Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

VI är en familj på tre stycken, ett barn på 1,5år och två vuxna. I vår familj så går det åt minst 1,5liter mjölk om DAGEN! Är detta farligt på något sätt? Eller är det sämre för vikten etc? :sukk:

Vill tillägga att det inte är den minsta som dricker upp alltihopa, utan det är vi andra.. Speciellt jag (mamman) i familjen.... :sjenert:

Tror ni att jag hade gått ner i vikt om jag inte hade druckit så mycket mjölk? VI dricker vanligt lett mjölk (vill inte dricka smalare mjölk pga den minsta)..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags melk drikker dere? Skummet, lett eller helmelk?

Jeg drikker hvertfall en halvliter ekstra lettmelk (0,5%fett) om dagen. Det er så godt! :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Jeg drikker ikke melk..

Gjest Hannee
Skrevet

Jeg drikker mye skummet melk. Kanskje en halv liter om dagen. Hva om dere bytter til ekstra lett eller skummet, men har lett melk til den lille?

Jeg tror det bare er bra og drikke melk jeg, for skjelettet og tenna.

Skrevet

Jeg drikker 3-4 glass ekstra lettmelk om dagen. Kald melk til maten er jo så godt!

• Liker 2
Skrevet

Drikker ikke melk,kun minstejenta her som drikker melk.

Skrevet

Så lenge ingen av dere har laktoseintoleranse, ser jeg ingen problemer med det. Melk innholder jo noe mettet fett, men det gjelder i enda høyere grad for andre matvarer.

Melk er en stor fordel for tenner og skjelett, så kjør på! :)

(Drikker selv mye melk, blir dårlig i magen om jeg går ett par dager uten)

• Liker 4
Skrevet

1,5 l på 3 stk?! Samboern min drikker 3 liter om dagen. 1 l pr måltid. Dette er ekstra lett. Syntes det ee masse jeg.

• Liker 1
Skrevet

drikker masse melk!! skal visst ikke være farlig:)

• Liker 2
Skrevet

Jeg rører ikke melkeprodukter, det er absolutt ikke bra for helsen. Bruker heller vegetabilsk.

Gjest Eurodice
Skrevet

VI är en familj på tre stycken, ett barn på 1,5år och två vuxna. I vår familj så går det åt minst 1,5liter mjölk om DAGEN! Är detta farligt på något sätt? Eller är det sämre för vikten etc? :sukk:

Vill tillägga att det inte är den minsta som dricker upp alltihopa, utan det är vi andra.. Speciellt jag (mamman) i familjen.... :sjenert:

Tror ni att jag hade gått ner i vikt om jag inte hade druckit så mycket mjölk? VI dricker vanligt lett mjölk (vill inte dricka smalare mjölk pga den minsta)..

"Enhver arts melk er beregnet på dens avkom".

Kumelk er beregnet på kalver som skal vokse med 30-40 kilo i måneden og ikke på mennesker.

• Liker 3
Gjest Survival
Skrevet

Jeg elsker melk og bruker kanskje 1L skummet melk om dagen. Noen dager bruker jeg 1L på to dager. Men jeg bruker melka også over kornblanding og i matretter (men da går det som regel i lettmelk).

Det er en uferdig diskusjon hvorvidt melk er farlig eller ei. Tror de aldri kommer til å bli enige heller. Noen mener at man bare skal drikke melka som kommer fra samme art, mens andre mener at kumelk er kjempe sunt for mennesker. Jeg holder med den siste, uten at jeg er noen ekspert på emnet. Jeg ser uansett ikke for meg at deres forbruke er særlig farlig.

• Liker 2
Skrevet

kan gå flere uker uten melk i kjøleskapet. drikker kansje melk til lunsj på jobb en gang i uka.

Skrevet

"Enhver arts melk er beregnet på dens avkom".

Kumelk er beregnet på kalver som skal vokse med 30-40 kilo i måneden og ikke på mennesker.

Nettopp!

Og det er forøvrig forsket på at melk er kreftfremkallende, hovedsakelig prostata og eggstokk. Dette har det stått om i media, og det er heller ikke lenge siden. Jeg rører i all hovedsak ingenting som inneholder melk, det er helt unyttig. Kalsium og vit d får man lett i seg fra bedre kilder. Dessuten setter jeg stor tvil om hvor nyttig næringsinnholdet er som de skal ha det til. Jeg spiste mye melkeprodukter før, gjennom mesteparten av livet faktisk, i tillegg til fet fisk.

Likevel manglet jeg jeg så mye d vitamin at jeg var i ferd med å utvikle osteoporose.

Dette har vært et tema lenge, om hvor nyttig melken egentlig er for oss. Jeg mener det ikke finnes nytte i den, og at den tvert i mot skader kroppen i det lange løp.

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Jeg allergisk mot melk så jeg drikker ikke melk

Gjest Bandit
Skrevet

Det er en grunn til at puppen slutter å produsere melk etter en stund, pleier nå jeg å si.

Skrevet

Melk er noe av det beste jeg vet. Jeg kan drikke alt fra et glass pr dag til 3 liter for dagen.

:sjenert:

• Liker 5
Skrevet

Jeg rører ikke melkeprodukter, det er absolutt ikke bra for helsen. Bruker heller vegetabilsk.

Det er din erfaring, så får heller vi som liker melk drikke den om vi liker det.

• Liker 4
Skrevet

Det er din erfaring, så får heller vi som liker melk drikke den om vi liker det.

Nei det finnes forskning på at dette ikke er bra for helsen. Var førstesidestoff i avisene for et par ukers tid siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...