Gjest Snusmumrikka Skrevet 26. desember 2003 #1 Skrevet 26. desember 2003 Finnes det noen der ute som kan fortelle meg hvor og hvordan man kan spore etthvert man skriver og gjør på pc´n? Jeg har nemlig en mann som sjekker absolutt ALT jeg gjør på pc´n........ Han kan komme og fortelle meg ordrett hva jeg har sittet og gjort og kanskje skrevet f.eks på chat. Er det et spesielt program han har som sporer alt jeg gjør, eller finnes alt dette på pc´n slik at han bare kan finne ut alt jeg har gjort foran skjermen i løpet av en dag? Jeg gjør ikke noe galt, men jeg føler meg som en forferdelig forbryter når han må sjekke meg slik. Og han blir bare værre og værre......*sukk* Noen som kan fortelle meg hvordan dette gjøres? Jeg vil så gjerne vite...... Stooor klem fra en "blivende-paranoid" Snusmumrikka
Mrs. B Skrevet 26. desember 2003 #2 Skrevet 26. desember 2003 Bruker du Messenger kan samtalene lagres i logger. Dette kan du skru av på følgende måte: Åpne Messenger vinduet og gå på Verktøy og så Alternativer. Deretter klikker du på "Meldinger" øverst. Nederst i vinduet nå må du passe på at "Logg mine samtaler automatisk" ikke står krysset på. Hvilke samtaler som er lagret kan du se på her: I Messenger; gå på Fil og så Åpne Meldingslogg.
Maxine Grey Skrevet 26. desember 2003 #3 Skrevet 26. desember 2003 Jeg har ikke peiling, men dette hadde ikke gubben min gjort ustraffet! Unnskyld meg, men dette er like ille som å snoke i skuffene og håndveska di. Gidder du å ha det sånn, da? Fortsatt god jul, forresten.
chimp Skrevet 26. desember 2003 #4 Skrevet 26. desember 2003 Trenger man ikke passordet til MSN for å kunne se dette da?
Gjest Hmmm Skrevet 26. desember 2003 #5 Skrevet 26. desember 2003 Det finns et program som heter keylogger og det tar "opptak" av alle dine bevegelser og kan også ta bilde av desktoppen alt ifra hvert 5sek...... Det er enkelt å oppdage dette, ved å trykke control-alt-del 1 gang, så får du opp prosesslista (hvilke prog som kjører) Hvis du skal avslutte et prog, så trykker du bare avslutt/end prosess. msn har loggføring av samtaler, men dette kan du hakebort i innstillingene.. Får si han er frekk og respekterer ditt privatliv skremmende lite :evil:
Gjest Virgo på annen pc Skrevet 27. desember 2003 #6 Skrevet 27. desember 2003 Man kan lese logger selv om man ikke er pålogget!!!! De er lagret et sted men husker ikke helt hvor. Dette finner du imidlertid ut om du kikker der hvor det ble beskrevet ovenfor- og så kikker i det feltet hvor det står hvor det lagres. Deretter så leter du på det stedet i masinen og sletter loggene. Hos meg ligger de på programmfiler , motatte filer, mitt navn, logger .....tror jeg da Er ikke på min pc nå så jeg kan ikke finne nøyaktig adresse. men når du har funnet dette og slettet loggene og tømmt papirkurven - og krysset på at logger ikke skal lagres - så er du rimelig trygg på msn iallefall tror jeg. Ellers så vet jeg ikke helt. Men om du er på msn kan du prøve dette iallefall.
jordbær Skrevet 27. desember 2003 #7 Skrevet 27. desember 2003 Ja, selvfølgelig er dette fult mulig. Jeg hadde blitt VELDIG sinna om noen gjorde dette mot meg. Det er jo ikke lov. :-?
Gjest Anonymous Skrevet 27. desember 2003 #8 Skrevet 27. desember 2003 Huff, at noen kan gjørs slikt :evil: Selv er jeg såpass "paranoid" at jeg faktisk alltid tenker på at det jeg driver med på nettet kan oppspores av andre...
Gjest care Skrevet 27. desember 2003 #9 Skrevet 27. desember 2003 I stedet for å vite hvordan du skal beskytte deg, burde du ta en prat med mannen din. Slik kan dere ikke ha det. Hvorfor gjør han dette? Finner du deg i det?
Væren Skrevet 27. desember 2003 #10 Skrevet 27. desember 2003 Jeg er helt enig med de andre her! Hvorfor gjør han dette mot deg? For å kontrollere deg? For å le av deg? Dette bør du uansett ikke finne deg i!!! Du burde ikke vært opptatt av hvordan du kan skjule dine "spor" (og jeg tror overhodet ikke at du gjør noe galt, heller ikke at du egentlig har noe som helst å skjule!) men heller vært opptatt av å hevde din rett til det å ha et privatliv! Hadde mannen min gjort dette mot meg, hadde det rett og slett blitt månelyst!
Scorpina Skrevet 29. desember 2003 #11 Skrevet 29. desember 2003 .....' date=' hadde det rett og slett blitt månelyst![/quote'] Ja HER i heimen også!!!! ÆRLIG talt dahh!!! :x Man kan spørre seg hvorfor mannen din skal vite absolutt _alt_ hva du foretar deg på pc'n. Ta deg heller en seriøs prat me'n ang hvorfor han er så "redd" for at du skal gjøre noe "fali" på pc/internett. *brumm!!*
Gjest Snusmumrikka Skrevet 30. desember 2003 #12 Skrevet 30. desember 2003 Tuuuusen takk for alle svar. Vi har nok snakket om dette her- for en stund siden, da han ved en "glipp" kom og fortalte meg ordrett hva jeg hadde foretatt meg på pc´n. Han har sagt at han ikke gjør dette mer.....men hvordan kan jeg tro på han?? Jeg bruker ikke msn, dette gjelder alt mulig annet... Jeg vet at jeg kan slette loggen, temporary internett files og cookies- men jeg mener jo at man skulle slippe sånt i et forhold? Jeg prøvde det noen ganger, f.eks når jeg hadde lest innlegg her på Kvinneguiden...Han bruker det rett og slett mot meg i diskusjoner.*sukk* Men, jeg skjønte fort at selvom jeg sletter cookies, logger og temporary internett files, så kan han fortsatt spore meg!! Hva gjør jeg? Til dere som lurer på om jeg finner meg i dette........Tja, hva skal jeg si, jeg har vel ikke noe valg... Har prøvd å komme meg ut av det et par ganger siste året, men han truer bare med å ta fra meg både barna og alt annet som har verdi for meg. Og huset, ja det skulle jeg i allefall ikke få 5 øre fra..... Nei, livet skal ikke være enkelt. Ha en fortsatt fin jul- og et alle tiders nytt år!! Stoooor klem fra Snusmumrikka- som må inn og prøve og slette alt etter seg nå..
Gjest Brunhilde Skrevet 30. desember 2003 #13 Skrevet 30. desember 2003 Jeg blir litt bekymret når du skriver at han sjekker alt du gjør på pc´en, og at han skal ta barna hvis du går, samt at du ikke får penger fra huset? Han må jo være sykelig sjalu? Syns du skal ta kontakt med krisesenteret for kvinner i den kommunen du bor fog å få litt veiledning hvis det å komme bort fra ham er det du egentlig vil. Lykke til!
Lise79 Skrevet 30. desember 2003 #14 Skrevet 30. desember 2003 Ja jeg synes det her skurrer litt jeg. Han høres jo helt sykelig sjalu ut!!! Har ei venninde som også opplevde noe av det samme. Og han truet med både selvmord og andre ting hvis hun gjorde det slutt med han. Til slutt fikk vi overtalt henne til å gå fra han og hun har aldri hatt det bedre!! Hele jenta er forandret. Og selvfølgelig tok han ikke selvmord. De som truer med det på den måten er for feige i virkeligheten.
14062003 Skrevet 30. desember 2003 #15 Skrevet 30. desember 2003 Installer PCen på nytt - med brukernavn og passord som bare du vet om i ditt hode. Slå av PCen hver gang du har brukt den. Om du virkelig vil sperre PCen for han, så sett på et biospassord også (gjøres et eller annet sted i bios - se etter melding med en gang du har startet maskinen - trykk F12 eller noe sånt og let i vei). Om han absolutt skal ha tilgang til PC, så gi ham en bruker som ikke har tilgang til noe som helst. Kanskje litt klønete, men vel verdt det! Gjestekonto er fint til slik - og slettes ikke umulig å sette opp i XP. I XP kan også filene gjøres personlig (mener jeg). Dvs, dine filer kan ikke sees av noen andre enn deg. Aller best hadde det vært om han ikke skulle snoke sånn etter deg. Jeg hadde aldri, aldri, aldri godtatt det i ett forhold! Min PC er min og med den gjør jeg mine private ting!
Gjest Snusmumrikka Skrevet 31. desember 2003 #16 Skrevet 31. desember 2003 Takk igjen til alle som er så snille og svarer meg. Ikke like enkelt og installere pc´n på nytt med nye brukernavn og passord når vi deler pc´n....men men. Håper det blir bedre jeg da- engang. Saken var i utgangspunktet hvordan sporer han meg? Uansett, takker for alle gode tips. Stor klem fra meg.
Gjest Nemo Skrevet 31. desember 2003 #17 Skrevet 31. desember 2003 Ikke enkelt nei, men helt mulig.. Får opp en sånn fin startside med hvert deres ikon med navn. Sett passord på ditt. Da er dere kvitt problemet. Si at du ikke orker at han sjekker deg. Han kan jo ikke ha noe å si på dette hvis han har lovet å slutte å sjekke deg
14062003 Skrevet 31. desember 2003 #18 Skrevet 31. desember 2003 Får opp en sånn fin startside med hvert deres ikon med navn. Sett passord på ditt. Da er dere kvitt problemet. Det hjelper ingenting om han har program gående som overvåker henne. Det er også fullt mulig å lese alle filer selv om man har hver sin bruker (med mindre man eksplisitt setter opp at man bare skal se sine egne filer).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå