Gå til innhold

sære tradisjoner i din fam,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har din familie noen sære tradisjoner,som ikke er vanlig i andre familier. Eks. når dere samles,eller annen mmåte?

Videoannonse
Annonse
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

vi klemmer hverandre aldri. jo bortsett fra storebroren min som går rundt å klemmer alle , mens vi andre ser ut som vi står i stiv kuling..

synes det er en god trAdisjon jeg :legrine:

Endret av Nuppdupp
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

vi klemmer hverandre aldri. jo bortsett fra storebroren min som klemmer alle , mens vi andre ser ut som vi står i stiv kuling..

synes det er en god trAdisjon jeg

Slik var det i vår familie også. trist. derfor legger jeg vekt på selv å klemme min familie og besøkende jeg ikke har settpå lenge.

Husker du "vi på saltkråkan"? malin med famiie løftet bordet sammen da de skulle spise

Skrevet

Vi feirer jul første juledag. God miks av engelske og norske tradisjoner. Så vi feirer 25, med kalkunmiddag, og gaver på kvelden slik norsk julefeiring er. Det har sine grunner altså, ikke bare noe vi har funnet på for å være spennende :P

• Liker 1
Skrevet

Når vi samles er det alltid obligatorisk spillkveld med et spesielt brettspill.

Vi har alltid brokkoli på hjemmelaget pizza.

Skrevet

Vi spiser ikke "vanlig" tilbehør til lutefisken, vi kneker potetene sammen med spesialbondesmør som kjøpes på lokalbutikken og litt av vannet til fisken. Noen i familien blander fisken i potetene også men det blir litt for mye rot for meg. (Dessuten har en bedre kontroll på eventuelle ben når fisken ligger for seg). Det mest spesielle er at vi har en skål ved siden av og der har vi risengrynssuppe (uten mandel) som vi spiser sammen med fiskeretten. Har ikke hørt om noen andre som gjør det som oss.

Vi er forresten ikke veldig klemmete vi heller. Blir bare min mor og meg når jeg kommer hjem på juleferie (og lignende) og når jeg reiser igjen. Kanskje et håndtrykk til min far.

AnonymBruker
Skrevet

Når vi har fersk fisk,så blir potet og fisk lagt mellom to flatbrød. (hakket opp først)

Dette var vanlig iallefall før, der mine aner kommer fra.

• Liker 1
Skrevet

VI spiser potetgull (fortrinnsvis Sørlandschips) som tilbehør til middag.

Har ikke overført det til eget liv, men når jeg er hos foreldrene mine føles det helt naturlig. Det har blitt sånn at jeg ikke syns Sørlandschips passer som snacks, hehe!

Gjest NozMonster
Skrevet

jeg visste ikke at dette med klemming av familiemedlemmer kan katogoriseres som "Tradisjon" ? :klo:

vi har en del tradisjoner, men den eneste jeg kommer på nå, som kanskje ingen andre har, er at vi spiste hamburge hver lille juleaften. men det har dødd ut nå som barn har forlatt redet!

AnonymBruker
Skrevet

vi har veldig ofte potetmos til spaghetti og hjemmelaget saus. kjenner ikke noen andre som har det, men her i gården har det blitt en `familiegreie'. :gjeiper:

Skrevet

Vi har begynt en slags tradisjon de siste årene med å spise juleribbe 24 juli :fnise: ...

• Liker 3
Gjest Nuppdupp
Skrevet

Vi har begynt en slags tradisjon de siste årene med å spise juleribbe 24 juli :fnise: ...

hhehehe.. jeg får lyst på pepperkaker midt på sommeren :gjeiper: men lager det aldri. tanken er bare der :gjeiper:

Skrevet

Vi spiser også melkevelling(risengrynssuppe) før lutefisken, etter hva jeg vet er dette vanlig hvor jeg kommer fra! Ellers er måsåfjellssuppe favorittmiddagen til alle i familien og det er trafisjon at vi spiser det med hjemmelagde lefser når hele familien samles:)

Og så spiller vi alltid kort når familien samles:)

Skrevet

På min mors side av familien spiser vi spaghetti (kokt på en spesiell måte), som tilbehør til omtrent alt bortsett fra fisk og suppe. Nammenam! :Nikke:

AnonymBruker
Skrevet

Husker du "vi på saltkråkan"? malin med famiie løftet bordet sammen da de skulle spise

Det gjorde ofte vi, men bare de gangene spiste sammen med to spesifikke vennepar av foreldrene mine og deres barn. (Da var vi mange nok voksne til å løfte bordet, og mange nok barn til å synes at det var kjempemorsomt, hehe.) Tenker at jeg skal ta den tradisjonen videre.

Skrevet

Når vi spiser pannekaker har vi alltid tomatsuppe til dessert. Aldri suppe først! :)

AnonymBruker
Skrevet

Når vi spiser pannekaker har vi alltid tomatsuppe til dessert. Aldri suppe først! :)

Slik hadde vi i min bardom også

Skrevet

Vi også!

Må alltid ha moccabønner til jul. Aldri ellers. Gjerne i den gamle boksen, som vi har tatt vare på siden det har blitt nytt design nå. :)

Skrevet

Oi! Wow! Vi er normale likevel :gjeiper: Når jeg har hatt venner på besøk og vi har hatt pannekaker til middag, har de alltid syntes det var så rart med suppe til slutt. Så jeg trodde vi var de eneste!

Skrevet

Vi er blitt "normale" nå, men i hele min oppvekst så var julemiddagen rett og slett risgrøt. Risgrøt på julaften er selvsagt vanlig, men kanskje ikke så vanlig med bare det og ikke noe annet?

Forklaringen var av praktisk art. Min mor var utearbeidende -70 talls mor og min far som var fra samme generasjon gjorde "naturligvis" ikke husarbeid. Begge to var dessuten vant med at treet skulle pyntes julaftens formiddag.

Dermed satte mor foten ned og streiket. Ikke pokker om hun både skulle vaske hus, pynte OG lage diger julemiddag på julaftens formiddag. Far pyntet riktignok treet, men resten falt på henne, for det måtte så klart tørkes litt støv og vaskes gulv i siste liten.

Så da ble det risgrøt. :fnise:

Ble jo litt utvidet kveldsmat da, med masse godt pålegg og annen saltmat så vi kompenserte litt, men selve Julemiddagen (med stor J) tok vi 1. juledag.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...