AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #1 Skrevet 7. januar 2012 Norske menn har aldri gitt meg noen oppmerksomhet whatsoever. Har vært håpløst forelsket i maaange norske gutter, men de vil ikke ha Av en eller annen grunn så får jeg nesten bare oppmerksomhet fra svensker og chilenere. Skjønner ikke hva som er greia... Svensker er jo nesten det samme som nordmenn, så hvorfor er jeg så populær blant de? Er ikke snakk om sex heller, jeg har blitt invitert på dater og ingen har prøvd seg på noe tull av de jeg har datet. Forventer ikke at noen her på Kvinneguiden er tankelesere, men kanskje noen har noen teorier hvorfor dette skjer med meg
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #2 Skrevet 7. januar 2012 Jeg kan bare snakke for en svensk kar jeg kjenner. Han synes norske jenter er å foretrekke siden det er ganske like land, men norske jenter har hakket bedre verdier. Hva chilenere og nordmenn anngår har jeg ingen anelse. Hvor møter du disse karene som ikke vil ha deg, og de som sjekker deg opp?
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #3 Skrevet 7. januar 2012 Norske gutter har aldri vært interessert. Jeg var singel til jeg var 19 og da ble jeg sammen med en fra Colombia. Nå er jeg straks 29 og har stort sett datet svensker og søramerikanere. Norske menn har kun vært ute etter sex syns jeg. Og de blir sure når jeg sier nei.. Møter ofte folk på byen eller gjennom venner. Men blir sjekket opp både på rimi og i skiløypa så kan ikke skylde på at det er ølbriller i bildet. Får høre at jeg ligner på Kate Hudson men jeg er en helt vanlig blond jente. Utadvendt og blid. Merker at chilenere ofte behandler meg med respekt, de prøver ikke jukke på meg med en gang og tar seg god tid til å bli kjent med meg. Bare syns det er rart at jeg bare blir sjekket opp av sånne. Enten må jeg importere en utlending hit, eller så må jeg flytte utenlands siden ingen norske menn vil ha meg
Gjest Hard Ride Skrevet 8. januar 2012 #4 Skrevet 8. januar 2012 Norske gutter har aldri vært interessert. Jeg var singel til jeg var 19 og da ble jeg sammen med en fra Colombia. Nå er jeg straks 29 og har stort sett datet svensker og søramerikanere. Norske menn har kun vært ute etter sex syns jeg. Og de blir sure når jeg sier nei.. Møter ofte folk på byen eller gjennom venner. Men blir sjekket opp både på rimi og i skiløypa så kan ikke skylde på at det er ølbriller i bildet. Får høre at jeg ligner på Kate Hudson men jeg er en helt vanlig blond jente. Utadvendt og blid. Merker at chilenere ofte behandler meg med respekt, de prøver ikke jukke på meg med en gang og tar seg god tid til å bli kjent med meg. Bare syns det er rart at jeg bare blir sjekket opp av sånne. Enten må jeg importere en utlending hit, eller så må jeg flytte utenlands siden ingen norske menn vil ha meg Jeg tror du har et voldsomt skråblikk på norske menn
Becka Skrevet 8. januar 2012 #5 Skrevet 8. januar 2012 Norske gutter har aldri vært interessert. Jeg var singel til jeg var 19 og da ble jeg sammen med en fra Colombia. Nå er jeg straks 29 og har stort sett datet svensker og søramerikanere. Norske menn har kun vært ute etter sex syns jeg. Og de blir sure når jeg sier nei.. Møter ofte folk på byen eller gjennom venner. Men blir sjekket opp både på rimi og i skiløypa så kan ikke skylde på at det er ølbriller i bildet. Får høre at jeg ligner på Kate Hudson men jeg er en helt vanlig blond jente. Utadvendt og blid. Merker at chilenere ofte behandler meg med respekt, de prøver ikke jukke på meg med en gang og tar seg god tid til å bli kjent med meg. Bare syns det er rart at jeg bare blir sjekket opp av sånne. Enten må jeg importere en utlending hit, eller så må jeg flytte utenlands siden ingen norske menn vil ha meg Overhodet ingen? Syntes jo dette virker noget overdramatisk. Det er nok tilfeldig. Utlendinger generelt er jo mer på sjekker`n enn norske menn, mener jeg. Dvs, de tør og de våger. Norske menn kan være en smule pinglete, og må drikke seg fulle først, og da blir det dessverre ikke alltid like sjarmerende.. Men uansett, en svensk kille er vel ikke å forakte? 3
Månestråle** Skrevet 8. januar 2012 #6 Skrevet 8. januar 2012 Har det sånn jeg også, TS. Blir sjekket opp av del del andre, men så å si aldri nordmenn. Tror det er fordi jeg etter norsk standard ikke er pen. Mens i andre land syns man lyse jenter er vakre uansett, derfor er de interessert. 3
Flanør Skrevet 8. januar 2012 #7 Skrevet 8. januar 2012 Overhodet ingen? Syntes jo dette virker noget overdramatisk. Det er nok tilfeldig. Utlendinger generelt er jo mer på sjekker`n enn norske menn, mener jeg. Dvs, de tør og de våger. Norske menn kan være en smule pinglete, og må drikke seg fulle først, og da blir det dessverre ikke alltid like sjarmerende.. Men uansett, en svensk kille er vel ikke å forakte? Det du vel mener er at norske menn sjekker deg opp på en respektfull og ikke aggressiv måte, ulikt enkelte utlendinger. Er ikke det bra da? Alternativt at norske menn forventer at kvinner tar like mye kontakt som de selv - noe som selvsagt er fullstendig rimelig. Husk også at norske kvinner ikke er de flinkeste til å ta initiativ. Da blir det lett ufrivillig komisk når norske kvinner snakker høyt om å tørre og våge.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #8 Skrevet 8. januar 2012 Det du vel mener er at norske menn sjekker deg opp på en respektfull og ikke aggressiv måte, ulikt enkelte utlendinger. Er ikke det bra da? Alternativt at norske menn forventer at kvinner tar like mye kontakt som de selv - noe som selvsagt er fullstendig rimelig. Husk også at norske kvinner ikke er de flinkeste til å ta initiativ. Da blir det lett ufrivillig komisk når norske kvinner snakker høyt om å tørre og våge. Takk for svar, men det har seg sånn at norske menn bare overser meg. Jeg var dypt forelsket i en gutt i fjor (norsk) men han bare overså meg. Sånn er det hver gang jeg møter en jeg liker. Blir ikke sjekket opp i det hele tatt av norske menn, og jeg er faktisk flink til å ta initiativ selv! De eneste som tar kontakt er svensker og chilenere.
Flanør Skrevet 8. januar 2012 #9 Skrevet 8. januar 2012 Takk for svar, men det har seg sånn at norske menn bare overser meg. Jeg var dypt forelsket i en gutt i fjor (norsk) men han bare overså meg. Sånn er det hver gang jeg møter en jeg liker. Blir ikke sjekket opp i det hele tatt av norske menn, og jeg er faktisk flink til å ta initiativ selv! De eneste som tar kontakt er svensker og chilenere. Ok, men på den positive siden så tar du kontakt selv. Det er bra! Og dessuten er vel svenske menn som norske menn, bare mer velkledd og med bedre manérer, eller hur? :gjeiper:
Becka Skrevet 9. januar 2012 #10 Skrevet 9. januar 2012 Det du vel mener er at norske menn sjekker deg opp på en respektfull og ikke aggressiv måte, ulikt enkelte utlendinger. Er ikke det bra da? Alternativt at norske menn forventer at kvinner tar like mye kontakt som de selv - noe som selvsagt er fullstendig rimelig. Husk også at norske kvinner ikke er de flinkeste til å ta initiativ. Da blir det lett ufrivillig komisk når norske kvinner snakker høyt om å tørre og våge. Nei, mente ikke det. Men jeg er enig i at noen utlendinger kan være noe aggressiv i sin sjekke måte. Å ja, den 50/50 greia igjen. Kall meg heller gammeldags! Men nå snakket vi om menn som sjekke opp, og jeg syntes ikke de er like frempå som mange utenlandske menn, noen ganger bra andre ganger ikke. Jeg personlig er heller ikke vågal, det skal jeg absolutt ta på meg, men jeg mener forsatt at norske gutter er pinglete uansett om du mener vi er det samme.
Gjest Bandit Skrevet 9. januar 2012 #11 Skrevet 9. januar 2012 Synes det er litt drøyt å kalle oss pinglete bare fordi vi ikke sjekker opp DEG. Det må noe veldig spesielt til for at jeg skal sjekke opp noen på by'n. Da er jeg primært ute med gutta for å ha det gøy. I motsetning til mange andre fra andre kulturer, klarer jeg faktisk å gå forbi både en og to damer uten å måtte legge inn aksjer både her og der. 3
Flanør Skrevet 9. januar 2012 #12 Skrevet 9. januar 2012 Nei, mente ikke det. Men jeg er enig i at noen utlendinger kan være noe aggressiv i sin sjekke måte. Å ja, den 50/50 greia igjen. Kall meg heller gammeldags! Men nå snakket vi om menn som sjekke opp, og jeg syntes ikke de er like frempå som mange utenlandske menn, noen ganger bra andre ganger ikke. Jeg personlig er heller ikke vågal, det skal jeg absolutt ta på meg, men jeg mener forsatt at norske gutter er pinglete uansett om du mener vi er det samme. At noen utlendinger er noe aggressiv når de er på sjekkern er en underdrivelse av kolossale dimensjoner. Vi snakker regelrett stalking her, selv når de får et utvetydig nei takk slengt i fjeset. Den måten enkelte utlendinger sjekker på burde rett og slett vært kriminalisert, og det mener jeg oppriktig. Du frøken bør lære deg at sjekking IKKE skal være trakassering. At du finner deg i det sier meg at du har lave standarder. Nei, norske menn er ikke pinglete. Til forskjell fra en del utlendinger er de selektive og prøver seg ikke på hvem som helst (her gir det Bandit sier mening, for én gangs skyld). Når de først prøver seg gjør de det oftest på en respektfull måte også, de skriker ikke FÅ SE FITTA DI etter noen sekunders "bekjentskap". Og de gjør det ALENE, de gjemmer seg ikke bak kameratflokken sin. Får de nei så respekterer de det også, stort sett. OG de forventer at kvinner tar like mye initiativ som dem selv, som er et KVALITETSTEGN, intet mindre. Norske menn er laidback, hyggelige, spiller mer på humor når de sjekker enn apete liksommacho oppførsel, de er respektfulle partnere og gode kamerater i forhold, gode og tilstedeværende fedre, velutdannede og ressurssterke. Eneste er at de kunne kledd seg finere. Norske kvinner burde takke gudene for norske menn (og ja, jeg har svært mye godt å si om norske kvinner også). 3
Gjest Nuppdupp Skrevet 9. januar 2012 #13 Skrevet 9. januar 2012 (endret) At noen utlendinger er noe aggressiv når de er på sjekkern er en underdrivelse av kolossale dimensjoner. Vi snakker regelrett stalking her, selv når de får et utvetydig nei takk slengt i fjeset. Den måten enkelte utlendinger sjekker på burde rett og slett vært kriminalisert, og det mener jeg oppriktig. Du frøken bør lære deg at sjekking IKKE skal være trakassering. At du finner deg i det sier meg at du har lave standarder. Nei, norske menn er ikke pinglete. Til forskjell fra en del utlendinger er de selektive og prøver seg ikke på hvem som helst (her gir det Bandit sier mening, for én gangs skyld). Når de først prøver seg gjør de det oftest på en respektfull måte også, de skriker ikke FÅ SE FITTA DI etter noen sekunders "bekjentskap". Og de gjør det ALENE, de gjemmer seg ikke bak kameratflokken sin. Får de nei så respekterer de det også, stort sett. OG de forventer at kvinner tar like mye initiativ som dem selv, som er et KVALITETSTEGN, intet mindre. Norske menn er laidback, hyggelige, spiller mer på humor når de sjekker enn apete liksommacho oppførsel, de er respektfulle partnere og gode kamerater i forhold, gode og tilstedeværende fedre, velutdannede og ressurssterke. Eneste er at de kunne kledd seg finere. Norske kvinner burde takke gudene for norske menn (og ja, jeg har svært mye godt å si om norske kvinner også). heh heh... jeg har opplevd norske som kom bort uten bekjenskap og spurte "hei, skal vi pule?".. 1 tysker også. det kommer helt ann på. enkelte eier ikke skam :gjeiper: Endret 9. januar 2012 av Nuppdupp 1
Flanør Skrevet 9. januar 2012 #14 Skrevet 9. januar 2012 heh heh... jeg har opplevd norske som kom bort uten bekjenskap og spurte "hei, skal vi pule?".. 1 tysker også. det kommer helt ann på. enkelte eier ikke skam :gjeiper: Jojo, det kommer an på enkeltindivider såklart. Men det må ikke skygge for at TENDENSEN er at norske menn som regel sjekker respektfullt, mens menn fra enkelte ikke-vestlige innvandrerkulturer gjør det helt motsatte. 1
Becka Skrevet 9. januar 2012 #15 Skrevet 9. januar 2012 At noen utlendinger er noe aggressiv når de er på sjekkern er en underdrivelse av kolossale dimensjoner. Vi snakker regelrett stalking her, selv når de får et utvetydig nei takk slengt i fjeset. Den måten enkelte utlendinger sjekker på burde rett og slett vært kriminalisert, og det mener jeg oppriktig. Du frøken bør lære deg at sjekking IKKE skal være trakassering. At du finner deg i det sier meg at du har lave standarder. Nei, norske menn er ikke pinglete. Til forskjell fra en del utlendinger er de selektive og prøver seg ikke på hvem som helst Unnskyld? Tror ikke du vet hvem du snakker til her. Jeg finner meg i det? Å bli sjekket som trakassering? Dette var jo din mening det med at utlendinger sjekker på den måten, ikke min. Jeg har opplevd at både nordmenn og utlendinger kan være ekle og innpåslitne. Jeg var enig i at utlendinger er mer frempå og direkte, og så har du selvsagt de som åler seg innpå deg på dansegulvet.. Jeg tror jeg provoserte deg litt med valg av ord. Pinglete var bare fordi jeg ikke gadd legge vær forsiktig i ordlegginga mi. Jeg syntes utlendinger er langt bedre til å komme i kontakt! Om de så gjør det på en vulgær måte eller ikke. OG JEG har ikke sagt at JEG liker det best heller. Hvor står det, hm?
Flanør Skrevet 9. januar 2012 #16 Skrevet 9. januar 2012 Unnskyld? Tror ikke du vet hvem du snakker til her. Jeg finner meg i det? Å bli sjekket som trakassering? Dette var jo din mening det med at utlendinger sjekker på den måten, ikke min. Jeg har opplevd at både nordmenn og utlendinger kan være ekle og innpåslitne. Jeg var enig i at utlendinger er mer frempå og direkte, og så har du selvsagt de som åler seg innpå deg på dansegulvet.. Jeg tror jeg provoserte deg litt med valg av ord. Pinglete var bare fordi jeg ikke gadd legge vær forsiktig i ordlegginga mi. Jeg syntes utlendinger er langt bedre til å komme i kontakt! Om de så gjør det på en vulgær måte eller ikke. OG JEG har ikke sagt at JEG liker det best heller. Hvor står det, hm? Ja, jeg ble litt provosert (men mest komisk) når du kaller norske menn for pinglete når alle vet at norske menn er langt bedre til å ta kontakt enn norske kvinner, sånn generelt. Da må du nesten feie for egen dør først. Altså, hvis du gjør opp et regnskap for hvem som er best til å ta kontakt av norske menn og utlendinger så ville jeg ikke inkludert en type initiativ som mest av alt kan kalles direkte sextrakassering. Her fremstiller du det som om det er et tegn på å være mandig uredd og selvsikker å rope til deg at jeg vil se fitta di, eller dusje deg med døve komplimenter mens jeg står og aper meg i kameratflokken. Hvis dette er et tegn på å være flink til å ta kontakt i dine øyne så har du et problem ja. Norske menn eier utenlandske menn når det gjelder flørt og sjekking. Hvorfor? Fordi de gjør det respektfullt og tåler et avslag. Den måten enkelte utenlandske menn sjekker på minner mest om det du kan se ved et vannhull på Animal planet. 1
