Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, jeg har jo selvsagt begynt med et nytt og sunnere liv, og gikk meg i dag en tur på ganske nøyaktig 30 minutter med skrittelleren på Ipoden i lomma på jakken. Den sa jeg hadde gått nesten 17 000 skritt, greit nok, og at jeg hadde forbrent over 700 kalorier! Det kan da ikke stemme? 700 er jo kjempemasse! I mine øyne i alle fall. Forbrenner man virkelig så mye på en så kort gåtur? Gikk både i opp og nedoverbakker med 700grams vekter på hvert bein om det spiller noen rolle. Hjelp?:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det stemmer ikke :) hoppa nok godt nedi jakka di ;)

AnonymBruker
Skrevet

En skritteller må sitte godt på hoften, eller eventuell nike + sensor i skoen.

Skrevet

Det var det jeg tenkte! Bah, da er jo skritttelleren der helt ubrukelig:\ Kanskje jeg kan snøre den fast på hofta på et vis?

AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer ikke. Som andre sier, må skrittelleren sitte på hoften. Du har ikke gått 17000 skritt på en halvtime.

AnonymBruker
Skrevet

Det var det jeg tenkte! Bah, da er jo skritttelleren der helt ubrukelig:\ Kanskje jeg kan snøre den fast på hofta på et vis?

Jeg pleide å sette den på hofta på bokseren da jeg brukte Bjørn Borg boksere. Vet ikke hvor godt det funker med vanlig undertøy, men du kan jo prøve? Ellers skal det bare være å feste den på hoften på buksen.

Skrevet

Jeg pleide å sette den på hofta på bokseren da jeg brukte Bjørn Borg boksere. Vet ikke hvor godt det funker med vanlig undertøy, men du kan jo prøve? Ellers skal det bare være å feste den på hoften på buksen.

Ja får prøve en eller anna MacGyverløsning:) Så tar jeg samme ruta i morra bare for å se forskjellen:P

Men bør den sitte sånn frempå hofta, eller helt på siden?

Skrevet

Skrittelleren viser sikkert riktig ift belastningen den har målt, så feilen ligger ikke i selve i apparatet.

Hvordan måles skrittene? Noen går på fleksjon i hofteleddet, mens andre måler støt. Ulempen med å måle støt er at du ikke får utslag på f.eks sykling (noe som er synd hvis du sykler hver dag), mens fleksjon i hofteledd vil gi utslag hver gang du reiser deg eller skifter posisjon sittende. Velg en teller som måler det som blir mest nøyaktig for deg og dine aktiviteter.

Og gi blanke i hva slags energiforbruk den viser. Det blir såpass unøyaktig, og av lite verdi med mindre du fører trendkruver over lang tid, og har like ruter/eksterne måleforhold (ift stigning, terreng, føre, vind, inne/ute, ryggsekk, tunge klær etc).

Skrevet

Det er ikke så nøyaktig, men jeg har pleid å bruke dette nettverktøyet til å beregne kalorier brukt. :)

http://www.klikk.no/helse/dinkropp/trim/article391959.ece

Du tegner opp hvor du går på kartet også beregner den både skritt og kalorier. Kanskje det kan hjelpe deg å finne ut sånn ca. hvor mange skritt du gikk?

Har selv en skritteller men den oppfører seg så rart så jeg føler ikke jeg kan stole på den lengre...

Skrevet

Hadde en skritteller en gang jeg også. Men den var håpløs. Hadde den på under en forelesning. Og den telte jo hver eneste gang jeg lo, rørte på meg eller hostet. Endte opp med ganske mange tusen skritt bare ved å sitte.

AnonymBruker
Skrevet

Men bør den sitte sånn frempå hofta, eller helt på siden?

Den burde sitte på fremsiden av hoften. Altså, den kan gjerne sitte i den lille "gropen" som synes på tynne jenter. Eventelt se her og her.

Skrevet

700 på en halvtime bare ved å gå? Oh, if only it was true ;)

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Vel, om du er i skikkelig dårlig form...

Skrevet

Haha, jajo.

Skrevet

Haha, genialt. Skulle likt å se noen å så dårlig form at de forbrenner så mange kalorier klarer å ta ni skritt i sekundet..

Gjest Bustenskjold
Skrevet

Hadde en skritteller en gang jeg også. Men den var håpløs. Hadde den på under en forelesning. Og den telte jo hver eneste gang jeg lo, rørte på meg eller hostet. Endte opp med ganske mange tusen skritt bare ved å sitte.

Men den telte skrittet ditt gjorde den ikke?

Alt utover 1 kan anses som kontrolltelling :popcorn:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid skrittelleren i lommen, da det er ipoden! Den viser nøyaktig hver gang :) Har prøvd å riste på den å la det henge, den teller ikke hvis jeg ikke går!

Gjest IngvildSF
Skrevet

Har du lagt inn vekta di på iPoden? Ved feil tall kan nok iPoden løpe løpsk.

Skrevet

Den burde sitte på fremsiden av hoften. Altså, den kan gjerne sitte i den lille "gropen" som synes på tynne jenter. Eventelt se her og her.

Konge, da vet jeg det. Får surre den fast med buksa eller trusa kanskje, haha:P

Ah, da hadde livet vært enkelt hva?:D

Har du lagt inn vekta di på iPoden? Ved feil tall kan nok iPoden løpe løpsk.

Ja, mener jeg har lagt inn vekta, men skal jaggu sjekke:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...