Gjest Pia22 Skrevet 6. januar 2012 #1 Skrevet 6. januar 2012 Jeg har to Chihuahua tisper som bjeffer veldig mye når de er alene hjemme. Når jeg er hjemme sammen med de så bjeffer de aldri, men med en gang de må være alene så bjeffer de. Jeg skal flytte til en leilighet i borettslag, og jeg er veldig redd for klager fra naboene... Hva kan jeg gjøre for å få de til å bli rolige når de er alene? Tar i mot alle tips og råd med stor takknemlighet
Gjest Survival Skrevet 6. januar 2012 #2 Skrevet 6. januar 2012 Vel, det kan jo bli litt irriterende dersom noen i leilighetene ved siden av/under/over må høre på bjeffingen til hundene dine hele dagen. Det bør du vel egentlig ha tenkt litt over før du valgte å flytte i borettslag. Det kommer litt an på hvor lytt det er, eller hvor lydisolert leiligheten er, hvor godt bjeffingen høres. Har du sjekket ut det? Det finnes måter å trene opp hunden sin til å ikke bjeffe når man er borte. Det bør du lese deg opp på og gjøre. Det er jo ikke særlig morsomt for hundene heller, hvis de ikke får ro når du er borte.
Sugerøret Skrevet 7. januar 2012 #3 Skrevet 7. januar 2012 høres ut som separasjonsangst.Google og du vil finne metoder på å trene.Regn med at du må bruke lang tid og være tålmodig.Du starter på "nytt" og trener opp hunden(e) til å tåle å være hjemme alene.Mental trening + kroppslig trening FØR du forlater hjemmet er også fint.Da er hunden(e) slitne og vil sove meste av tiden.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #4 Skrevet 7. januar 2012 GI de en god tur før du vet at de skal være alene hjemme. Fin ett bur eller ett rom hvor de kan være hvor de ikke forstyrrer naboene for mye, og eller ikke hører lyder fra de, eller kan vokte ut vinduet. Gi de gjerne mat også, så de er godt fornøyde.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #5 Skrevet 8. januar 2012 Høres ut som om hundene er understimulerte. Holder med forrige taler: Gå lang tur med de før du skal ut. Husk at chihuahua trenger mye både fysisk og psykisk stimuli. I tillegg må du trene på separasjon. Som naboen din hadde jeg rimelig raskt klaget til styret i borettslaget, og bikkjegnelding er jævlig å måtte høre på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå