Gjest ikke logget på Virgo Skrevet 26. desember 2003 #1 Skrevet 26. desember 2003 Hva tror dere om å borre hull i gulvet på en bil som lekker? Det er snakk om ganske store vannmender som er slitsomme å drive å øse på. Og det fører jo på sikt til rustskader i gulvene siden jeg ikke greier å holde det tørrt. Det som taler mot å borre er at det vil det vel komme vann inn fra undersiden også? <og hva med rust da? Jeg håper noen har erfaringer. Dette er en gammel bil og det har ikke lykkest å finne ut hvor lekasjen kommer fra. men det er et sted inne i der hvor rattet og alt det er- for det drypper ned på pedalene og fra under plastikken i karmene på innsiden langs dørene. Så hva tror dere om å borre hull?
Gjest Vega Skrevet 26. desember 2003 #2 Skrevet 26. desember 2003 Huff da. Tror ikke løsningen er å borre hull - du vil få vannsøl fra undersiden også da... Hva med å forsøke å tette der det er lekk i stedet? Det må jo være hull et sted, som du kan tette med eks. silikon eller lignende rett under panseret?
Gjest lurven Skrevet 26. desember 2003 #3 Skrevet 26. desember 2003 du må få tettet før det ruster hull... men da slipper du å borre da..
Gjest Vega Skrevet 27. desember 2003 #4 Skrevet 27. desember 2003 Nå har jeg forhørt meg her... Du må fjerne teppet på gulvet, det kan være at det er en propp du kan ta ut, som får unna vannet. Men i alle tilfelle må du tette hullet. En dag det ikke regner, tar du hageslangen og prøver lokalisere hvor vannet trenger inn. Det kan være vinduslisten, eller om det er inni panseret, så har alle hulrom der inne en slags drenering (hull) - men det kan være hullet er tettet igjen, da må du fjerne tilstoppingen. Det kan også være gummilist (ved døra, vindu, eller under panser...) som har vrengt seg el.lign. Silikon vil kunne bidra til å tette hull m.m. i nitti prosent av tilfellene, det kommer an på hvor det er osv. Hvilken bil er det, og hvor gammel?
Gjest Virgo fremdeles Skrevet 27. desember 2003 #5 Skrevet 27. desember 2003 Det virker aldeles håpløst å lokalisere lekasjen.- for det renner inn forskjellige steder og det kommer bla frem fra under dashbordet (er det ikke det det heter tro?). Og det er store mengder som kommer. Isolasjonen inni på undersiden der med rattet er våt. Vio har prøvd å tette rundt pakingene v vinduet. Vi har kikket inni motoren og tettet noe som såg ut som at det kunne være et sted for vann å komme inn. Teppene er skåret ut så jeg kan ause - men det blir liksom ikke til at jeg står og auser hver dag- det er ikke hver dag bilen er i bruk. Jeg pleier å legge aviser i bunnen under mattene som kan suge opp det meste- men noen ganger så renner det sånn at det legger seg oppå mattene også så jeg må ause der også. Sukk jeg er ganske oppgitt jeg ....det er ikke gøy å ha bil når det er sånn .... Det er en 94 modell skoda. Jeg har allerede brukt en del penger på den på andre ting. Og også på denne lekasjen som de ikke greier å lokalisere. Vi har prøvd med vannslange også men fikk liksom ikke lokalisert noe hull ..... Når det gjelder å borre hull så er faren for å få inn masse eksos også tilstede da tror jeg . Men ......det hadde vært deilig om det bare rant ut igjen det som kom inn ......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå