Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

For ca. 3 uker siden var jeg hos frisøren og stripet etterveksten min, slik jeg vanligvis gjør for å fjerne etterveksten. Jeg er ganske blond naturlig, men striper det litt lysere. Men, siden det hastet og det ikke var noen ledige frisører når jeg skulle stripe, måtte jeg gå til en lærlig. Resultatet ble bra, men desverre var det fortsatt litt ettervekst igjen.

Her om dagen kjøpte jeg en Depend blonderingspakke, for jeg tenkte jeg kunne ta det hjemme selv. Har brukt denne til å stripe håret med en gang tidligere, og det gikk helt fint. Men, i dag derimot, gikk det ikke så bra. Kort fortalt, endte opp med nesten hvitt hår inn mot hodebunnen, og litt gult/lyst orange skjær. :tristbla: Farget ikke hele håret, fokuserte på etterveksten, før jeg dro blonderingen litt ut i lengdene, så det er inn mot hodebunnen problemet ligger.

Så mitt spørsmål er, har noen noe tips til hva jeg kan gjøre? Håret mitt ser så absolutt ikke naturlig ut lenger, jeg pleier å ha det littegranne mørkere i "etterveksten", og jeg liker ikke at det er så lyst inn mot hodebunnen.

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å bare "se bort fra det" noen uker å la det vokse ut litt.. det er nok hvertfall best for håret... kan fort bli veldig mørkt om du farger det..og stripene forsvinne delvis..

Uansett, husk å kure håret når du bleker det :)

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg tenkte det samme :) kanskje det smarteste.

Og en ting til, er det farlig om det svir litt i hodebunnen? Det er ikke voldsom svie, men det kjennes litt ømt.

AnonymBruker
Skrevet

Og hvis det er veldig gulskjær så kan du bruke lilla/sølv-shampoo :) da blir det borte fort. Ikke gjør noe drastisk ihvertfall. Håret trenger som regel litt hvile og pleie etter bleking.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er veldig gult så er loreal silver shampoo den beste lillashampooen synes jeg, ta det kun der som det er gult, men ikke la det sitte i for lenge for da kan håret i verste fall bli litt blålilla. Da er det bedre å måtte gjøre det flere ganger :)

Hvis det bare er litt gulaktig så normaliseres dette ofte etter noen vask :Nikke:

Skrevet

Du kan bruke en god toner for å fjerne gulskjæret, så ser det ihvertfall litt mer naturlig ut. Uansett hva du gjør så bør du vente noen uker med å farge det igjen, med mindre du bruker en farge som er semi-permanent.

Skrevet

Jeg har en lillashampoo hjemme, så er ikke egentlig det som er problemet. Ikke det største i alle fall. Det er heller det at det er så fryktelig lyst i hodebunnen. Men det må jeg bare vente med, eller? Å farge eller stripe altså. Jeg ser faktisk ganske fæl ut, liker i utgangspunktet ikke helbleket hår, så dere kan tro jeg angrer meg nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...