bikinilinje" betyr det at de kun fjerner det som ville synes når man bruker undertøy, eller tar evt hår på kjønnslepper, rumpe og slikt også? :gjeiper: 6. Er det ikke litt eh .... flaut? Å ligge og skreve uten undertøy foran en fremmed jente mener jeg.. Jeg gruer meg nesten mer til det, enn selve smerten. 7. Gjør det veeeeldig vondt?
Betty2 Skrevet 8. januar 2012 #2 Skrevet 8. januar 2012 1, fra ca 1 cm, +- noen millimeter. 2. ja, det kan mann, men det finnes produkter som kan lindre dette. (få anbefalinger fra proffesjonelle) 3. det fjerner det meste, men pleier å være litt igjenn, så gå over med pinsett, ellers kan mann la det være. 4. 4-6 uker, er varierende fra person til person. 5. Bikinkan/linje betyr kun voksing av de hårene som synes ved bruk av bikini. Voksing av ALT, bikini kant, kjønnsleppene, rumpe, kallas Brasiliansk voksing. 6. Tja, det kommer mye ann på det selv, hvis du er en litt sjenert person kan det jo føles litt flaut. men disse er proffesjonelle mennesker, og det er ganske mangen som gjør det. 7. første gang er ganske vond, (men dette er også litt induviduelt) Men det blir mindre vondt etter hvert.
challenger Skrevet 8. januar 2012 #3 Skrevet 8. januar 2012 1) Jeg pleier å spare i to-tre uker før voksingen. 2) Jeg opplever ikke å få kviser og nupper av voksing, det får jeg heller ved barbering. 3) De plassene jeg har gjort det har de fått med det meste. De går over med pinsett etterpå for å få med de hårene som kanskje ikke ble med på voksen. Men etter noen dager kan det komme ut noen småhår her og der, så da bruker jeg å gå over med pinsett. 4) HELT hårfritt 2 uker kansje. Men den reduserte hårveksten kan vare opp til 4 uker ca. 5) Ja, da tar de kun trusekanten. 6) Jo det er dritflaut. Jeg synes det er så flaut at jeg ikke merker smerten engang. Det er vondere å tenke på at hun står å ser rett hjem liksom. Er jo som å være til gynekologen. 7) Som sagt over her så synes jeg det er så forbanna flaut og ekkelt at det tar over for smerten:p Vondest akkurat oppå toppen av venus(?!) der, men ellers er det ikke så ille. Kommer vel litt an på hva slags hårtype du har da. Det kan være litt rødt og ømt neste dag etter voksinga da.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #4 Skrevet 8. januar 2012 Takk for svar, dere. Merker jeg blir litt betenkt her nå... Hvordan er epilator, sånn i sammenligning? Gjør det mer vondt? Må hårene være like lange som ved voksing? Man slipper i hvertfall å få et annet menneske til å gjøre det da..
Suzy Skrevet 8. januar 2012 #5 Skrevet 8. januar 2012 Takk for svar, dere. Merker jeg blir litt betenkt her nå... Hvordan er epilator, sånn i sammenligning? Gjør det mer vondt? Må hårene være like lange som ved voksing? Man slipper i hvertfall å få et annet menneske til å gjøre det da.. For guds skyld ikke begynn med epilator der nede!!! AAAAAUUUU, sier jeg bare. Jeg går regelmessig til voks og det er da ikke flaut i det hele tatt. Tenk så mange underliv disse damene ser hver eneste dag - du skal jaggu ha et spesielt et om ditt vekker oppmerksomhet hos dem. Det er jo som å gå til legen, helt likegyldig og de har sett alt før. Gå til en salong og få det gjort du - det er det verdt.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #6 Skrevet 8. januar 2012 Hehe ja, epilatorer virker vondt, men .. Huff, vanskelig dette her. Forøvrig, en annen ting med voks: Om man skal spare til alle hårene der nede er 1 cm, og samtidig har er aktivt sexliv med en partner som foretrekker at det er hårløst... Ikke at det står og faller på dette, men man føler seg jo ikke sånn kjempelekker når alt vokser fritt der nede og vet at partneren helst skulle hatt det litt mer ryddig..
