AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #1 Skrevet 7. januar 2012 Jeg har jobben min som aktivitet på min arbeideavklaringplan. Skal jeg da føre opp dette s om at jeg har deltatt på aktivitet ? Har ikke sendt inn meldekort før, og nav er jo ikke åpent i helgen .. fint om noen viste At arbeid er tiltaket\det jeg skal fortsette med er forresten avtalt med nav på sånn plan, og ja. jeg får fortsatt lønn fra jobben min... (deltidsjobb)
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #2 Skrevet 7. januar 2012 Dersom du jobber og får lønn for jobben på vanlig måte, er dette ikke en del av tiltaket ditt. Du skal ikke krysse av for å ha deltatt på aktivitet på bakgrunn av dette. Det er en del av din livssituasjon og vesentlig i ditt forhold til NAV, men slik jeg forstår det er det ikke en del av tiltaket ditt. Da skulle du fått stønad fra NAV for arbeidstiden eller bedriften får lønnstilskudd fra NAV. Men du gjør kanskje noe mer enn å jobbe deltid? Venter på behandling? Går til behandling? Søker jobber? Det skal du i så fall krysse av for å ha gjort. Mener jeg. En bekjent som var arbeidsledig i høst fikk dog beskjed av NAV at hun ikke måtte krysse av for å ha utført avtalt aktivitet (hvilket da var å søke jobber) - fordi dette ville føre til at hun ikke ville få dagpenger. Forstå det den som kan, men dagpengene kom når hun krysset av "nei".
Harlekin Skrevet 8. januar 2012 #3 Skrevet 8. januar 2012 Jeg er ganske sikker på dette, men ikke 100 %, så sjekk med NAV også: Hvis du har avtalt en aktivitet med NAV, f.eks. praksisplass, og NAV betaler lønnen din, skal du krysse av for aktivitet, og ikke for jobb. Krysser du av for jobb, vil NAV trekke penger for dette, fordi de regner med du får lønn et annet sted fra. Likeledes, som i ditt tilfelle, når du får lønn fra en arbeidsgiver, skal du krysse av for jobb, fordi du ikke skal få dobbelt opp, altså lønn fra både arbeidsgiver og penger fra NAV. Men jeg hadde ventet til mandag med å sende meldekortet (du må jo ikke sende det i helgen), og dobbeltsjekket med NAV for å være sikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå