Gå til innhold

Kvalmende problem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok tok dattera mi i vise tissen til en gutt i klassen hennes i forige uke. Jeg sa at sånt gjør man ikke og spurte om hvorfor hun i det hele gjorde det, men hun sa vet ikke. Trodde hun hadde lært da siden jeg adde sagt i fra. Men tidligere denne uka så ringte læreren hennes og hun sa at hun hadde drevet og vist tissen sin til guttene i klassen. I gjen så snakker jeg med henne, men denne gangen mye strengere og hun fikk husarrest. I dag var hune og nå i ettermidag så stod det en mann utenfor med henne. Det var en babo bort i veien her som hadde sett at hun drev å viste tissen sin til noen ungdomssgutter. Forstod det slik at de var rundt 13-14 år og naboen sa selv at guttene hadde vist avsky og bedt hun slutte da.

Er dette noe som er normalt for ei på 8 år? Jeg tror ikke det da, men hvorfor gjør hun dette? Og hva gjør jeg for å få hun til å slutte? Jeg har nå gitt henne husarest til mandag og hun fikk ikke lørdagsgodt i dag. Eneste jeg får til svar av henne er enten vet ikke ,at guter like jentetiss eller at det er gøy.

Hvordan tar jeg tak i dette på best mulig måte? Burde jeg kanskje kontaktet helsesøster på skolen og fått henne til pratet med henne?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må da ikke straffe henne for dette, men hjelpe henne.

Enten er det et desperat rop om oppmerksomhet (slik at du er villig til å gjøre alt) ellers så kan det høres ut som om hun ikke helt skjønner sosiale grenser og kanskje muligens burde utredes for aspergers?

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke datteren din helt forstår 'alvoret' i handlingen.

Det kan jo hende at hun faktisk gjør det fordi hun oppriktig tror at hun vil bli likt / vil få positiv oppmerksomhet av å gjøre disse tingene.

Jeg synes du skal rådføre deg med skolens helsesøster/ sosiallærer.

Lykke til! =)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enten er det et desperat rop om oppmerksomhet (slik at du er villig til å gjøre alt) ellers så kan det høres ut som om hun ikke helt skjønner sosiale grenser og kanskje muligens burde utredes for aspergers?

Jeg mente at datteren din er villig til å gjøre alt for oppmerksomhet, ikke du som mor altså.

Kan det være tegn på misbruk? At hun har lært at det er sånn man er "snill jente"? For hvordan vet hun at gutter liker jentetiss egentlig?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

"Seksuell" atferd er vel gjerne ett av symptomene seksuelt misbrukte barn gjerne viser, ja..

• Liker 6
Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

si HVORFOR det er galt- ikke bare AT det er galt!

generasjonen nå for tiden kalles "forhandlergenerasjonen"- barn godtar ikke kun et "nei" slik man gjorde før i tiden! Nå trengs forklaringer og årsaker til at man sier nei!

Endret av NozMonster
  • Liker 2
Skrevet

Lurer på hvorfor alt "muligens kan være aspergers"??

Synes jeg leser dette daglig her inne på KG... :sjenert:

• Liker 7
Skrevet

Ha ha ha, dere går på limpinnen alle sammen!! Gjennomskuer dere ikke dette? Samme person, samme refreng, små endringer i teksten. Nytt nå er litt flere skrivefeil.

AnonymBruker
Skrevet

Ha ha ha, dere går på limpinnen alle sammen!! Gjennomskuer dere ikke dette? Samme person, samme refreng, små endringer i teksten. Nytt nå er litt flere skrivefeil.

Samme person som hvem? Om vedkommende har laget andre tråder, kan du linke til dem?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samme person, samme refreng, små endringer i teksten. Nytt nå er litt flere skrivefeil.

Jeg ser "deg" i flere tråder her på kg der du anklager folk for trolling. Men hver gang noen svarer i gjen, så svarer "du" jo aldri. Hvorfor det? Er du kun ute etter å ødelegge andres innleg?

Jeg kan selv innrømme at jeg har sett lignende innlegg før, men hva så? Ingen kan vite om det er samme person, om det er trolling elller noe. Moderator kan jo sammenligne ip da oh er det en ab er det jo bare å finne ut hvem den er.

Og hvorfor må dette være trolling i din bok? Dette er da vel ting som kan skje, eller?

Og hvis det er trolling så lurer jeg veldig på hvorfor det er et så stort problem for deg? Saken kan fint diskuteres for det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme person, samme refreng, små endringer i teksten. Nytt nå er litt flere skrivefeil.

Hvordan vet du egentlig dette? Hva mener du med "samme refreng" og "endringer i teksten"? Er samme innlegget laget før? Det blir ikke noe mindre vanskeligere å ikke gå på "limpinnen" som du kaller det når du snakke i gåter.

• Liker 1
Skrevet

Jeg mente at datteren din er villig til å gjøre alt for oppmerksomhet, ikke du som mor altså.

Kan det være tegn på misbruk? At hun har lært at det er sånn man er "snill jente"? For hvordan vet hun at gutter liker jentetiss egentlig?

Det kan være tegn på missbruk/uheldige opplevelser men det kan også være uskyldig nysgjerrighet. Hun kan helt tilfeldig ha fanget opp at "gutter liker jentetiss", blitt nysgjerrig på hvorfor det og villet finne ut hva som skjer da ved å vise fremm sin tiss for å se hvordan gutter reagerer.

Akkurat det å vite at gutter liker jentetiss skal du ikke legge for mye i. Vi snappet også opp det når vi var 5-6 år uten at vi forsto hvorfor.

Jeg synes kanskje du skal snakke ordentlig med jenta de om hvorfor "gutter liker jentetiss", og i hvilke situasjoner, forhold og alder dette gjelder. Det virker på meg som om hun mangler litt seksualundervisning og forståelse av i hvilken sammenheng dette gjelder.

• Liker 1
Gjest frøken am
Skrevet

Bare husk at en på åtte ikke har noe hvorfor-begrep, så å spørre om "hvorfor" gir deg NULL.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...