Suzy Skrevet 8. januar 2012 #7 Skrevet 8. januar 2012 Hehe ja, epilatorer virker vondt, men .. Huff, vanskelig dette her. Forøvrig, en annen ting med voks: Om man skal spare til alle hårene der nede er 1 cm, og samtidig har er aktivt sexliv med en partner som foretrekker at det er hårløst... Ikke at det står og faller på dette, men man føler seg jo ikke sånn kjempelekker når alt vokser fritt der nede og vet at partneren helst skulle hatt det litt mer ryddig.. Det holder med en halv cm og hva slags partner har du om han ikke er istand til å holde ut litt ektra hår ei uke eller to for å få den maksimale glatte og hårløse feelingen etterpå? 1
Betty2 Skrevet 8. januar 2012 #8 Skrevet 8. januar 2012 JEg bruker epilator, gikk å vokset før.... Hadde økonomien vært litt sterkere, hadde jeg lett valgt voksing, det er MYE fortere over, og mindre vondt. Epilator fungerer, men synes ikke at resultatet blir like bra med epilator som når jeg gikk å vokset... Anbefaller en salong på Det sterkeste.
apekatt Skrevet 8. januar 2012 #9 Skrevet 8. januar 2012 Jeg tror man kan få kjøpt brasiliansk voksing fra Vita? Da må du utføre det selv da selvfølgelig. Er vel ikke mer vondt enn på en vanlig salong?
Suzy Skrevet 8. januar 2012 #10 Skrevet 8. januar 2012 Jeg tror man kan få kjøpt brasiliansk voksing fra Vita? Da må du utføre det selv da selvfølgelig. Er vel ikke mer vondt enn på en vanlig salong? Men da bør du vel gro et par ekstra armer først...? Hvem skal holde huden stram mens du drar av og hvordan skal du få vokset bak?
apekatt Skrevet 8. januar 2012 #11 Skrevet 8. januar 2012 Men da bør du vel gro et par ekstra armer først...? Hvem skal holde huden stram mens du drar av og hvordan skal du få vokset bak? Man bruker jo ikke akkurat 4 armer når man skal vokse leggene blant annet? Da trengs det vel ikke når man vokser musa heller. Det med å vokse bak er vel ikke vanskelig det, bare til å ta voksen der og dra ut med én hånd faktisk Ikke det at jeg har vokset meg der nede, men det må vel ikke være så komplisert haha.
Betty2 Skrevet 8. januar 2012 #12 Skrevet 8. januar 2012 Mann bruker fort 3 armer når mann vokser underlivet, 2 som holdr og en som drar, dette er for å få strammet huden skikkelig. Huden på leggene er strammere enn i underlivet.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #13 Skrevet 8. januar 2012 Epilator er genialt Fort og greit, man trenger ikke spare, uten kliss og søl, man har kontroll på smerten og man trenger ikke skreve for en vilt fremmed. Ja, det gjør vondt de første gangene, men det gjør voksing også. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #14 Skrevet 8. januar 2012 Vokste brasiliansk for første gang for en uke+ siden nå Hadde lest så mye om det at jeg forventa deeet smertehelvete, så gikk mye bedre iforhold til det jeg forventa. Men smerten er vel litt individuelt også anter jeg (Har hørt man kan ta ibux+paracet en time før voksing forresten) Uansett fikk jeg masse betente hårsekker dagen etterpå (kviser og små nupper). Brukte unirens for disse. De blei der 4-5 dager, men nå er det helt borte Men har også kjøpt både en veksthemmende krem og en peeling jeg kan bruke også da. Dritt å ende opp med hundre inngrodde hår når man først har betalt 350 for et glatt og fint underliv Ihvertfall; anbefales! Jeg skal bestille om 2-3 uker tenker jeg
challenger Skrevet 9. januar 2012 #15 Skrevet 9. januar 2012 Vokste brasiliansk for første gang for en uke+ siden nå Hadde lest så mye om det at jeg forventa deeet smertehelvete, så gikk mye bedre iforhold til det jeg forventa. Men smerten er vel litt individuelt også anter jeg (Har hørt man kan ta ibux+paracet en time før voksing forresten) Uansett fikk jeg masse betente hårsekker dagen etterpå (kviser og små nupper). Brukte unirens for disse. De blei der 4-5 dager, men nå er det helt borte Men har også kjøpt både en veksthemmende krem og en peeling jeg kan bruke også da. Dritt å ende opp med hundre inngrodde hår når man først har betalt 350 for et glatt og fint underliv Ihvertfall; anbefales! Jeg skal bestille om 2-3 uker tenker jeg 350kr?? Hvor i alle dager får du det så billig? Betaler 700 jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå