Gå til innhold

Marit Bjørgens topptrente kropp

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun er vill!! ikke spesielt pent synes jeg... altfor mye! men kan være at hun er kraftig bygd og lett får så store muskler.. eller hun trener jo veldig mye, så det er kanskje ikke så rart at hun har så store muskler. men therese johaug har jo ikke sånne muskler i det hele tatt, og hun trener jo masse! hmmm kanskje de trener på veldig forskjellige måter eller noe? nå diskuterer jeg veldig med meg selv merker jeg :krangle:

Gjest BettyBoop28
Skrevet

hun er vill!! ikke spesielt pent synes jeg... altfor mye! men kan være at hun er kraftig bygd og lett får så store muskler.. eller hun trener jo veldig mye, så det er kanskje ikke så rart at hun har så store muskler. men therese johaug har jo ikke sånne muskler i det hele tatt, og hun trener jo masse! hmmm kanskje de trener på veldig forskjellige måter eller noe? nå diskuterer jeg veldig med meg selv merker jeg :krangle:

therese johaug. takk det var hun jeg tenkte på men kom ikke på navnet. De har vel forskjellige kroppstyper.

Gjest MorAase
Skrevet

Det er en VELDIG maskulin arm. Såpass at en undres over hormonbalansen i kroppen hennes. Når en ser det best trente kvinnelige turnerene iv erden, som i bunn og grunn er råsterke, så vil du aldri se den type musklatur på dem. de er slankere, mer feminine og ser rett og slett sunnere ut.

Skrevet

Det er en VELDIG maskulin arm. Såpass at en undres over hormonbalansen i kroppen hennes. Når en ser det best trente kvinnelige turnerene iv erden, som i bunn og grunn er råsterke, så vil du aldri se den type musklatur på dem. de er slankere, mer feminine og ser rett og slett sunnere ut.

Selv om gymnaster i bunn og grunn er råsterke, så må man være genetisk disponert for slanke, smidige muskler for å bli en virkelig god turner. Bulkemuskler hindrer rett og slett framgangen når man er kommet til et visst punkt, uansett hvor sterk man er med dem. I turn er det dessuten i stor grad ens egen kroppsvekt som utgjør belastningen, så når bulkemusklene gir redusert bevegelighet og økt vekt, så kommer man likevel ikke lenger.

Skiløpere er ikke nødt til å ha den samme smidigheten, og Bjørgen har altså vist oss at man kan lykkes på ski selv om man er genetisk disponert for bulkemuskler.

De beste turnerne i verden er altså et svært dårlig eksempel når man skal se hvor stor man blir av å være sterk.

• Liker 2
Skrevet

hvorfor er det andre kvinnelige utøvere som er like flink som henne som ikke har sånne armer da?

Det er det som er så artig med gener. De trenger ganske likt, for å oppnå det samme, og så ender man opp med å se så forskjellig ut likevel.

I langrenn er poenget å bygge nok styrke, til å drive kroppen fort nok frem. Men blir man svær, vil man også trenge mer musklerfor å oppnå dette, siden man veier mer. Siden Johaug er mindre i kroppen kan hun gå like raskt, med mindre muskelkraft.

Ellers har Bjørgen en typisk sprintkropp, så at hun har greid å komme til verdenstoppen i lengre distanser er virkelig en prestasjon det står respekt av, siden hun ikke har ideell fysikk til det.

Å si at hun har gått inn for dette av kosemtiske årsaker er bare flåsete. Hun trenger disse armene for å kunne vinne, ferdig snakka. Hennes egen kommentar til debatten var at hun skulle kle seg annerledes neste gang, ikke fordi det gjorde noe, men fordi hun ikke likte fokuset.

• Liker 3
Gjest BettyBoop28
Skrevet (endret)

Det er det som er så artig med gener. De trenger ganske likt, for å oppnå det samme, og så ender man opp med å se så forskjellig ut likevel.

I langrenn er poenget å bygge nok styrke, til å drive kroppen fort nok frem. Men blir man svær, vil man også trenge mer musklerfor å oppnå dette, siden man veier mer. Siden Johaug er mindre i kroppen kan hun gå like raskt, med mindre muskelkraft.

Ellers har Bjørgen en typisk sprintkropp, så at hun har greid å komme til verdenstoppen i lengre distanser er virkelig en prestasjon det står respekt av, siden hun ikke har ideell fysikk til det.

Å si at hun har gått inn for dette av kosemtiske årsaker er bare flåsete. Hun trenger disse armene for å kunne vinne, ferdig snakka. Hennes egen kommentar til debatten var at hun skulle kle seg annerledes neste gang, ikke fordi det gjorde noe, men fordi hun ikke likte fokuset.

Jeg har ikke sagt at hun har gjort det av kosmetiske årsaker jeg bare sier at hun umulig kan drite totalt i utseendet sitt slik du påstår for det er det INGEN som gjør.

Er uansett ikke sunt å ofre alt man har for å prestere i idrett, da har man lite liv utenom i tilfelle. Greit hun er rågod i det hun gjør og hun blir styrtrik.. men til hvilken pris.

Endret av BettyBoop28
Skrevet

Er uansett ikke sunt å ofre alt man har for å prestere i idrett, da har man lite liv utenom i tilfelle. Greit hun er rågod i det hun gjør og hun blir styrtrik.. men til hvilken pris.

Hvis et vanlig gjennomsnittlig utseende er "alt man har", så har man vel strengt tatt ikke så mye i utgangspunktet, så idrettskarrieren er da vel bedre i manges øyne.

Du snakker jo som om det eneste som kan gjøre et menneske fullverdig er å bli sett på som pulemateriale for et visst antall individer.

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Hvis et vanlig gjennomsnittlig utseende er "alt man har", så har man vel strengt tatt ikke så mye i utgangspunktet, så idrettskarrieren er da vel bedre i manges øyne.

Du snakker jo som om det eneste som kan gjøre et menneske fullverdig er å bli sett på som pulemateriale for et visst antall individer.

jeg har et gjennomsnittlig utseende. Betyr ikke at jeg ikke har noe å leve for uansett.

Det har jeg overhode ikke sagt, jeg mener bare at dere alle sier bjørgen kun lever for idretten og at hun bare er en robot som ikke har følelser og ikke engang tenker på eget utseende.

Hun er menneske hun og. Alle mennesker er opptatt av å se bra ut for å føle seg vel. Er bare alt jeg sier.

Gjest True Khaleesi
Skrevet

jeg har et gjennomsnittlig utseende. Betyr ikke at jeg ikke har noe å leve for uansett.

Det har jeg overhode ikke sagt, jeg mener bare at dere alle sier bjørgen kun lever for idretten og at hun bare er en robot som ikke har følelser og ikke engang tenker på eget utseende.

Hun er menneske hun og. Alle mennesker er opptatt av å se bra ut for å føle seg vel. Er bare alt jeg sier.

Ja. Men hvorfor skulle hun ikke føle seg bra?

Hun ser jo steike bra ut!

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

jeg syns hun ser skrapa og syk ut utenom musklene

Skrevet

Enkelte mennesker har prioriteringer og ønsker som ikke dreier seg om det å ha samfunnets idealkropp. For DEG er det jo viktigere å se "normal" ut enn å oppnå noe innen idrett. Hvis Bjørgen finner mer glede i å prestere bra enn å se ut som Bimbo-Britt, så er da det fullstendig opp til henne, og det betyr ikke at hun driter i om hun ser bra ut, men at det kommer i andre rekke, bak andre ting hun ønsker. Og for alt vi vet kan det godt hende at hun faktisk trives kjempegodt med sitt utseende (for nei, hun har ikke en kropp som er fullstendig umulig å tenne på).

Gjest True Khaleesi
Skrevet

jeg syns hun ser skrapa og syk ut utenom musklene

Ja, DU synes det. Men du argumenterer jo flere plasser her i tråden med at hun må da bry seg om hvordan hun ser ut og at hun er et menneske, og at alle mennesker bryr seg om hvordan de ser ut.

Det er nok helt riktig, men du vet jo fint lite om hva Marit Bjørgen synes er pent. For henne er det sikkert ideellt å se slik ut, og det viktigste er jo at hun er frisk og fornøyd. Hvis hun er skrapa og syk, så lurer jeg på hva folk i denne tråden er for noe.

Gjest MorAase
Skrevet

Som muskelmann ja. Ikke som feminin kvinne.

Gjest True Khaleesi
Skrevet

Som muskelmann ja. Ikke som feminin kvinne.

Jeg er enig i at hun ikke er feminin. Men jeg skjønner ikke hvorfor det er så farlig?

Hadde hun strebet etter å være et idol for kvinner ved å være feminin så hadde hun fortjent kritikk. Men hun er ikke en kvinne som har dette som mål.

Jeg synes det er helt bak mål at folk legger seg oppi hvorvidt hun er feminin eller ikke.

Ta heller et blikk på Caroline Eriksen som faktisk lever av å strebe etter å være et ikon og en mal på hvordan kvinner bør se ut.

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Enkelte mennesker har prioriteringer og ønsker som ikke dreier seg om det å ha samfunnets idealkropp. For DEG er det jo viktigere å se "normal" ut enn å oppnå noe innen idrett. Hvis Bjørgen finner mer glede i å prestere bra enn å se ut som Bimbo-Britt, så er da det fullstendig opp til henne, og det betyr ikke at hun driter i om hun ser bra ut, men at det kommer i andre rekke, bak andre ting hun ønsker. Og for alt vi vet kan det godt hende at hun faktisk trives kjempegodt med sitt utseende (for nei, hun har ikke en kropp som er fullstendig umulig å tenne på).

Har ikke sagt at hun trenger å se ut som en bimbo da. Du tillegger meg meninger jeg ikke har. Hele dette innlegget er jo bare latterlig. Ikke noe av dette har jeg sagt

Gjest MorAase
Skrevet

Spørsmålet til TS var om Bjørgens muskler var attraktive eller om det ble for mye. Det blir for mye. Så snever er den opprinnelige debatten i denne tråden.

Gjest BettyBoop28
Skrevet (endret)

Det er nok helt riktig, men du vet jo fint lite om hva Marit Bjørgen synes er pent. For henne er det sikkert ideellt å se slik ut, og det viktigste er jo at hun er frisk og fornøyd.

JAMEN DET ER JO DET JEG HAR SAGT HELE TIDEN. Og hun er ikke frisk. Hører stadig om at hun ikke kan være med i renn fordi hun er syk. Det er faen meg ingen som er så ofte syke som toppidrettsutøvrere.

Endret av BettyBoop28
Skrevet

Har ikke sagt at hun trenger å se ut som en bimbo da. Du tillegger meg meninger jeg ikke har. Hele dette innlegget er jo bare latterlig. Ikke noe av dette har jeg sagt

Tar du virkelig Bimbo-Britt som et bokstavelig utsagn? Det er satt på spissen, ettersom du snakker som om man ikke har noe liv om man ikke bryr seg om å se feminin og kvinnelig ut.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Tar du virkelig Bimbo-Britt som et bokstavelig utsagn? Det er satt på spissen, ettersom du snakker som om man ikke har noe liv om man ikke bryr seg om å se feminin og kvinnelig ut.

Det sa jeg heller ikke. Jeg sa man ikke har noe liv hvis det eneste man gjør er å trene for å bli best og bare er opptatt av det og absolutt ingenting annet i livet.

Skrevet

Jeg har ikke lest innleggene i denne tråden, men;

å være toppidrettsutøver handler ikke om å se bra ut! Det handler om prestasjoner! Fokuser heller på Bjørgen som idrettsutøver!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...