mee mee Skrevet 7. januar 2012 #1 Skrevet 7. januar 2012 Har en kattemor som bor hos meg i midlertidig forsterhjem. Jeg har bare hatt hannkatter, så trenger litt hjelp fra dere å tolke denne atferden. Hun har bodd her i ca 3 måneder, så begynner å bli ganske godt kjent med henne. Men i de siste to dagene har jeg merket en endring i atferden hennes. Hun ligger å ruller på gulvet mens hun både maser og maler, er ekstremt kosete, maser heeeeele tiden, og når hun ikke ruller på gulvet, så ligger hun på magen, og "tramper" med bakbena og skyter opp halen, mens hun både maler og maser. Hva er det som kan være galt? har hun vondt i magen, har hun løpetid? Håper dere kan hjelpe meg
Aurora M. Skrevet 7. januar 2012 #2 Skrevet 7. januar 2012 Hun har løpetid ja. Du bør få henne kastrert.
Evitas Skrevet 7. januar 2012 #3 Skrevet 7. januar 2012 Veldig normal oppførsel på en hokatt med løpetid
Perelandra Skrevet 7. januar 2012 #6 Skrevet 7. januar 2012 Høres veldig kjent ut det der ja, he he. Typisk adferd ved løpetid. Denne tråden får meg til å tenke på ekskjæresten min og katten hans. Han hadde overtatt en perserhunn som måtte omplasseres fra en slektning. Katten hadde vært brukt i avl så hun hadde ikke blitt kastrert. Noen uker etter at ekskjæresten hadde overtatt katten, ringte han meg og var skikkelig bekymret. Katten oppførte seg så rart, den rullet seg på gulvet og mjauet høylydt. Kanskje den var alvorlig syk? Da han fortalte om kattens oppførsel begynte jeg bare å le, Jeg svarte at katten slettes ikke var syk, snarere tvert i mot. Den var helt frisk og oppførte seg slik det er normalt å gjøre for hunnkatter med løpetid. Ekskjæresten min fortalte at han fikk med p-piller da han overtok katten, men tenkte ikke det var noen vits å bruke dem. Perseren var jo innekatt, og kom ikke til å ha noen nærkontakt med hankatter uansett. Neste gang han kom på besk til meg (vi bodde et stykke fra hverandre på den tida) dro vi sammen til dyrlegen og fikke ordna med nye-p-piller. Den første natta katten var hos meg ulte og mjauet hun så det nesten ikke var til å holde ut. Vi måtte stenge henne inne på badet for å få fred. Straks hun begynte på pillene forsvant løpetida og katten roet seg igjen. P-piller hos katt hinder løpetid, men det har også bivirkninger på lang sikt. Anbefaler derfor alle med hunnkatt som ikke driver med avl å få katten kastert. (Ja, det heter kastrering også på hunnkatter når livmor og eggstokker fjernes) 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #7 Skrevet 7. januar 2012 Høres veldig kjent ut det der ja, he he. Typisk adferd ved løpetid. Denne tråden får meg til å tenke på ekskjæresten min og katten hans. Han hadde overtatt en perserhunn som måtte omplasseres fra en slektning. Katten hadde vært brukt i avl så hun hadde ikke blitt kastrert. Noen uker etter at ekskjæresten hadde overtatt katten, ringte han meg og var skikkelig bekymret. Katten oppførte seg så rart, den rullet seg på gulvet og mjauet høylydt. Kanskje den var alvorlig syk? Da han fortalte om kattens oppførsel begynte jeg bare å le, Jeg svarte at katten slettes ikke var syk, snarere tvert i mot. Den var helt frisk og oppførte seg slik det er normalt å gjøre for hunnkatter med løpetid. Ekskjæresten min fortalte at han fikk med p-piller da han overtok katten, men tenkte ikke det var noen vits å bruke dem. Perseren var jo innekatt, og kom ikke til å ha noen nærkontakt med hankatter uansett. Neste gang han kom på besk til meg (vi bodde et stykke fra hverandre på den tida) dro vi sammen til dyrlegen og fikke ordna med nye-p-piller. Den første natta katten var hos meg ulte og mjauet hun så det nesten ikke var til å holde ut. Vi måtte stenge henne inne på badet for å få fred. Straks hun begynte på pillene forsvant løpetida og katten roet seg igjen. P-piller hos katt hinder løpetid, men det har også bivirkninger på lang sikt. Anbefaler derfor alle med hunnkatt som ikke driver med avl å få katten kastert. (Ja, det heter kastrering også på hunnkatter når livmor og eggstokker fjernes) P-piller er kreftfremkallende, også på kort sikt. Og det er ingen som har sagt sterilisering i denne tråden, så hvorfor komme med pekefingeren?
Perelandra Skrevet 7. januar 2012 #8 Skrevet 7. januar 2012 (endret) P-piller er kreftfremkallende, også på kort sikt. Og det er ingen som har sagt sterilisering i denne tråden, så hvorfor komme med pekefingeren? Det var ment for å presisere det jeg selv skrev, ikke for å anklage noen. Folk sier ofte sterilisering om hunnkatt og kastrering om hankatt, så det var for å unngå noen forvirring når kastrering blir brukt om hunnkatt. Det var også derfor jeg skrev det med liten skrift fordi det ikke har direkte saken å gjøre, men var en ekstra forklaring. Endret 7. januar 2012 av Perelandra
UnderCover Skrevet 8. januar 2012 #9 Skrevet 8. januar 2012 Og sånn utenom at hun har løpetid, som hun har nå Hokatter er veldig sære i forhold til hankatter. De er ikke så kosete heller, unntak selvsagt, men jeg har merket stor forskjell fra hankatt til hokatt her hjemme. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå