Gå til innhold

Mulighet til å slappe av når man har barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere med barn, har dere mulighet til å slappe av litt på sofaen f.eks etter dere har fått barn? Jeg mener på dagtid før ungen er i seng. Eller er det full rulle fra morgen til kveld for deg også?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig lite avslapning her ... selv om jeg bare har ett barn. Noen ganger ser hun litt på tv mens jeg sitter med pcen. Og jeg leser e-bøker mens vi går på tur. Også slapper jeg av etter at hun har lagt seg. Jeg kan også slappe av sammen med henne, f.eks ved å lese en bok for henne. Man må bare ha en litt annen innstilling :) Hvis man hele tiden lengter til sofaen får man det ikke noe bra ...

• Liker 2
Skrevet

Slappe av på en annen måte blir det, man har aldri helt fri når barnet er det. Men som hun over meg sier, man må ha en annen innstilling. Sove på sofaen kan jeg ikke, men jeg kan ligger der litt og "dra meg" mens barnet ser TV eller leker. Jeg kan lese litt bok mens hun titter i sine bøker, osv. Det går fint! Det som er litt dumt er at det er vanskelig å slappe fullstendig av hvis barnet er et annet sted, for man er så vant til å alltid være "på alerten".

Gjest Annaires
Skrevet

Tjaa..

Tiden fra vi kommer fra bhg (alt mellom 14-16) til hun legger seg rundt kl 19 går så fort, så den vil jeg bruke med snuppa.

Hadde vi villet, så kunne vi nok slappet av på sofaen(, men gjorde ikke det før vi fikk barn heller..) for vi underholder jo ikke hele tiden, dessuten er vi jo to foreldre.

Skrevet

Jeg eller mannen ligger gjerne litt på sofaen med minsten, mens eldsten på snart 4 leker alene eller sammen med den andre forelderen. De dagene eldsten våkner veldig tidlig bruker vi å sette på film og slumre på sofaen. Huset er barnevennlig, og hun vekker oss om hun vil noe.

Skrevet

Vi er veldig heldige da, ikke alle som har det som oss. Jenta vår på 20 mnd legger seg klokken 19 og sover til mellom 10 og 11 i helgene. Sover også 2 timer midt på dagen. De få timene hun da er våken er det full fart og rundt omkring - men det sliter oss ikke akkurat ut når hun sover så mye... I ukedagene er det vi som vekker henne, og hun sover 3 timer midt på dagen i barnehagen. Leker med henne fra barnehageslutt til legging, også kan vi hvile på sofaen resten av kvelden - om vi vil! (selv om det er svært sjelden at det trengs)

Skrevet (endret)

Det er full rulle og det går i ett. Om jeg får sitte i ro på sofaen så er det kanskje snakk om maks 3 minutt før det skjer noe som gjør at jeg må sprette opp (1 åringen har klatret opp på tvbenken, 3 åringen må bæsje, 3 åringen har tisset seg ut, 1 åringen er sulten og hyler så det jomer, 3 åringen er tørst, klatrer opp i kjøleskapet selv og finner melk og mister melkekartongen i guvlet, de krangler så busta fyker,osv osv) Ingen av mine unger klarer å sitte i ro særlig lenge heller, de er allid i bevegelse. Det er slitsomt i seg selv. (Og jada vi trimmer dem på lange turer ute også;) )

Nå er ungene i seng og jeg sitter her helt pest. Sov dårlig i natt da, så idag er jeg ekstra sliten.

Jeg foretrekker forøvrig ikke å ligge på sofaen i de minuttene jeg har "fri", da prøver jeg heller å rydde og gjøre det lille husarbeidet jeg rekker, så jeg slipper å gjøre det på kveldstid. Da vil jeg heller slappe av. Jeg bruker mye tid liggende på gulvet i lek sammen med ungene da. Får se på det som hvile ;)

Edit: Kan jo legge til vi føler vi har ferie om vi har barnevakt til en av de.

Endret av SummerJoy
Skrevet

Det er jo mulig å sette seg ned og slappe av litt, men som regel blir det ikke ordentlig avslapning siden treåringen enten skal sitte oppå meg, løper rundt eller maser. Hvis pappaen leker med han får jeg jo slappe av litt da, og under barne-tv så er det deilig rolig det meste av tida. :)

Gjest Lotusblomsen
Skrevet

Jeg er hjemme med sønnen min og slapper ofte av med bok, tv, osv. Gutten min han holder seg på stua og leker mest på gulvet alene og holder seg med lekene sine. Han stikker jo av innimellom og skal ta på ting han ikke har lov til, men det er ikke så ofte at det gjør meg så mye.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er hjemme med sønnen min og slapper ofte av med bok, tv, osv. Gutten min han holder seg på stua og leker mest på gulvet alene og holder seg med lekene sine. Han stikker jo av innimellom og skal ta på ting han ikke har lov til, men det er ikke så ofte at det gjør meg så mye.

Hvor gammel er han da?

Gjest Lotusblomsen
Skrevet

Hvor gammel er han da?

Han er nettopp fylt 1 år, men en 3 åring er jo langt mere aktiv en han ;)

Skrevet

Jeg har en snart-fireåring, og nå kan jeg begynne å slappe litt av. Han står opp tidlig i helgene, men jeg kan godt ligge og slumre på sofaen en time mens han ser på TV og spiser frukt. Det har aldri skjedd at han gjør noe han ikke får lov til hvis jeg ikke er våken eller i rommet - det gjør han kun når han vet at jeg ser ham. Forstå det som kan...

Han er flink til å leke alene, så jeg har noen minutter for meg selv når jeg vil hvis jeg trenger det. For eksempel er det utrolig deilig å gå på do alene, noe jeg ikke kunne gjøre da han var ett og fulgte etter meg over alt. Det skjer også at jeg tar meg en dusj når det er barne-tv. Som noen nevnte tidligere vil man jo helst bruke den lille tida man har på ettermiddagen sammen med barna, så det er sjelden at jeg ikke er sammen med ham. Det er klokka halv åtte på søndags morgen jeg føler at jeg ikke er heeeelt 100% mamma...

AnonymBruker
Skrevet

Dere med barn, har dere mulighet til å slappe av litt på sofaen f.eks etter dere har fått barn? Jeg mener på dagtid før ungen er i seng. Eller er det full rulle fra morgen til kveld for deg også?

Når man får barn,så har man på forhånd gjort et valg.Her blir det lite tid til avslapping!!!! da sover man med et øye åpent,og er alltid klar til å stå til tjeneste.

Slik går nå åran.....Etter de er tenåringer,så klarer man ikke sove før ungene er i seng.....

Om det er lørdag eller søndag,17 mai eller 1 nyårsdag..opp må du samme pokker. Enten småtten vokner kl 5 eller 7 og gråter resten av dagen.

Slappe av kan du gjøre mellom tiden dine barn forlater redet,og til de kommer med barnebarn

AnonymBruker
Skrevet

Slappe av får man gjøre når man blir gammel!

AnonymBruker
Skrevet

Snuppa vår er to år, og her er det null avslapning når hun er våken. Føler ofte at jeg savner å gå på jobb når det er helg... Sitte på kontoret uten at noen maser, kommer og drar meg i foten, hyler av trass, vil ha hjelp til alt mulig rart. Men jeg tror det er min egen feil at jeg blir sliten. Klarer ikke helt å koble ut når barnet er i nærheten, men alle sansene er skjerpet hele tiden, jeg følger med på alt hun gjør, og er tilgjengelig for henne hvert sekund. Mannen min kobler ut, kan sitte og taste på telefonen og være helt i sin egen verden når han er hjemme med henne, men det kan/vil ikke jeg. Resultatet er at jeg blir veldig sliten.

Skrevet

Nei jeg fikk ikke lov å slappe av. Det blir etter at han har sovnet.

Skrevet

Jeg kan slappe av akkurat når det måtte passe meg. Men nå er jeg velsignet med to eksemplariske barn som aldri trasser, hyler, krangler eller maser. Hvis jeg er sliten/ trøtt så er det som regel når jeg kommer hjem fra jobb etter en lang dag - er aldri sliten på grunn av barna.

De har selskap i hverandre og er ikke avhengige av at vi må underholde dem hele tiden. (bruker jo selvsagt masse tid med dem, bare så det er sagt..)

Og så LIKER de faktisk å legge seg, de tar selv intiativ til å legge seg hvis de blir trøtte tidligere enn vanlig, og vi hører aldri en eneste lyd fra soverommene etter sengetid.

Jeg har venner og bekjente som har noen skikkelige trassunger- hyperaktive og rett og slett ufordragelige, og jeg kan virkelig ikke fatte at de holder ut med sånne unger.

Jeg blir totalt utslitt etter ti minutter i samme rom som dem, og føler meg evig takknemlig for at jeg har så snille og harmoniske barn :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan slappe av akkurat når det måtte passe meg. Men nå er jeg velsignet med to eksemplariske barn som aldri trasser, hyler, krangler eller maser. Hvis jeg er sliten/ trøtt så er det som regel når jeg kommer hjem fra jobb etter en lang dag - er aldri sliten på grunn av barna.

De har selskap i hverandre og er ikke avhengige av at vi må underholde dem hele tiden. (bruker jo selvsagt masse tid med dem, bare så det er sagt..)

Og så LIKER de faktisk å legge seg, de tar selv intiativ til å legge seg hvis de blir trøtte tidligere enn vanlig, og vi hører aldri en eneste lyd fra soverommene etter sengetid.

Jeg har venner og bekjente som har noen skikkelige trassunger- hyperaktive og rett og slett ufordragelige, og jeg kan virkelig ikke fatte at de holder ut med sånne unger.

Jeg blir totalt utslitt etter ti minutter i samme rom som dem, og føler meg evig takknemlig for at jeg har så snille og harmoniske barn :rodmer:

hvor gamle er de da?

Skrevet

Dette høres nesten for godt ut til å være sant ;) Du er heldig :)

Skrevet

Jeg har en veldig rolig og harmonisk ettåring, og føler på ingen måte at jeg ikke får slappet av nok. Klart, i perioder krever han mer enn i andre perioder, men sånn jevnt over. Samtidig er jeg nok veldig heldig fordi jeg virkelig elsker å være sammen med barnet mitt, så for meg er nettopp det å sitte på gulvet og leke med Little People-bilene hans, herje skikkelig, lese bøker eller gå en tur sammen med ham ypperlig avslappning. Også finnes det ikke noe finere i hele verden enn å ligge på sofaen sammen med ham og se på Timmy Tid. Det er ikke noe som skjer ofte, men jeg nyter hvert sekund når vi gjør det! :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...