Becka Skrevet 9. januar 2012 #17 Skrevet 9. januar 2012 Ja, jeg ble litt provosert (men mest komisk) når du kaller norske menn for pinglete når alle vet at norske menn er langt bedre til å ta kontakt enn norske kvinner, sånn generelt. Da må du nesten feie for egen dør først. Altså, hvis du gjør opp et regnskap for hvem som er best til å ta kontakt av norske menn og utlendinger så ville jeg ikke inkludert en type initiativ som mest av alt kan kalles direkte sextrakassering. Her fremstiller du det som om det er et tegn på å være mandig uredd og selvsikker å rope til deg at jeg vil se fitta di, eller dusje deg med døve komplimenter mens jeg står og aper meg i kameratflokken. Hvis dette er et tegn på å være flink til å ta kontakt i dine øyne så har du et problem ja. Norske menn eier utenlandske menn når det gjelder flørt og sjekking. Hvorfor? Fordi de gjør det respektfullt og tåler et avslag. Den måten enkelte utenlandske menn sjekker på minner mest om det du kan se ved et vannhull på Animal planet. Kontakt er kontakt! Uansett hvordan. Jeg gjentar meg selv, sa ikke at det var det jeg foretrakk, og jeg sa meg i allefall ikke enig i hva du mener er metoden til utenlandske menn. Men joda, jeg kan forstå hvor du har det fra. Jeg har fått en del "heia rop" i typiske syden land, men syntes nå du trekker den veldig langt med tilropa. Heldigvis har jeg ikke vært ute for den slags, enda.. Nei, det kommer vel av at jeg har datet litt utlendinger, og vært kjæreste med 2. De var alle frempå, men ikke vulgære. De hadde kanskje aldri fått min oppmerksomhet om ikke det var for at de var nettopp det, frempå. De gav meg liksom ikke valget om å nøle, og jeg liker det! Men jeg vet hva du ser for deg, og jeg har sett dem jeg også...Opplevd også. Disse som står å glor på deg mens du danser. Og plutselig er de bak deg, og gnikker. Da går jeg fort!
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #18 Skrevet 9. januar 2012 Kan vi ikke bare bli enige om at norske kvinner finner seg tyrkere, kurdere osv, også kan norske menn finne seg thailandske. Alle blir fornøyde. 1
Becka Skrevet 9. januar 2012 #19 Skrevet 9. januar 2012 heh heh... jeg har opplevd norske som kom bort uten bekjenskap og spurte "hei, skal vi pule?".. 1 tysker også. det kommer helt ann på. enkelte eier ikke skam :gjeiper: Ja, det er det. Når jeg sier utlendinger, så tenker jeg alle verdens utlendinger. Min gode debattant ser ut til å mene at alle utlendinger sjekker opp på grensen til trakassering. Dette er jo bare tull. Det finnes noen, spesielt kanskje mot de mer øst-europeiske landene, og ned rundt middelhavet, hvor de kan være litt voldsomme og innpå slitne.. Det kan godt være vi kvinnfolk gjør norske gutter redd for å være for frempå. Vi kan kanskje fremstå som arrogante. Jeg vet ikke, men noe er det i allefall. Sjekking her til lands skjer kun når man er full.
Flanør Skrevet 9. januar 2012 #20 Skrevet 9. januar 2012 Kontakt er kontakt! Uansett hvordan. Jeg gjentar meg selv, sa ikke at det var det jeg foretrakk, og jeg sa meg i allefall ikke enig i hva du mener er metoden til utenlandske menn. Men joda, jeg kan forstå hvor du har det fra. Jeg har fått en del "heia rop" i typiske syden land, men syntes nå du trekker den veldig langt med tilropa. Heldigvis har jeg ikke vært ute for den slags, enda.. Nei, det kommer vel av at jeg har datet litt utlendinger, og vært kjæreste med 2. De var alle frempå, men ikke vulgære. De hadde kanskje aldri fått min oppmerksomhet om ikke det var for at de var nettopp det, frempå. De gav meg liksom ikke valget om å nøle, og jeg liker det! Men jeg vet hva du ser for deg, og jeg har sett dem jeg også...Opplevd også. Disse som står å glor på deg mens du danser. Og plutselig er de bak deg, og gnikker. Da går jeg fort! Hvis kontakt er kontakt så måtte du jo regnet det som kontakt at jeg hadde klubbet deg ned og dratt deg med etter håret da Du kan jo ikke si noe på det! Ser det for meg: utlendingen skriker til deg hei dama! Skal vi pule nå eller NÅ! Og du elsker at du ikke får mulighet til å si nei. Det er sykdom, du vet det? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå