Gå til innhold

Blir skikkelig tørst under trening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan seriøst drikke 2-3 liter vann i løpet av en treningsøkt. Og da trenger jeg ikke med høy intensitet. Jeg er dårlig trent og har elendig kondis, så jeg orker ikke gjøre så mye av gangen. Allikevel MÅ jeg ha mye vann. Jeg fyller på halvlitersflaska mi flere ganger, selv om jeg bare er noen minutter på ellipsen.

Er dette normalt?

Jeg har umulig diabetes, for jeg er aldri så tørst når jeg ikke trener.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikker du godt før trening da?

Selv drikker jeg i underkant av en halv liter under trening høyintensiv trening, på ca en time, så synes det høres litt mye ut da.

Skrevet

Det måtte jeg før jeg kom i så god form som jeg er nå. Der avtok av seg selv :) kunne drikke opp til to liter på en vanlig saltime.

Skrevet

Helt normalt! Da jeg var dårlig trent drakk jeg SYKT mye under trening. Hadde literflaske som måtte fylles opp etter 45 minutter spinning. Nå drikker jeg lite under trening, fordi jeg trenger det ikke.

Skrevet

Drikk før du blir tørst. Husk å drikk en del før trening.

Gjest Armule
Skrevet

Drikk mye før trening, og vær sikker på at du har litt salt i kroppen. Hvis ikke klarer ikke kroppen å holde på vannet.

Gjest Daenerys
Skrevet

Sørg for å drikke masse døgnet før trening også. Hvis du drikker for lite i hverdagen blir det fort ekstra mye du må drikke på trening. Er i alle fall min erfaring :) Drikker mye vann i hverdagen, og ikke så mye på trening som jeg gjorde før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...