Gå til innhold

Kul på skjoldbruskkjertelen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var hos legen i april pga forstørrede lymfeknuter på halsen. Ble henvist til ultralyd etter mye mas. Lymfeknutene så fine ut, men, han fant en kul på venstre side av skjoldbruskkjertelen på 1 cm, som han syntes "litteraturlig" sett burde undersøkes.

Legen min mente jeg ikke trengte å ta en biopsi, at det er ganske vanlig med sånne kuler men siden radiologen haddet skrevet at det burde undersøkes og siden jeg ville det så har hun henvist meg til ullevål endokrinologisk avdeling, og etter 4 måneder har jeg fått time.

er så redd for å få et negativt svar, at de skal ringe meg og si "den er ondartet".

Noen som har opplevd det? Var det godartet eller ond?

Tusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

kan noen være så snill å svare

Skrevet

De fant en kul på min skjoldbruskkjertel. Jeg har lavt stoffskifte. Den var ikke farlig, og de konkluderte med at det var en stor og hoven lymfe, på et par cm i kjertelen.

AnonymBruker
Skrevet

blodprøvene mine var fine, ikke noe stoffskifte problemer.

De fant også en kul på høyre side men den er en vann cyste sa de, ikke noe farlig.

Uff, syns det er skummelt med det der...

TS

Gjest Ann-Kristin
Skrevet

Jeg har hatt en kul på skjoldbruskkjertelen min men ikke helt samme historie som din. Jeg fikk plutselig en ganske stor kul på høyre side av skjoldbruskkjertelen. Jeg ble henvist til sykehuset og de tok en biopsi. Som regel så er slike kuler ufarlige men biopsien kan ikke vise det 100% sikkert så jeg fikk beskjed om at de opererer den bort uansett. Dessuten var kulen så stor at jeg kjente den når jeg svelget så det skulle bli kjekt å få den fjernet.

Kulen ble operert bort og det samme ble halve skjoldbruskkjertelen. Jeg klarer meg fint uten medisiner nå flere år etter operasjonen og stoffskiftet mitt er normalt.

Jeg skjønner du er nervøs, det var jeg også, men mest sannsynlig så er det noe ufarlig.

Lykke til :klemmer:

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg har hatt en kul på skjoldbruskkjertelen min men ikke helt samme historie som din. Jeg fikk plutselig en ganske stor kul på høyre side av skjoldbruskkjertelen. Jeg ble henvist til sykehuset og de tok en biopsi. Som regel så er slike kuler ufarlige men biopsien kan ikke vise det 100% sikkert så jeg fikk beskjed om at de opererer den bort uansett. Dessuten var kulen så stor at jeg kjente den når jeg svelget så det skulle bli kjekt å få den fjernet.

Kulen ble operert bort og det samme ble halve skjoldbruskkjertelen. Jeg klarer meg fint uten medisiner nå flere år etter operasjonen og stoffskiftet mitt er normalt.

Jeg skjønner du er nervøs, det var jeg også, men mest sannsynlig så er det noe ufarlig.

Lykke til :klemmer:

Det hørtes beroligende ut...jeg ble fryktelig deprimert da jeg mottok et brev i går at røntgen hadde sett en kul på skjoldbrusk-kjertel. Jeg er innkalt til ultralyd på den, hva de nå kan se av det. Aldri feilet noe alvorlig, så det kom som et sjokk...er nervøs..skulle ta røntgen av lungene mine, så fant de dette og i tillegg en kul i brystet....(sannsynligvis noe ufarlig sier min fastlege, men de vil undersøke nærmere, og nå er dagene fylt med engstelse...slik er det når du "aldri har feilet noe".)..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...