AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #1 Del Skrevet 7. januar 2012 http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=32533580 Jeg ser litt på denne, og tenkte å gå på visningen. Jeg er fullstendig kunnskapsløs når det gjelder kjøp og salg av bolig. Jeg vet ikke hva jeg skal se etter. Er det noen "bugs" med den leiligheten, slik dere ser det? Jeg synes badet er litt rart, og ser at det er satt opp skillevegg i 2007, noe jeg synes er litt rart. Ellers liker jeg godt stemningen på bildene, det høye taket, og planløsningen. Men igjen, jeg har ikke peiling, og tør ikke helt å stole på følelsene mine. Noen som vil uttale seg bare kjapt om hvordan de oppfatter leiligheten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemia Skrevet 7. januar 2012 #2 Del Skrevet 7. januar 2012 Den var veldig pen og har bra beliggenhet. Det at man kan flytte rett inn uten å måtte pusse opp er et stort pluss - men det medfører da også at mange andre også vil være interessert. Prisen er litt stiv, men det kommer nok av at den er nyoppusset og sentral. Jeg har ikke lest takstrapporten, men den bør du sette deg godt inn i før visning (men husk at du ikke må stole blindt på en tilstandsrapport, det kan være skjulte mangler som ikke kommer frem i den) - Det er lurt å være obs på badet (selv om det ser bra ut, trenger det ikke være det), sjekk om det er fagfolk som har pusset det opp, hvem har i såfall gjort det og foreligger det våtromssertifikat? - Vinduer er svært kostbare å bytte, så sjekk at disse er relativt nye (det gjelder også i resten av borettslaget). - Spør hvilke prosjekter borettslaget har de neste årene, og om det er planlagt husleieøkning som følge av dette. - Elektrisk anlegg bør være i god stand Sikker mye annet også, som jeg ikke kom på i farten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #3 Del Skrevet 7. januar 2012 OBS OBS!! Det er syykt med rotter i Indre Sandviken. Vi har bodd med rotter i gulvet i ett og et halvt år og det var helt jævli. Heldigvis leide vi bare, og nå har vi kjøpt en fin leilighet utenfor sentrum Tenk også over hvor hospitsene er plassert, utrolig slitsomt å være nabo med 100 narkomane og alkoholikere som gir katta i de rundt seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #4 Del Skrevet 7. januar 2012 Jeg bodde et par hus bortenfor og der var det problemer med rotter. Legg merke til at veien er veldig trafikkert og det derfor vil være viktig at soverommet ligger vendt vekk fra veien. Det vil nok også være ganske uaktuelt å ha vinduet åpent osv i stue. Veldig nærme hospits, men det kan være at du slipper billig unna akkurat der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #5 Del Skrevet 7. januar 2012 Jeg har bodd like ved denne leiligheten i 6-7 år, og kan anbefale området varmt. Kort vei til Fjellveien/Stoltzen/Sandviksfjellet/Fløyen, og kort vei til sentrum. Det ligger 3-4 hospitser i nærheten, vi var nærmeste nabo til 3 av dem, men har aldri hatt noe problem med de som bor der. De er selv opptatt av å oppføre seg bra, siden det bor barnefamilier og andre i nabolaget. Det er dessuten ikke der ute de ruser seg, da trekker de inn til sentrum/Nygårdsparken. Så jeg ville ikke vært betenkt over dette. Ikke har jeg opplevd at de tigger eller plager folk på andre måter heller. Rotter har jeg aldri hatt problemer med, men vi bodde øverst i en ganske ny bygård, så det kan være derfor. Leiligheten så veldig fin ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #6 Del Skrevet 7. januar 2012 AH, så mye man får for pengene i Bergen kontra Oslo... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #7 Del Skrevet 7. januar 2012 Hei, TS her. Jeg trodde hospitsene var borte med Nygårdsgaten og generelt konsentrert på Høyden, vet om folk som har klaget på et hospits der. De bråker visstnok veldig mye om natten, og er rolige på dagtid. Har oppfattet det som at indre Sandviken er så populært nettopp på grunn av at det er rimelig trygt der. Men er vel også på grunn av at det er "solside"? Jeg vet det er litt hipp som happ der, jeg jobber i Øvregaten, og der er det en del narkiser i den mikroskopiske parken som befinner seg bak bryggen, pluss at jeg vet at Rimi har blitt forsøkt ranet et par ganger. Rotete skrevet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #8 Del Skrevet 7. januar 2012 Jeg har ikke hatt noen negative erfaringer med rusmisbrukerne i Øvregaten, utenom en alkoholiker som sa han skulle stemme på FrP nå i høst. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 7. januar 2012 #9 Del Skrevet 7. januar 2012 Det ligger et bosenter for rusmisbrukere i Bakkegaten - det er noen kvartaler bak. Det er to utfordringer med denne beliggenheten. Den ene er at den ligger kliss inntil veien opp til Sandviken. Trafikkstøy må påregnes - jo lenger ned i etasjene, jo verre. Den andre utfordringen er at den ligger rett ovenfor Bergenhus festning og Koengen. Du får da gratis alle sommerens konserter - enten du vil eller ikke. En utfordring kan også være Dr. Wieseners - pub - som ligger rett utenfor stuedøren. Her er det mye utendørsservering om sommeren. Med slikt følger gjerne litt høylytt snakk og "halloi" på natten. Naturlige spørsmål å stille er: Hvem har pusset opp badet? Er det fall til sluket? Når ble det elektriske anlegget tatt sist? Er det gjort av fagmann? Hvem har pusset opp kjøkkenet og tatt seg av elektriske? Er det nok kurser til at man kan ha på varmeovn i stuen samtidig som man bruker komfyr? Har de vært plaget med rotter der? Hva er gjort/er det løst? Området er helt fantastisk med gatetun rett bak, kort vei til Sverresborg med gressplen til å sole seg på og Fløien og Sandviksfjellet. Minuset er at det er mitt i trafikken og støy fra Koengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #10 Del Skrevet 7. januar 2012 Jeg har bodd noen mnd i et hus ovenfor i samme gaten, og eier en leilighet i Ladegården like ovenfor (den skal snart ut for salg, hvis du ikke får denne ) Jeg har utelukkende positive erfaringer med området. Gode turmuligheter og flere parker man kan boltre seg i om våren/sommeren (Fredens Bolig, Meyermarken og Sverresborg). Flere matbutikker i nærheten, samt døgnåpen 7/11. Det går også busser hver 10 minutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #11 Del Skrevet 7. januar 2012 En utfordring kan også være Dr. Wieseners - pub - som ligger rett utenfor stuedøren. Her er det mye utendørsservering om sommeren. Med slikt følger gjerne litt høylytt snakk og "halloi" på natten. Dr. Wiesner er lagt ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #12 Del Skrevet 7. januar 2012 Dr. Wiesner er lagt ned. Å NEI!!!!! Beste utepilsstedet med studentpris i den delen av byen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 7. januar 2012 #13 Del Skrevet 7. januar 2012 Dr. Wiesner er lagt ned. Sorry - visste ikke det. Trådstarter da kan du se bort fra dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #14 Del Skrevet 8. januar 2012 Hvordan står det an til med planløsningen ut i fra bildene? Kan dessverre ikke linke til bilde av planløsningen, går ikke an å kopiere bildene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 8. januar 2012 #15 Del Skrevet 8. januar 2012 Det er jo ganske vanlig at gamle leiligheter og bygårder har litt sære planløsninger. Her er det en ytre og en indre gang som står for det sære. Hvor sært kan bare visning gi svar på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #16 Del Skrevet 8. januar 2012 Det er jo ganske vanlig at gamle leiligheter og bygårder har litt sære planløsninger. Her er det en ytre og en indre gang som står for det sære. Hvor sært kan bare visning gi svar på. Hvis jeg hadde eid den tror jeg at jeg ville revet den veggen for å gjøre det større og luftigere. Jeg er veeldig glad i få, men store luftige rom. Men antar at det er en slags bærevegg, eller noe? Brannvegg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 8. januar 2012 #17 Del Skrevet 8. januar 2012 Hvis jeg hadde eid den tror jeg at jeg ville revet den veggen for å gjøre det større og luftigere. Jeg er veeldig glad i få, men store luftige rom. Men antar at det er en slags bærevegg, eller noe? Brannvegg? Gode spørsmål til visning - umulig å svare på ut fra prospekt/tegninger. Går veggen midt under husets møne så kan du anta at det er en bærevegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå