Gjest Anonymous Skrevet 26. desember 2003 #1 Del Skrevet 26. desember 2003 Jeg fikk et Solingen knivsett i aleminiumskoffert til jul. Det inneholder flere ulike kjøkkenkniver, bl a kjøttøks. Er det noen som har erfaring med disse knivene og som vet om de er bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. desember 2003 #2 Del Skrevet 26. desember 2003 Jeg har ingen erfaringer med bestikket, men min mor kjøpte Solingen-kjeler, og de var hun så absolutt ikke fornøyd med. Hun får de ikke ordentlige rene engang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 26. desember 2003 #3 Del Skrevet 26. desember 2003 Hehe, sambo og jeg ble stoppet utenfor et kjøpesenter for ikke så lenge siden av en som hadde bråhast med å selge Solingen kniver og kjeler. Var ikke måte på hvor gode tilbud vi kunne få. Vi kjøpte selvfølgelig ingenting, jeg syntes kvaliteten lignet på slikt man kan få kjøpt hos Nille. Er det ikke mye Solingen kniver og kjeler i disse Select reklamene man får i posten også? De med varmetøfler og blonder til vinduene i tillegg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. desember 2003 #4 Del Skrevet 26. desember 2003 Jeg synes knivene er bra! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. desember 2003 #5 Del Skrevet 26. desember 2003 Ja, Solingen-produkter blir ikke solgt i vanlig butikker, men jeg tror du trygt kan regne med at knivene er bra. Solingen er et sted i Tyskland, hvor de faktisk har produsert kniver i flere hundre år. Jeg tror ikke Solingenprodukter er et brand, men betegnelsen på området de kommer fra, rett og slett.Firkløveren selger også Solingen-kniver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. desember 2003 #6 Del Skrevet 26. desember 2003 Sollingen er et disdrikt i Tyskland. En plass hvor det produseres stål. Vet du om det er kjøpt i Norge? Ekte varer så skal det stå solingen på bestikket. eks. i Rotterdam og andre havnebyer får du kjøpt kopier. De er ikke så bra som orginalen. tidligere for mange år siden så fikk du de kun i gullsmedbutikker og messer i Norge. Min mor har hatt sitt i 25 år og det er like pent og knivene like skarpe. Det kommer ofte småhefter i posten med reklame som er ganske likt sollingen, men det er det ikke. Har du et ekte bestikk så har du et pent bestikk for mange år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silja Skrevet 27. desember 2003 #7 Del Skrevet 27. desember 2003 stemmer det, man må være obs på om det er ekte varer. selv har jeg et par gryter fra solingen, og de er jeg veldig fornøyd med -ser like fine og nye ut enda! Ekte solingen koster ganske mye, er et dyrt og annerkjent merke Disse som selger på senteret eller kjører rundt til folk med bilen full, selger faktisk ofte ekte varer... men spørs da, om ikke det er smuglevarer eller noe...??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 27. desember 2003 #8 Del Skrevet 27. desember 2003 Vi har Solingen knivkoffert, med biffbestikk i bunnen. Har også Solingen bestikk til 12 pers, inkludert salatbestikk, sausøser osv. Vi er kjempefornøyd med begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. desember 2003 #9 Del Skrevet 30. desember 2003 Samboeren min har vært alene i 12 år, så han Solling bestikk har ikke blitt brukt så innmari mye. Men det er slettes ikke så pent å se på lengre. Har blitt missfarvet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 1. januar 2004 #10 Del Skrevet 1. januar 2004 Heisann, jeg har kjøpt slikt knivsett på www.qxl.no og er fornøyd med noen av knivene. Men enkelte blir jo ikke skarpe uansett hvor mye man sliper dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 1. januar 2004 #11 Del Skrevet 1. januar 2004 Vi fikk noen Solingen kjeler en gang - bare dritten! Knivene kan selvsagt være bra for det - men betaler man lite, får man som regel lite også, når dte gjelder en del kjøkkenutstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. januar 2004 #12 Del Skrevet 2. januar 2004 Samboeren min har vært alene i 12 år, så han Solling bestikk har ikke blitt brukt så innmari mye. Men det er slettes ikke så pent å se på lengre. Har blitt missfarvet. Misfargingen kan skyldes kalk. Hvis det er mye kalk i vannet der han bor vil det avsettes som hvitt belegg på bestikket. Derfor bør man avkalke bestikk og oppvaskmasiner med gjevne mellomrom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå