Gå til innhold

Inex Sapphire Crystal klokke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor mye kan denne klokken være verdt? Jeg fikk den i gave (har ikke tenkt å selge den, men er nysgjerrig på prisen). Finner den ikke på nettet.. Bak på den står det 375 9 k eller noe, klokken er i ekte gull. Står ikke mer enn det.. Forstår ikke helt hvorfor jeg ikke kan finne den på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Noen spesiell grunn til at du vil vite verdien? Er det arvegods eller nytt (når fikk du det)? Er det dame eller herreur? Har uret lenke eller rem?

375 betyr 375 av 1000, altså er det finheten på gullet (9 karat gull). Til sammenlikning er de aller fleste gullsmykker som selges i Norge 585 av 1000 altså 14 karat. Gullur er ofte mer enn 9 karat.

Sapphire Crystal er glasset til uret og betyr at det er tilnærmet ripefritt, altså høy kvalitet/hardhet, men kan knuse like lett som vanlig glass eller mineralglass. Hvis det knuser er denne typen glass verst fordi det ofte pulveriseres og små partikler kan skade urverket.

Inex (skandinavisk merke) er i teorien et bra "billigmerke" (tatt i betraktning mange andre vesentlig dyrere merker), men av god kvalitet. De har en dyrere kolleksjon som jeg antar at uret ditt er fra ut fra de opplysningene du kommer med. De gullurene som jeg vet Inex selger har alle vært 14 karat, men de har også enkelte som er gullbelagt. Disse belagte, ettersom jeg kan huske, kommer ikke opp i mer enn ca. 4000kr (noen av disse har diamanter).

Skriv en mail til Feras som er leverandør av Inex i Norge. Mailadressen står nederst på siden. De kan sikkert hjelpe deg mer enn jeg kan. Legg ved bilde av uret om mulig.

Hvis de ikke finner ut av det etter å ha evt. sett bilde og din beskrivelse så kan det være at dette hjelper:

Bak på lokket står det ofte et nummer og gjerne noen bokstaver (ikke de som du har skrevet her), dette nummeret kan være viktig for at de skal kunne lettere identifisere uret uten å se den. På noen ur står denne på innsiden av lokket (altså må en åpne uret). Ikke prøv dette selv, ting kan fort bli ødelagt, ta uret med til urmaker. Jeg vet at Bjørklund er forhandler av Inex, og kan sikkert også kontakte Feras for deg.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...