AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #1 Skrevet 7. januar 2012 Bor i en av Norges største byer og ser mye arabiske og tyrkiske menn rundt omkring. Påfallende mange av disse går kledd i trange skinnjakker. Hva er grunnen til dette? Er det status med skinnjakker i disse landene? I tillegg er mange av de dynket i parfyme. Satt på bybanen i dag og kjente parfymelukta fra to arabiske skinnjakkekarer selv om jeg satt to seter bak dem. Generelt synes jeg mange av disse mennene har en slags bad boy-stil. Flere som har merket disse tendensene?
Aldrisur Skrevet 7. januar 2012 #2 Skrevet 7. januar 2012 Og alle nordmenn har nisselue og lusekofte?
Gjest henriett3 Skrevet 7. januar 2012 #3 Skrevet 7. januar 2012 Jeg kjenner en mann fra Somalia som er datanørd. Da er sikkert alle fra Somalia datanørder. You see where I'm going?
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #4 Skrevet 7. januar 2012 Herregud da. Jeg spør om dette på SKRÅBLIKK OG GENERALISERINGER fordi det er et fenomen jeg har observert. Jeg har ikke observert mange nordmenn som kler seg i nisseluer annet enn ved julearrangementer, eller mange datanørder fra Somalia, derfor er ikke dette relevant. 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #5 Skrevet 7. januar 2012 Jeg bor i Groruddalen, og synes ikke arabere er overrepresentert blant de med skinnjakke, tvert i mot er de fleste jeg ser i skinnjakke enten norske rockere eller norske, lett alkoholiserte menn på 50+ Men er enig i at folk fra midtøster er litt vel generøse med parfymen. 2
Gjest Vampen Skrevet 7. januar 2012 #6 Skrevet 7. januar 2012 I følge Maz Jobrani er det persere, ikke arabere, som har en forkjærlighet for slike ting. Det er også årsaken til at persere, fortsatt i følge Maz, ikke kan bli innbruddstyver. Folk kommer til å våkne av lukten 10 min før de kommer. Men fra spøk til alvor, jeg vet hvilken type du sikter til. Mitt inntrykk er at det ikke bare er arabere og tyrkere, men også f.eks kurdere, afghanere og persere. Det er ikke sexy. Grunnen? Tja.. Hvorfor finnes det folk som tror tacky er hot? Min teori er at noen kommer direkte fra landsbygda i bakvendtland, og tror mote i vesten er det samme som de har sett i en tvilsom 80-talls film. Min arabiske halvdel får forresten krøll på nerva av stilen til disse gutta, så det finnes tydeligvis ikke en offentlig konsensus i den delen av verden om at sleezy og harry er hot. 2
Gjest Vampen Skrevet 7. januar 2012 #7 Skrevet 7. januar 2012 Jeg anbefaler forresten alle å ta en titt på denne. Skinnjakker nevnes ikke, men parfyme problematikken dekkes. 5
Gjest henriett3 Skrevet 7. januar 2012 #8 Skrevet 7. januar 2012 Jeg anbefaler forresten alle å ta en titt på denne. Skinnjakker nevnes ikke, men parfyme problematikken dekkes.
Gjest Vampen Skrevet 7. januar 2012 #9 Skrevet 7. januar 2012 Jeg elsker Maz Jobrani! Han er ekspert på å ta både arabere, persere, og vesten, på kornet. Jeg ler så jeg griner hver gang.
Gjest henriett3 Skrevet 7. januar 2012 #10 Skrevet 7. januar 2012 Jeg elsker Maz Jobrani! Han er ekspert på å ta både arabere, persere, og vesten, på kornet. Jeg ler så jeg griner hver gang. Heheh :gjeiper:
Wonders Skrevet 16. januar 2012 #11 Skrevet 16. januar 2012 De har nok ikke bodd i Norge lenge , ts. Ikke noe feil i observasjonen din, liker at du ser deg rundt. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #12 Skrevet 16. januar 2012 Og alle nordmenn har nisselue og lusekofte? Jeg har også lagt merke til at mange (det vil si, forholdsvis mange), arabere ikler seg sinnjakke og kjører en såkalt bad boy-stil. Min teori er at dette har med at hos arabere så fremheves maskulinitet som noe bra, og arabiske kvinner foretrekker maskuline menn fordi selve kulturen respekterer klare kjønnsroller. Hos nordmenn eksisterer ikke dette kjønnsrollemønsteret på samme måte, her oppfattes myke og underdanige menn like gjerne sexy, i arabisk kultur er det rakt motsatt. Her blir myke og underdanige menn sett på som svake. Unntak finnes selvfølgelig, men dette stemmer i det store og hele.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #13 Skrevet 16. januar 2012 Du glemte den obligatoriske pakkismuskelen. De har en klump på hver arm, biceps eller noe, og så kjempetynne anorektiske ben pluss smal mage med "brede" skuldre. De vet ikke hva det vil si å trene kroppen jevnt.
Gjest SummerJudith Skrevet 18. januar 2012 #14 Skrevet 18. januar 2012 I følge Maz Jobrani er det persere, ikke arabere, som har en forkjærlighet for slike ting. Det er også årsaken til at persere, fortsatt i følge Maz, ikke kan bli innbruddstyver. Folk kommer til å våkne av lukten 10 min før de kommer. Men fra spøk til alvor, jeg vet hvilken type du sikter til. Mitt inntrykk er at det ikke bare er arabere og tyrkere, men også f.eks kurdere, afghanere og persere. Det er ikke sexy. Grunnen? Tja.. Hvorfor finnes det folk som tror tacky er hot? Min teori er at noen kommer direkte fra landsbygda i bakvendtland, og tror mote i vesten er det samme som de har sett i en tvilsom 80-talls film. Min arabiske halvdel får forresten krøll på nerva av stilen til disse gutta, så det finnes tydeligvis ikke en offentlig konsensus i den delen av verden om at sleezy og harry er hot. sry å må skuffe deg men persere går ikke med skinnjakker (:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå