Gå til innhold

Har du vært på date / nettdate?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte det kunne være morsomt med en sånn tråd der vi forteller om erfaringene våre :)

Hvordan gikk daten? Svarte den til forventningene? Stemte kjemien, eller ble det pinlig? Skal dere møtes igjen? Hvor møttes dere, og hvorfor / hvorfor ikke kan du tenke deg å møte daten igjen?

:yvonne:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært på flere nettdater og de fleste har vært helt ok, men det har skortet litt på kjemi. Den siste nettdaten jeg var på var i slutten av oktober og han dater jeg ennå. Det går foreløpig veldig bra.

Jeg var en av dem som bortimot hadde gitt opp å finne noen på nett eller finne noen overhodet, og så plutselig en dag var han der. Utrolig bissarre greier.

Skrevet

Jeg har utelukkende datet på nett. Møtt veldig mye rare folk. Men jeg møtte kjæresten min på nett, så jeg vet jo at det funker også! :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

Så morsomt å høre fra dere, håper å være så heldig at jeg selv også møter noen ;)Har nettopp begynt å date etter et langt forhold..

Hvordan var datene dere hadde med dem, da? Hva gjorde dere, og hva gjorde at dere falt for personen og fortsatte å møtes?

Skrevet

Jeg har også datet folk jeg har møtt på nettet. Noen av datene har vært avskrekkende. Andre helt ok, men ingen kjemi. Men en av dem førte til et 4 år langt forhold. Så det kan absolutt funke. Jeg er ikke skremt enda :)

Skrevet

Var som oftest ute og spiste, bare. De datene der det har funka best har vi møttes hos meg, gått ut (enten på byen eller på restaurant) og dratt hjem til meg igjen etterpå., hvor vi har skravla i timesvis. Med kjæresten min ble jeg sjarmert med det samme jeg så henne komme gående bortover gangen, og etter å ha vært ute på middag ble vi sittende og prate til to om natta, hehe!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri opplevd en vellykket date i hele mitt liv. De har alle vært skikkelig akward, med eviglange pinlige stillheter, og jeg har ALDRI klart å finne på noe å snakke om.

Sosial angst is a bitch.

Har heldigvis møtt forståelsesfulle menn som har gitt meg både en og to og ti sjanser til, og etterhvert har jeg gradvis slappet av nok til å kunne være en slags samtale med dem. To av disse endte i lange samboerskap.

Hater hele det date-styret. De første gangene man møter noen er helt jævlige.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var som oftest ute og spiste, bare. De datene der det har funka best har vi møttes hos meg, gått ut (enten på byen eller på restaurant) og dratt hjem til meg igjen etterpå., hvor vi har skravla i timesvis. Med kjæresten min ble jeg sjarmert med det samme jeg så henne komme gående bortover gangen, og etter å ha vært ute på middag ble vi sittende og prate til to om natta, hehe!

Har det også vært på første dater, der dere har møttes hjemme hos deg først? Jeg skal på en date snart, og vi har ikke avtalt enda hva vi skal gjøre.. tips tas imot med takk! Jeg tenkte først at pub kunne være ok. Men når man bare tar en øl blir man jo sittende rett overfor hverandre og stirre på hverandre, på en måte. Kanskje smartere å spise, så kan man konsentrere seg om maten også? (jeg er en av dem som blir skikkelig nervøs på date og er litt sjenert..)

Så koselig og romantisk at du ble sjarmert ved første blikk :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

Har det også vært på første dater, der dere har møttes hjemme hos deg først? Jeg skal på en date snart, og vi har ikke avtalt enda hva vi skal gjøre.. tips tas imot med takk! Jeg tenkte først at pub kunne være ok. Men når man bare tar en øl blir man jo sittende rett overfor hverandre og stirre på hverandre, på en måte. Kanskje smartere å spise, så kan man konsentrere seg om maten også? (jeg er en av dem som blir skikkelig nervøs på date og er litt sjenert..)

Skrevet

Jeg har stort sett møtt folk til en kaffe eller øl på første date. Veldig uformelt og enklere å avslutte daten hvis det går veldig dårlig.

Min erfaring er at den første daten blir ganske overfladisk med oppramsing av jobb, interesser, hobbyer o.s.v. Som mange sikkert har sagt før - et slags intervju. Det var først på date nummer to (som var kino) at jeg faktisk tenkte at dette kanskje kunne være noe. Det er faktisk litt vanskelig å si hva det var som gjorde at jeg ble interessert - var bare en følelse av at denne fyren hadde et eller annet ved seg som føltes bra.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det har vært første date. Men da har jeg prata med dem en god stund på nett, da. Også dater jeg jo jenter, så jeg tror jeg hadde vært mer redd for å invitere en gutt hjem om jeg hadde vært hetero.

Jeg blir også skikkelig nervøs, men jeg løser det med å skravle som en gal, hehe! På første date skjønte ikke kjæresten min halvparten av det jeg sa fordi jeg snakka så fort og masse. Jeg har best erfaring med å spise på date, har vært på noen sånne kafé-pub-dater også, men det blir lettere å få pinlig stillhet da, synes jeg.

Jaaaa, det var noe helt spesielt med denne jenta! Følte ikke all den usikkerheten og "liker hun meg eller liker hun meg ikke"-greiene. Hun var veldig åpen og ærlig, noe jeg ikke var vant til, så jeg følte meg trygg veldig fort. Selv om jeg skravla som en gal og var redd for å si/gjøre noe feil, hehe!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nettdate etter 1 mnd med prating over nettet. GRISEnervøse helt til å begynne med begge to. Endte med 10 timers date/rusling rundt i byen, innom diverse romantiske cafeêr/resaturanter osv. Full klaff og fantastisk kjemi/flørting :>

Treffes fortsatt og er HODESTUPS forelsket begge to, og har veldig tro på fremtiden :)

Thank you, Sukker!

• Liker 3
Skrevet

Jeg har stort sett møtt folk til en kaffe eller øl på første date. Veldig uformelt og enklere å avslutte daten hvis det går veldig dårlig.

Min erfaring er at den første daten blir ganske overfladisk med oppramsing av jobb, interesser, hobbyer o.s.v. Som mange sikkert har sagt før - et slags intervju. Det var først på date nummer to (som var kino) at jeg faktisk tenkte at dette kanskje kunne være noe. Det er faktisk litt vanskelig å si hva det var som gjorde at jeg ble interessert - var bare en følelse av at denne fyren hadde et eller annet ved seg som føltes bra.

Kjempefint å høre om erfaringene deres!

jeg synes bare det virker litt vanskelig å møte noen for en kaffe bare (er litt sjenert av meg..) Tror det vil hjelpe for min del med litt alkohol, hehe, og på kafe blir man jo sittende rett ovenfor og se på hverandre (tenker jeg da), men funker nok supert for dere som er utadvendte enn hva jeg er :-

Skrevet

Nettdate etter 1 mnd med prating over nettet. GRISEnervøse helt til å begynne med begge to. Endte med 10 timers date/rusling rundt i byen, innom diverse romantiske cafeêr/resaturanter osv. Full klaff og fantastisk kjemi/flørting :>

Treffes fortsatt og er HODESTUPS forelsket begge to, og har veldig tro på fremtiden :)

Thank you, Sukker!

Så fantastisk! helt herlig å høre om :rodmer:

Way to go, dere to!

Håper jeg blir like heldig ;)

Skrevet

Ja, det har vært første date. Men da har jeg prata med dem en god stund på nett, da. Også dater jeg jo jenter, så jeg tror jeg hadde vært mer redd for å invitere en gutt hjem om jeg hadde vært hetero.

Jeg blir også skikkelig nervøs, men jeg løser det med å skravle som en gal, hehe! På første date skjønte ikke kjæresten min halvparten av det jeg sa fordi jeg snakka så fort og masse. Jeg har best erfaring med å spise på date, har vært på noen sånne kafé-pub-dater også, men det blir lettere å få pinlig stillhet da, synes jeg.

Jaaaa, det var noe helt spesielt med denne jenta! Følte ikke all den usikkerheten og "liker hun meg eller liker hun meg ikke"-greiene. Hun var veldig åpen og ærlig, noe jeg ikke var vant til, så jeg følte meg trygg veldig fort. Selv om jeg skravla som en gal og var redd for å si/gjøre noe feil, hehe!

Takk for svar, bra å høre at det ikke bare er jeg som blir nervøs :D Alltid fint å høre suksesshistoriene, har inntrykk av at det finnes mange av dem utfra nettdating!

Så godt at du ikke følte usikkerheten - det er noe av det mest slitsomme med dating, synes jeg....

Håper ikke jeg kommer til å være på "markedet" så lenge. Hehe!

Gjest padawan
Skrevet

jeg har også vært litt til og fra hva gjelder nettdating. som nevnt tidligere i tråden pleier førstedaten omtrent være som et jobbinterju. treffes en IRL først (feks på fest eller noe annet sosialt) så har en iallefall et skikkelig inntrykk av personen før en drar på date.

Skrevet

Tenkte det kunne være morsomt med en sånn tråd der vi forteller om erfaringene våre :)

Hvordan gikk daten? Svarte den til forventningene? Stemte kjemien, eller ble det pinlig? Skal dere møtes igjen? Hvor møttes dere, og hvorfor / hvorfor ikke kan du tenke deg å møte daten igjen?

:yvonne:

Jeg og samboer møttes på nettet for 5 år siden. Nå skal vi bli foreldre :)

• Liker 2
Skrevet

Møtte en på byen,nussa litt og prata en del. Fikk mld av han dagen etterpå,og dro på date 3 dager etter det igjen.

På daten vår,spillte vi bowling,begge to var heldigvis like dårlige :gjeiper:

Greit å ha noe å gjøre på daten,så kunne jeg også studere han nøye når han spillte :rodmer:

Ettersom han kom å henta meg,så kjørte han meg jo også hjem. Inviterte han inn,og vi satt å prata ei god stund før han dro hjem. Møttes dagen etter hjem hos meg,der vi laget oss god mat :)

Vi ble raskt kjærester :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en nettdate for snart tre måneder siden. Vi spiste middag og bare pratet. Jeg er også typen som nesten tisser på meg fordi jeg blir så nervøs, men han hadde en merkelig ro over seg som gjorde at jeg slappet av. En slags "det får gå som det går bare vær deg selv"-følelse. Det hjelper nok at han er noen år eldre;)

I hvert fall, han bor en times tid unna, så helgen etter den vellykka daten inviterte han meg hjem til seg. Jeg ble der hele helga, og da var det gjort! Forelskelse for denne jenta...

Vi er kjærester nå, og er i den herlige fasen hvor jeg presenterer ham for venner og slektninger. Har allerede fått en haug med meldinger fra venninner som kommenterer hvor kjekk han er og hvor heldig han er som har fått meg. Smelter helt, jeg :rodmer:

Så jeg har hatt gode erfaringer med nettdater! Mitt tips er å være deg selv hele tiden, om det blir noe varig vil han få oppleve den virkelige deg uansett så det er ingen vits i å spille "skuespill" for å imponere :fnise:

Skrevet

Å, så herlig å høre om hvor bra det gikk på deres dater! :rodmer:

Fint å høre at mange gutter på nett er seriøse også. Har hørt endel jenter som har sagt at gutter på Sukker søker videre etter nye jenter hele tida - at det blir en slags vane. Og at rett etter de har vært på date, ser de gjerne at fyren er pålogget datingsiden igjen... :sjenert:

Men jeg har troa på ekte kjærlighet, også via nett!

Og dating er noe man bare må gå gjennom (selv om de fleste kanskje ikke liker datingsituasjonen og blir litt nervøse. Man blir jo veldig usikker på hva den andre tenker om deg...) Men gevinsten til slutt kan jo bli veldgg stor!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...