AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #1 Skrevet 7. januar 2012 Jeg har lest litt rundt på NAV sine sider, men ser ikke svaret på akkurat denne litt spesielle situasjonen. Er det noen som har opplevd noe tilsvarende som vet hva som vil gjelde for meg? Kort oppsummert: August 2008 - Juli 2009: Sykmeldt i et år. Var på nippet til å få AAP, men ble enig med NAV om å prøve jobb igjen. Fikk muntlig beskjed om at om jeg senere skulle trenge AAP så ville det ikke være noe problem. (Men jeg var så innstilt på å klare meg i arbeidslivet at jeg ikke brydde meg med å undersøke mer rundt dette. August 2009 - Mai 2010: Deltidsjobb Juni 2010 - Oktober 2010: Sykmeldt Oktober 2010 - Januar 2012: Arbeidssøker som mottar dagpenger Januar 2012: Søke AAP I perioden jeg har vært arbeidssøker har jeg klamret meg til håpet om å få en jobb til tross for mine begrensninger, men jeg ser nå at jeg trenger hjelp. AAP ser ut til å være eneste utvei. Men vil de beregne AAP etter hva jeg tjente før jeg ble langtidssykmeldt første gang i 2008? For det er jo egentlig da jeg fikk knekken som gjør at jeg fortsatt ikke klarer å komme meg i jobb. Eller vil de regne AAP ut fra inntekten i fjor eller eventuelt de tre siste år sammenlagt? Finnes det noe grunnlag for å be om å få det utregnet etter lønnen før jeg først ble syk? Eller er det løpet kjørt fordi jeg har forsøkt å stable meg selv på beina alene?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 Ingen som har erfaring med noe tilsvarende? TS
CoffeeCup Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Dagpenger regnes som inntekt, så antageligvis så vil de regne ut fra det. Men jeg er ikke sikker.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Arbeidsavklaringspengene fastsettes på grunnlag av inntekten i kalenderåret før arbeidsevnen din ble nedsatt med minst halvparten. For de aller fleste vil dette være året før du ble sykmeldt. Dersom gjennomsnittet av inntekten de tre siste årene før dette gir et høyere beregningsgrunnlag, vil NAV bruke disse tallene. nav
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå