Gå til innhold

Er de mest innbitte innvandringsmotstanderne mer egosentriske?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den største og kanskje den mest forhatte av dem alle ble av sakkyndige vurdert til å være narssistisk( ABB), dvs blant annet at han har store problemer med å innta perspektivet fra andre mennesker og evnen til å føle empati , slik som mange av oss mer normale er i stand til.

Det jeg egentlig lurer på, siden jeg oppfatter mange fra FRP som mye mer egoistiske enn andre, er om innvandringsmotstandere generelt har et mye mer egosentrisk perspektiv enn det som er vanlig?

Her forleden leste jeg nemlig at grunnen til at folk skifter jobb eller flytter var pga innvandrerne og hvis de sa noe annet, så var det bare fordi de ikke skjønte det selv, og da begynner alarmklokkene mine å ringe, for dette vitner om en person som ikke evner å forstå at folk kan ha forskjellige grunner til å gjøre den samme tingen, dvs i mer eller mindre grad ute av stand til å se at det faktisk finnes andre perspektiver enn sitt eget der ute.......

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du vokser opp i Oslos beste vestkant er det lett å være positiv til innvandring. Men prøv å bo i ett kollektiv med 2 afrikanere som ikke klarer å rydde opp etter seg. Knapt snakker norsk eller engelsk men fint tar samtalen på en mer truede og brølende måte eller med nevene..

Det går ikke lang tid før du da skjønner at Norge hadde vert ett mye bedre land å leve i uten ikkevestlige innvandrere!

• Liker 4
Gjest UngKalven
Skrevet

Skjønner meg ikke på de som absolutt skal være negative til innvandringsmotstanderne. Hva vil dere oppnå?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner meg ikke på de som absolutt skal være negative til innvandringsmotstanderne. Hva vil dere oppnå?

Ikke hverken mer eller mindre enn innvandringsmotstanderne selv vil oppnå?

• Liker 3
Gjest UngKalven
Skrevet

Men hvorfor er det noen som vil ha økt innvandring?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor er det noen som vil ha økt innvandring?

Eksempelvis:

-Jevnere fordeling av ressurser i verden

-Empati med folk som lever i undertrykkende regimer

• Liker 1
Gjest UngKalven
Skrevet

Så de setter det fremfor hva innvandrerne gjør med landet vårt? Hvordan klarer de det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så de setter det fremfor hva innvandrerne gjør med landet vårt? Hvordan klarer de det?

:hakeslepp:

Ja vi har fått det skikkelig ille her i landet altså, skulle bare mangle at litt kulturforskjeller var mer tungtveiende enn at folk dør som fluer av sult. :ironi:

• Liker 2
Gjest UngKalven
Skrevet

:hakeslepp:

Ja vi har fått det skikkelig ille her i landet altså, skulle bare mangle at litt kulturforskjeller var mer tungtveiende enn at folk dør som fluer av sult. :ironi:

Underdrivelse og overdrivelse i samme setningen. Ikke verst.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Innvandringsmotstandere er vel heller de mest empatiske og omsorgsfulle menneskene. Som faktisk jobber for å unngå fellen kanskje ikke vi, men våre barn og neste generasjoner vil havne i.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Innvandringsmotstandere er vel heller de mest empatiske og omsorgsfulle menneskene. Som faktisk jobber for å unngå fellen kanskje ikke vi, men våre barn og neste generasjoner vil havne i.

Å verne om egne gener er vel egoisme?

At å drite i alle utenfor landegrensene er empatisk og omsorgsfullt stemmer ikke med min definisjon ihvertfall.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å verne om egne gener er vel egoisme?

At å drite i alle utenfor landegrensene er empatisk og omsorgsfullt stemmer ikke med min definisjon ihvertfall.

Å verne om eget folk og egne rettigheter i sitt eget land er IKKE egoisme. Innvandringsmotstandere driter heller ikke i innvandrere som trenger hjelp. Men de som kommer hit for å snylte på samfunnet, voldta våre kvinner, rane vår menn, påtvinge oss deres religion og ønske å omgjøre vår ytringsfrihet, påkledningsfrihet og andre diverse friheter, trenger ikke empati fra mitt synspunkt.

• Liker 4
Skrevet

Dette var en litt merkelig tråd. Den mangler masse av de forskjellige sidene og resultatene av dette. Mest av alt følee jeg trådstarter viser stor mangel på emnet og et godt eksempel på en av mange som ikke klarer å se hele bildet, og heller roper krig fred likestilling sult og stakkars innvandrere og fy dere som er i mot dette.

• Liker 2
Skrevet

Å verne om eget folk og egne rettigheter i sitt eget land er IKKE egoisme. Innvandringsmotstandere driter heller ikke i innvandrere som trenger hjelp. Men de som kommer hit for å snylte på samfunnet, voldta våre kvinner, rane vår menn, påtvinge oss deres religion og ønske å omgjøre vår ytringsfrihet, påkledningsfrihet og andre diverse friheter, trenger ikke empati fra mitt synspunkt.

:takke:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette var en litt merkelig tråd. Den mangler masse av de forskjellige sidene og resultatene av dette. Mest av alt følee jeg trådstarter viser stor mangel på emnet og et godt eksempel på en av mange som ikke klarer å se hele bildet, og heller roper krig fred likestilling sult og stakkars innvandrere og fy dere som er i mot dette.

Eller kanskje man mener at sult og krig er litt verre/viktigere enn at dere er redde for snyltere?

Slutter aldri å forbause meg over hvor mange som tydeligvis mener vi på et eller annet vis har gjort oss fortjent til å vasse i luksus her i landet.

• Liker 1
Gjest D_flatmajor
Skrevet (endret)

[..]for dette vitner om en person som ikke evner å forstå at folk kan ha forskjellige grunner til å gjøre den samme tingen, dvs i mer eller mindre grad ute av stand til å se at det faktisk finnes andre perspektiver enn sitt eget der ute.......

Ja, akkurat. Så en innvandringsmotstander kan ha like mange grunner til å være nettopp det som en "innvandringsvennlig" (i mangel på bedre uttrykk) har til sitt standpunkt. Ved å ikke innse dette, vil den innvandringsvennlige gjøre samme feil som den du i hovedinnlegget hevder at den jevne innvandringsmotstander gjør.

Jeg kjenner mange som selv identifiserer seg som innvandringskritikere. De er det av ulike grunner, og de har sitt syn på bl.a. "samfunnets beste" i tankene for standpunktet. Er dette da egosentrisk/selvopptatt av dem? Vil en innvandringsvennlig automatisk være lite selvopptatt hvis årsaken til standpunktet er at det gagner dem personlig?

Om innvandringskritikere er etnosentriske i større grad enn innvandringsvennlige kan vel diskuteres. Jeg mener det blir en annen sak-av mange grunner. Men i denne sammenhengen mener jeg begrepsavklaring er på sin plass,spesielt fordi det dras paralleller til narsissisme og evne til å kjenne empati i hovedinnlegget.

Jeg har blitt kalt både innvandringshater og islamofil/kulturmarxist i innvandringsdiskusjoner ulike steder på nett og ellers. Avhengig av kontekst og type diskusjon/argumenter. Jeg innbiller meg at jeg var like (lite/mye) empatisk og selvopptatt i begge tilfellene.

Endret av D_flatmajor
  • Liker 1
Skrevet

Eller kanskje man mener at sult og krig er litt verre/viktigere enn at dere er redde for snyltere?

Slutter aldri å forbause meg over hvor mange som tydeligvis mener vi på et eller annet vis har gjort oss fortjent til å vasse i luksus her i landet.

Leser du bare akkurat de setningene i et svar som passer deg siden du kun tok ut snylting? Går ikke an å diskutere om du skal holde på slik. Jeg er nemmelig for deling av goder.

AnonymBruker
Skrevet

Så en innvandringsmotstander kan ha like mange grunner til å være nettopp det som en "innvandringsvennlig" (i mangel på bedre uttrykk) har til sitt standpunkt.

Kulturmarxist heter det.

AnonymBruker
Skrevet

Leser du bare akkurat de setningene i et svar som passer deg siden du kun tok ut snylting? Går ikke an å diskutere om du skal holde på slik. Jeg er nemmelig for deling av goder.

Hadde dette vært bedre mener du?

"Eller kanskje man mener at sult og krig er litt verre/viktigere enn at dere er redde for at de vil snylte på samfunnet, voldta våre kvinner, rane vår menn, påtvinge oss deres religion og ønske å omgjøre vår ytringsfrihet, påkledningsfrihet og andre diverse friheter"

Jeg tror du utmerket godt skjønte hva jeg mente.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg anser dem ikke som er egoistiske men kanskje mer sneversynte. Min erfaring er at de som er er mest mot innvandring er de som har minst kontakt med dem.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...