Gå til innhold

Treningsrockering

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som kan fortelle litt om disse treningsrockeringene?

- Får man noe flatere mage av å bruke de?

- Er det hensyn å ta i forhold til mål osv? Jeg er 158 cm høy og ca 50 kg.

- Hvor ofte/lenge bør de brukes?

- Tips til hvor de selges til en rimelig penge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du bruker den ofte nok, vil dette gi resultater til slutt. Det anbefales at man ikke skal bruke den for lenge de første gangene. Dette på grunn av vektene på ringen, som gjør at du fort kan ende opp med små blåmerker rundt magen :P Dette avtar selvfølgelig etterhvert, når man har blitt vant til både bevegelsen og belastningen.

Start for eksempel med 10 minutter tre ganger i uken. Deretter øker du til 10 minutter for hver dag. Etter et par uker kan du kjøre på med intervaller:

Mandag - 5 min intensiv rocking, 3 min pause. Dette gjentas 5 ganger.

Tirsdag - Rockefri

Onsdag - 5 min intensiv rocking, 3 min pause. Dette gjentas 5 ganger.

Torsdag - 15-20 min sammenhengende rocking.

Fredag - Fri

Lørdag - 5 min intensiv rocking, 3 min pause. Dette gjentas 5 ganger.

Er ingen ekspert på rockering, men har prøvd det en del. Det viktigste er i grunnen at du får rørt litt på deg med den, men ikke overdriv i begynnelsen! Det er ikke vondt, men du blir litt øm og støl etter de første gangene. Jeg er litt over 160 cm, så høyde og vekt har ikke mye å si.

Magen blir nok flatere etterhvert, dersom den brukes kontinuerlig. Men dette selvsagt i kombinasjon med kosthold og helst variert trening - her kan gå/jogging/svømming være et alternativ. Og lett styrketrening (Selv om det kun er "husmor"-styrke på stuegulvet) er særdeles viktig - gir store helsegevinster både nå og senere i livet!

Selges vel i de fleste sportsforetninger, men har ikke kjenskap til hvor de er billigst

Sett på litt gøyal musikk og rock løs på stuegulvet! :)

Skrevet

Jeg har brukt endel rockering, og det har gitt gode resultater på midjen og magemusklene.

Har du aldri brukt rockering før så er det regimet brukeren over her skisserer for hardt i begynnelsen. Det står og på pakken at du bør begynne med noen minutter de første gangene, f.eks 3-5min, for så å øke på etterhvert. Det er og viktig at du rocker begge veier, f.eks 3min høyre veien, deretter venstre.

Du bør og begynne med en relativt lett en, 1.2kg eller 1.5, for så å kjøpe en tyngre når du føler at den du ikke har blir for lett.

Jeg begynte med 1.5, etter noen uker var den for lett, så jeg solgte den og kjøpte en 2kg. Mine kjøpte jeg på Gsport. Tror de er litt billigere på XXL hvis du har den butikken i nærheten.

Skrevet

Jeg har kjøpt min på 1,5 kg på Clas Ohlson til 249 kr :) Fungerer greit i "startfasen", og etter hvert bør man (så vidt jeg har hørt) bytte den ut med en tyngre ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...