Gå til innhold

Hvor tidlig si fra til arbeidsgiver om bytte av jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt en jobb som har oppstart høsten 2012. Hvis jeg får jobben får jeg vite det i løpet av februar, har 3 måneders oppsigelse der jeg er nå. Når ville dere da sagt opp jobben? skal jeg gå rundt i nesten et halvt år og være hun som skal slutte? Samtidig er jeg i nåværende jobbsituasjon i en opplæringsperiode og får dårlig samvittighet av at nåværende arbeidsgiver bruker ressurser på at jeg får opplæring uten at jeg skal fortsette...det mest riktige er jo å si fra tidlig synes jeg.

Lurer også på om arbeidsgiver har gyldig grunn til å be meg slutte 3 måneder etter jeg sier opp, dvs at jeg blir pålagt å slutte i juni i stedet for august? Da vil jeg bli stående uten jobb i noen måneder uten betalt (har ikke opparbeidet meg fulle feriepenger derfra heller).

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt opp med 3 mnd igjen. Så lenge det er din oppsigelsestid, kan du ikke ha dårlig samvittighet for det. Opplæringen har du jo sikkert nytte av i den tiden som er igjen?

Skrevet

Si opp 3 mnd før! Ikke si ifra i februar, men vent til 3 mnd før!

Han kan ikke gjøre noe uten skriftlig oppsigelse fra deg, men ville uansett ventet jeg da, vet jo ikke hva slags jobb du har, men hørt om flere som har mistet oppdrag de siste mnd (gjerne halvt år: De som har sagt i fra lenge før) fordi de uansett skal si opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...