Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et stort ønske om å gå ned noen kg, trener 5 ganger i uka og spiser sunt. Nå leste jeg om såkalt "spisedag" der du kan spise ca alt du vil en dag i uka. Dette skulle være bra for forbrenninga. Stemmer dette? Vil ned ca en halv kg i uka, da må jeg ha 3500 kalorier i underskudd. Hvis jeg greier -5000 kcal, kan jeg da unne meg en spisedag der jeg spiser det jeg vil ha, så lenge det ikke er over 1000 kcal mer enn anbefalt daglig kaloriintak? Vil dette være positivt for forbrenninga mi?

Videoannonse
Annonse
Gjest *Maja*
Skrevet

Når kroppen går 6 dager i underskudd så har den godt av en dag der den får ekstra overskudd slik at den kan hente seg inn igjen. Ikke bare er det bra for kroppens restitusjon, men du vil merke at du presterer MYE sterkere på trening dagen etter en spisedag.

Jeg pleier å spise som jeg pleier frem til middag, og så lager jeg noe spesielt den dagen, samt at jeg spiser noe digg på kvelden.

Skrevet

Er det ikke mye bedre for kroppen å ha et normalt kosthold istedet for sulting og overspising?

Gjest *Maja*
Skrevet

Er ikke sulting at en spiser 1500 kalorier om dagen 6 dager i uka for å så ha en dag med ekstra overskudd på 2500 kalorier.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når kroppen går 6 dager i underskudd så har den godt av en dag der den får ekstra overskudd slik at den kan hente seg inn igjen. Ikke bare er det bra for kroppens restitusjon, men du vil merke at du presterer MYE sterkere på trening dagen etter en spisedag.

Jeg pleier å spise som jeg pleier frem til middag, og så lager jeg noe spesielt den dagen, samt at jeg spiser noe digg på kvelden.

Tusen takk, var et slikt svar jeg håpet på,hehe ;)

Da lar jeg være å telle kalorier idag, koser meg bare og fortsetter kalkoriunderskudd de andre 6 dagene.

Ps, jeg elsker bildet ditt! Motivasjon :)

AnonymBruker
Skrevet

Overspising fucker med min forbrenning, skjønner ikke at det kan være bra..?

AnonymBruker
Skrevet

Overspising fucker med min forbrenning, skjønner ikke at det kan være bra..?

Å ligge 1000 kcal over anbefalt dagsinntak en av 7 dager er ikke overspising.

Gjest *Maja*
Skrevet

Tusen takk, var et slikt svar jeg håpet på,hehe ;)

Da lar jeg være å telle kalorier idag, koser meg bare og fortsetter kalkoriunderskudd de andre 6 dagene.

Ps, jeg elsker bildet ditt! Motivasjon :)

Tuse takk! Det var hyggelig sagt :blomst:

Kos deg ihjel i dag du! Det er jo lørdag :popcorn::spise::danse::kokk::sjokolade::arwen:

Skrevet

Spisedag er egentlig noe tull. Fordi at du tror du kan "spise så mye du vil", for så å spise for mye og ødelegge hele underskuddet. Fitnessbloggen.no er en fin blogg å lære om dette på

• Liker 1
Gjest *Maja*
Skrevet

Spisedag er egentlig noe tull. Fordi at du tror du kan "spise så mye du vil", for så å spise for mye og ødelegge hele underskuddet. Fitnessbloggen.no er en fin blogg å lære om dette på

Om du bruker spisedagen rett så vil det ikke skade fremgangen. Det er klart om en starter spisedagen med chips og sjokolade og fortsetter slik hele dagen samt med fet middag og masse godteri på kvelden; så kan det nok være ødeleggende. Men det er det jeg vil kalle "fråtsing", ikke en fornuftig spisedag der du kan unne deg litt ekstra sukker, raske karbs og annet godis.

Jeg spiser som sagt normalt frem til middag, men bytter gjerne den ut med lasgan, pizza etc og har noe digg på kvelden(kokosboller, hjemmebakte cookies, vafler etc)

Gjest Bomullsdott
Skrevet

Jeg hadde gått ned mange kilo en gang på strengt kosthold en gang. Så hadde jeg en spisedag der jeg PROPPET i meg både vanlig mat og godis. Trodde jeg skulle rase opp i vekt. Nei, jeg gikk faktisk ned 2 kg. For jeg hadde hatt underskudd over så lang periode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...