Gå til innhold

Noen som har leigd slott før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gifte oss om ikke mindre enn ca 2 år, og jeg er selvfølgelig begynnt og tenke og drømme litt og har så utrolig lyst å leige ett helt slott for oss selv og gjestene en weekend, noen som har prøvd dette før? Tenkte i skottland, og ett slott med barokken look :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke leid et slott selv, men har vært gjest i slottsbryllup der brudeparet har leid et slott for en weekend. Det var dog i Sverige.

Gjestene ankom fredag, og det var felles middag med "sosialisering" på kvelden. Lørdag var den frokost, lunsj og vielse med påfølgende middag og kaffe. Søndag var det felles frokost før man dro.

Det var et flott arrangement, med mange detaljer, og det var tydelig at brudeparet (les: bruden) hadde lagt ned veldig mye arbeid i detaljene i bryllupet. Det var også hyggelig å være sammen en hel helg i nydelige omgivelser. Brudeparet betalte alt av mat og overnatting på slottet (de hadde nok leid hele slottet til en pakkepris). De eneste utgiftene gjestene hadde var transport og gave + ev. å ta seg fri fra jobb for å reise dit.

Hvis dette er noe dere kunne tenke dere, så ville jeg begynt med å kontakte noen slott og bedt om informasjon og et pristilbud. Ikke alle slott har like stor kapasitet, og dersom dere ønsker flere gjester enn slottet har plass til, så må det finnes alternativ overnatting i nærheten.

Hva er inkludert i tilbudet, og skal dere som brudepar betale alt? Jeg synes egentlig det er en uting å kreve at gjestene må betale ekstra fordi dere har valgt en dyr løsning som dere egentlig ikke har råd til. Dersom dere velger en løsning der gjestene betaler overnatting/mat selv, så må dere også regne med at noen melder avbud.

Uansett skader det ikke å kontakte noen slott og høre litt :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...