AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #1 Skrevet 7. januar 2012 Her i nabolaget er det en st.bernhard som står i bånd utenfor huset stort sett alltid når jeg går forbi. Både tidlig og sent på kvelden. Det jeg kanskje reagerer mest på er at han ikke har noen form for ly? Var en periode han hadde en liten presenning på platten men nå er den også borte. Ser alt av mat og vannskåler også står ute så tror han tilbringer mesteparten av sitt liv der. Jeg får vondt av han hver gang jeg går forbi og ser han ligge der alene, men vet ikke helt hvor mye jeg skal ta på vei?
slipset Skrevet 7. januar 2012 #2 Skrevet 7. januar 2012 Her i nabolaget er det en st.bernhard som står i bånd utenfor huset stort sett alltid når jeg går forbi. Både tidlig og sent på kvelden. Det jeg kanskje reagerer mest på er at han ikke har noen form for ly? Var en periode han hadde en liten presenning på platten men nå er den også borte. Ser alt av mat og vannskåler også står ute så tror han tilbringer mesteparten av sitt liv der. Jeg får vondt av han hver gang jeg går forbi og ser han ligge der alene, men vet ikke helt hvor mye jeg skal ta på vei? Enten kan du gå bort til naboen og høre, ellers kan du bruke varsleknappen på Mattilsynets side. Får de inn en bekymringsmelding kommer de på uanmeldt besøk til naboen det gjelder.
Gjest Bobler Skrevet 7. januar 2012 #3 Skrevet 7. januar 2012 Enten kan du gå bort til naboen og høre, ellers kan du bruke varsleknappen på Mattilsynets side. Får de inn en bekymringsmelding kommer de på uanmeldt besøk til naboen det gjelder. Nei. De ringer og sier i fra at de kommer for å sjekke forholdene, og gir dem gjerne noen uker på seg. Det gjorde dem i hvertfall når jeg meldte noen. Vedkommende fikset jo opp, og gjorde reint, hadde jo fått to ukers varsel.. 1
slipset Skrevet 7. januar 2012 #4 Skrevet 7. januar 2012 Nei. De ringer og sier i fra at de kommer for å sjekke forholdene, og gir dem gjerne noen uker på seg. Det gjorde dem i hvertfall når jeg meldte noen. Vedkommende fikset jo opp, og gjorde reint, hadde jo fått to ukers varsel.. Det er ikke alltid tilfelle. Det vet jeg av egen erfaring. Ved slike bekymringsmeldinger kommer de uanmeldt. Det er det som er poenget med det. Er det ikke bra at den personen du meldte om faktisk ordnet opp? Med mindre det går tilbake til slik det var så er det jo bare bra.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #5 Skrevet 8. januar 2012 Mattilsynet er uburkelige. Fatter ikke hvorfor de har ansvaret for dyrehold og skal blande seg inn i dyremishandlig, de kan holde seg til mat, bakterier og stenge sjapper med dårlig hygiene. Altså noe de faktisk kan. Jeg ville hørt med politiet, eller dyrebeskyttelsen.
Gjest badeand1 Skrevet 8. januar 2012 #6 Skrevet 8. januar 2012 Ring til enten dyrebeskyttelsen eller mattilsynet. Stakkars hund. =(
Gjest Bobler Skrevet 8. januar 2012 #7 Skrevet 8. januar 2012 Det er ikke alltid tilfelle. Det vet jeg av egen erfaring. Ved slike bekymringsmeldinger kommer de uanmeldt. Det er det som er poenget med det. Er det ikke bra at den personen du meldte om faktisk ordnet opp? Med mindre det går tilbake til slik det var så er det jo bare bra. Okei, det gjør de ikke her. Og nei, det ble like ille igjen. Vedkommende ryddet opp så h*n ikke mistet dyrene, og alt så fint og flott ut. Også rett tilbake til den samme driten etterpå. TS: Kanskje prøv å snakke med dem, dersom du tør det? Informer dem om at det er lovpålagt at hunden har ly for været. Evt legg en kopi av loven i postkassen dems. Kan være de ikke er klar over det. Kan også ta en telefon til mattilsynet og høre hva de tenker om saken (hva du kan gjøre). 2
Gjest Badabing Skrevet 8. januar 2012 #8 Skrevet 8. januar 2012 Synes ikke det var så dumt å legge utskrift av loven i postkassen deres i første omgang. Da vet de at noen er obs på dem, og kanskje tar de seg sammen.
Maryell Skrevet 8. januar 2012 #9 Skrevet 8. januar 2012 Tusen takk for svar! Å legge loven i postkassen er en kjempegod ide til å starte med i alle fall, og iom at jeg går forbi så ofte så ser jeg jo fort om det skjer noe. Hvis det ikke blir noe bedring så får jeg ta det enda et skritt videre.
Sugerøret Skrevet 8. januar 2012 #11 Skrevet 8. januar 2012 ta bilder om du kan,slik at du kan dokumentere forholdene til Mattilsynet.
Gjest Apophis Skrevet 8. januar 2012 #12 Skrevet 8. januar 2012 Enten kan du gå bort til naboen og høre, ellers kan du bruke varsleknappen på Mattilsynets side. Får de inn en bekymringsmelding kommer de på uanmeldt besøk til naboen det gjelder. Har sendt bekymringsmld til Mattilsynet selv ang. hunder med ein idiot som eiger, den sendte eg i begynnelsen av... september? Har fortsatt ikkje verken sett eller hørt noe fra de, de er udugelige når det kommer til "mindre" saker.
Maryell Skrevet 8. januar 2012 #13 Skrevet 8. januar 2012 Jeg skal skrive ut etiske retningslinjer for hundehold fra nkk og retningslinjer for hold av hund utendørs fra mattilsynet tenkte jeg. Ser jo at de bryter mange punkter som jeg guler ut med markeringstusj. Så får jeg snike meg opp i de sene kveldstimer og avlevere det. Burde tatt noen bilder ja, men tomta er veldig liten og åpen så de ser jo alt, kunne evt prøvd å tatt noe fra bilen.
xinnia Skrevet 8. januar 2012 #14 Skrevet 8. januar 2012 Mattilsynet kommer på uanmeldte besøk, når de får inn bekymrings meldinger,det er de faktisk pålagt. Men de er ikke pålagt å opplyse anmelder om videre vedtak i saken. Mange som legger inn anonymt kun fordi de ikke liker menneskene..
Gjest Apophis Skrevet 8. januar 2012 #15 Skrevet 8. januar 2012 Mattilsynet kommer på uanmeldte besøk, når de får inn bekymrings meldinger,det er de faktisk pålagt. Men de er ikke pålagt å opplyse anmelder om videre vedtak i saken. Mange som legger inn anonymt kun fordi de ikke liker menneskene.. Hvor lang tid har de på seg før de evt. kommer og undersøker det då? Eg kjenner vedkommende eg meldte til de og h*n hadde GARANTERT sutret og klagd om det om mattilsynet hadde kommet på besøk. Så de har ikkje vært her ennå og det er gått noen mnd. no...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå