AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #1 Skrevet 6. januar 2012 Ser mange ikke har kontakt med tanter,besteforeldre osv. Tror slike ting går i arv. Er selv voksen og tok selv kontakt med de da jeg var gammel nok. Hva som har skjedd tidligere vet jeg ikke,de snakket bare negativt om dem. Da jeg besøkte de,så var det hyggelig,og de sa ikke noe stygt om min fam. Nå er de døde,så vi har liten famiie. Trist. På farsiden så var det en hard oppvekst,men de klarte seg bra tross fattigdom,og at de sto p åegne ben tidlig,men søskene hadde ikke kontakt seh imellom.Untatt to. tror det er "konflikter" sprer seg i generasjner.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #2 Skrevet 7. januar 2012 Ser mange ikke har kontakt med tanter,besteforeldre osv. Tror slike ting går i arv. Er selv voksen og tok selv kontakt med de da jeg var gammel nok. Hva som har skjedd tidligere vet jeg ikke,de snakket bare negativt om dem. Da jeg besøkte de,så var det hyggelig,og de sa ikke noe stygt om min fam. Nå er de døde,så vi har liten famiie. Trist. På farsiden så var det en hard oppvekst,men de klarte seg bra tross fattigdom,og at de sto p åegne ben tidlig,men søskene hadde ikke kontakt seh imellom.Untatt to. tror det er "konflikter" sprer seg i generasjner. Jeg har kontakt bare med mine foreldre og søsken. Alle de andre vil jeg ikke ha noe å gjøre med. De er slemme mennesker som elsker å skape problemer og ødelegge det for oss. Vet ikke hvorfor er det sånt, men begge foreldrene mine har blitt forskjellsbehandlet av sine foreldre. Mine besteforeldre, nemlig, har alltid prioritert de andre barna sine. Det resulterte i at i dag har jeg de flotteste foreldre noen kunne ønske seg - foreldre som vet hvordan man IKKE skal oppdra sine barn. Vi er ganske nære til hverandre, jeg, mine søsken og foreldrene våre. Det er sikker fordi vi har bare hverandre igjen. Når jeg har barn en dag, vil jeg ikke en gang nevne disse drittsekker jeg deler blod med. Jeg vet at jeg ikke er adoptert og uansett kan jeg ikke tro at jeg er i slekt med slike mennesker. Men, men, jeg har akseptert det.
Gjest KK Skrevet 7. januar 2012 #3 Skrevet 7. januar 2012 Enkelt og greit fordi de lager bare trøbbel. Stjeler, lyver og utnytter folk. Jeg har gitt dem mulighet på mulighet og etterhvert gav jeg opp. Vedkommende i min familie det er snakk om er faktisk psykotiske og jeg frykter for egne barns sikkerhet om de får mulighet til å komme i nærheten av dem. Vi snakker om noen som tidligere har truet med å drepe barna til kjærester og slike ting når de ikke ha fått viljen sin og som glatt har svindlet og løyet familiemedlemmer så de har endt opp med gjeld og rettskostnader for å bli kvitt det. Noen ganger er det rett og slett ikke noe annet å gjøre enn å kutte kontakten.
melly666 Skrevet 8. januar 2012 #4 Skrevet 8. januar 2012 Vi er bare ikke spesielt nære. De fleste av tanter og onkler fra begge sider var innom i barnebursdagene mine, men etter at jeg vokste opp ble det færre og færre, og fra jeg var tolv var det vel helt stopp. Ser tanter og onkler og noen søskenbarn på mammas side en gang i året (juletradisjon), pluss kanskje et par ganger til hvis det skjer noe spesielt (50-årslag/dåp/osv). Onkler og tanter på pappas side er det mange år siden vi så noe til. Det har ikke skjedd noe spesielt, bare ingen som har tatt kontakt. Noen av søskenbarna mine har jeg aldri møtt, hovedsakelig på grunn av aldersforskjell.
Gjest Surrehodet Skrevet 8. januar 2012 #5 Skrevet 8. januar 2012 Familien vår hadde en stygg splittelse midt på 80 tallet. Det har aldri blitt bedre 2 mot 2 og 1 som er helt utenfor. (altså 5 søsken) Vi barna har bestemt oss for at dette gidder ikke vi å være med på. En gang i året møtes vi over en helg og stor koser oss. Enten alene eller med våre respektive og barn. Konflikten mellom våre foreldre vet vi lite om, og diskuterer heller den ikke utover det at vi syntes det er trist at søkene har lite kontakt.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2012 #6 Skrevet 8. januar 2012 Rusmisbruk og medavhengighet i generasjoner. På begge sider. Resterende bygdefolk og familie har vi ikke kontakt med fordi de aldri brydde seg i utgangspunktet, og fordi det enklese utvei for dem selv å bare la den offisielle versjonen av historien råde. (Ikke vår versjon)
Gjest Consensio Skrevet 8. januar 2012 #7 Skrevet 8. januar 2012 (endret) Bestemor som er masete og slitsom - orker ikke Mor som er negativ hele tiden - kuttet kontakten helt Familien til pappa bor et stykke unna - vet ikke hvorfor vi ikke har så mye kontakt. Tror det har litt med at bestemor døde og hun var den som samlet alle. Eneste jeg har kontakt med er et par av søstrene mine og pappa. Har kontakt med noen fjerne slektninger på facebook fordi de bor langt unna/i utlandet Om det går i "arv" så er det nok fordi evnt problemer splitter familier og det tar gjerne noen generasjoner om det skal bedre seg. Endret 8. januar 2012 av Consensio
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå