Nova Skrevet 27. februar 2002 #1 Skrevet 27. februar 2002 Jeg forsøker å bli gravid ved hjelp av assistert befruktning, og lurer på om det er andre her i samme situasjon, som har eller skal forsøke? 12
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2002 #2 Skrevet 27. februar 2002 Jeg har blitt gravid ved hjelp av prøverør.(privat) Ble gravid på første forsøk og er idag mamma til herlige tvillinger på ett år! Vil anbefale deg å kjapt komme igang med prosessen hvis du ikke allerede er igang. Ting tar tid, laaang tid. Lykke til!!
Nova Skrevet 1. mars 2002 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2002 Så hyggelig å høre at det gikk bra for dere på første forsøk! Blir det flere? Jeg er igang med medisinbehandlingen og skal ta ut egg over helgen. Det skal bli godt å bli "ferdig" med det. For jeg har reagert ganske kraftig på medisinene og føler at det begynner å bli slitsomt nå. Vi gjør det på offentlig sykehus, og sto på venteliste akkurat ett år før prosessen startet. Men går det ikke bra denne gangen, da blir det nok privat på neste forsøk. Det hadde vært gøy å høre hvordan du opplevde "forberedelsene" 12
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2002 #4 Skrevet 1. mars 2002 Hei! Vi har en fra før av og skal nok ikke ha flere! (-: Jeg var heldig og hadde få plager i forbindelse med selve behandlingen. Var nok litt på tuppa rent psykisk, men det følger vel med. Selve egguthentingen gikk kjempefint , grudde meg en del på forhånd, men det var slett ikke så ubehagelig som jeg fryktet. Den verste perioden var for meg tiden fra eggene ble satt tilbake og frem til testen skulle tas. Jeg vekslet mellom håp og fortvilelse og dagene gikk utrolig sent. Følte meg overhodet ikke gravid og var etterhvert helt sikker på at forsøket var mislykket. Det kan jo være greitt for deg å vite.. Ønsker deg massevis av lykke til! Hør gjerne fra deg igjen!
Gjest sexysadie Skrevet 1. mars 2002 #5 Skrevet 1. mars 2002 Kjære dere alle som streber m noe av d som egentlig skal være noe av d enkleste i verden:Lykke til!håper dere lykkes!! hilsen Sexy Sadie
Barbie Skrevet 2. mars 2002 #6 Skrevet 2. mars 2002 Vi har hatt 2 prøverørsforsøk,men jeg ble desverre ikke gravid. Vi har lyst til å prøve igjen,men da reiser vi til Sverige og gjør det. Der får man en "pakkepris" med 3 forsøk til 44.000 kroner. Mye billigere enn her hjemme. Skulle vi ikke lykkes etter disse forsøkene så gir vi opp. Håper det går bra for dere.
Nova Skrevet 4. mars 2002 Forfatter #7 Skrevet 4. mars 2002 Hei! I dag har jeg vært å tatt ut egg, 12 stk. Og det var noen av de mest ubehagelige minuttene jeg noen gang har vært med på.... håper at jeg aldri trenger å gjøre det igjen Nå, mer enn noen annen gang skulle jeg ønske at det er en selvfølge at man blir gravid.. på "vanlig" måte.. på en "lørdagskveld".. Men, nå er de da ute - og forhåpentligvis så blir de forført av "gutta" til mannen min - slik at ett befruktet egg kan settes inn igjen om ett par dager. Mvh, _________________ Nova _________________1212[ Dette Innlegg er endret av: Nova den 2002-03-04 13:44 ]
Barbie Skrevet 5. mars 2002 #8 Skrevet 5. mars 2002 Hei Nova. Jeg vet hva du snakker om!! Å ta ut egg var helt jævelig. Jeg gråt som en unge begge gangene jeg har gjort det. Det er en spesiell form for smerte,som jeg aldri har kjent maken til. Håper du slipper unna med denne ene gangen. De kan prise seg lykkelig de som kan få barn på vanlig måte,mange tar det nok som en selvfølge! Lykke til.
Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2002 #9 Skrevet 5. mars 2002 Hei Nova! Så godt å ha fått den biten overstått da! 12 egg høres kjempebra ut, da skulle det vel være en god sjanse for at ett eller to blir befruktet og av bra kvalitet! Lykke til med innsetting! Det er iallefall ikke vondt. Det lover jeg deg!! Hilsen tvillingmamma.
Nova Skrevet 6. mars 2002 Forfatter #10 Skrevet 6. mars 2002 Hei igjen! Nå har jeg fått beskjed; to egg ligger klare for innsetting i morgen! Jeg vil i utgangspunktet sette inn kun ett, hvis det er ett "super bra", hvis ikke blir begge satt inn. Føler meg fortsatt mørbanket etter uttagningen, problemer med å rette meg helt opp og har brennende smerte i magen. Men det retter seg vel til etterhvert. Uansett, så går vi nå en spennende tid i møte, så jeg lurer på hvordan det går med psyken. Kanskje jeg flipper helt ut? 12
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2002 #11 Skrevet 7. mars 2002 Hei igjen Nova! Satte du ett eller to? Gikk det fint? Det er spennende dette her! Tvillingmamma.
Nova Skrevet 8. mars 2002 Forfatter #12 Skrevet 8. mars 2002 Nå er jeg teknisk sett gravid!! Ett egg ble satt inn i går, og jeg er ca. to uker på vei.... merkelig! Akkurat nå er jeg mest glad over at kroppen normaliserer seg igjen, og tenker ikke så mye på hva som har skjedd/kan skje. Og heldigvis så var det helt smertefritt å sette inn. Jeg var litt nervøs pga at jeg hadde så vondt når de tok ut, og var fortsatt veldig øm og støl når de skulle sette inn, men det gikk altså fint. Så nå er det bare å vente........... Blir nok 14 laaange dager dette, før man vet noe mer. Vil egentlig vite svaret nå, slik at man VET, for jeg hater det uvisse. Tålmodighet! 12
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2002 #13 Skrevet 9. mars 2002 Jeg krysser fingrene for deg!! Du må fortelle vordan det har gått når den tid kommer! Tvillingmamma.
Zafir Skrevet 9. mars 2002 #15 Skrevet 9. mars 2002 Hei, ønsker deg lykke til - håper det blir baby av behandlingen Sikkert et teit spørsmål, men hvordan blir eggene tatt ut? Det høres ut som dette ikke er en særlig behagelig prosess... Føler virkelig med dere som må gå igjennomm dette...det er så j*vlig urettferdig at ikke alle kan få barn via den "vanlige" måten. Klem fra12
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2002 #16 Skrevet 10. mars 2002 Eggene blir tatt ut ved hjelp av en sprøyte som settes inn vaginalt samtidig som man utfører ultralyd for å se eggene. Man får smertestillende på forhånd, men det kjennes allikevel...
Nova Skrevet 14. mars 2002 Forfatter #18 Skrevet 14. mars 2002 Tilstandsrapport: I dag er det 1 uke siden egget ble satt inn, og er endelig kvitt smertene etter uttaket. Nå kan jeg bevege meg normalt og sove på magen igjen Magen begynner sakte men sikkert å normalisere seg i størrelsen, får på meg to av buksene mine nå.... Men alt dette positive som skjer med kroppen min nå, gjør også at jeg blir mer og mer sikker på at jeg IKKE er gravid. Føler at jeg har for lite gravid-symptomer. Jeg har kun litt ømme bryster (på en merkelig måte...) og litt "stikkninger" rundt eggstokk området. Men nå nærmer det seg at mensen kan komme, (kan begynne å vente på den på søndag) så jeg får vel tidsnok vite... _________________ Nova _________________1212[ Dette Innlegg er endret av: Nova den 2002-03-14 12:42 ]
Polyanna Skrevet 14. mars 2002 #19 Skrevet 14. mars 2002 Hvis det er en uke siden eggene ble satt inn, så er det for tidlig å merke symptomer. Husk at så lenge ikke egget har festet seg, blir det ikke produsert noen graviditetshromoner, og også etter det tar det tid før mengden kommer opp på et nivå som gjør at man kan merke noe. Det er veldig få som har symptomer før uteblitt mens, og hvis det ER symptomer så er det faktisk menssmerter.... *forvirrende* Kvalme kommer fx. ofte ikke før i uke 6-8, om i det hele tatt. Så ikke kjenn etter noen ting, bare kos deg, og håp at de neste 7 dagene går fort (det gjør de selvsagt ikke.....) MASSE lykke til!!!!! 12
Gjest Kristin Skrevet 18. mars 2002 #20 Skrevet 18. mars 2002 Har det skjedd noe nytt?? Venter spent på svar og krysser fingrene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå