Gå til innhold

Er det mange som må betale for kjærestes barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg, min kjæreste og datteren hans er sammen i helga, og vi stopper for å kjøpe mat . Lat som han er gidder han ikke å gå inn, så han sender meg og datteren for å kjøpe mat, og sier jeg får penger etterpå. Når vi kommer tilbake sier han: jeg kan spandere kino OG POPCORN i morgen... Altså : jeg må betale middagen til han og datteren , og i stede for penger MÅ jeg se en barnekino i morgen yehhh... Flere som har slik " rettferdig " fordeling? Han tener forøvrig 3 x mer enn meg ...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg, min kjæreste og datteren hans er sammen i helga, og vi stopper for å kjøpe mat . Lat som han er gidder han ikke å gå inn, så han sender meg og datteren for å kjøpe mat, og sier jeg får penger etterpå. Når vi kommer tilbake sier han: jeg kan spandere kino OG POPCORN i morgen... Altså : jeg må betale middagen til han og datteren , og i stede for penger MÅ jeg se en barnekino i morgen yehhh... Flere som har slik " rettferdig " fordeling? Han tener forøvrig 3 x mer enn meg ...

Du skriver at han er lat.........

Kom til ordning både når det gjelder latskapen,og andre ting som irriterer deg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da får bare du også være lat å nekte å gå inn, hvis ikke så får du be om kortet hans når du skal handle.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg betaler ofte for sønnen til samboeren min. Ikke fordi jeg må, men fordi jeg vil.

Det er helt ok å betale for partnerens barn, synes jeg, men det må jo være balanse i forholdet. Og det høres det ikke ut som det er hos ts.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Da får du begynne å si at du ikke har penger til å legge ut for ham og at han eventuelt må gi deg penger eller sende med deg kortet sitt. Ellers så får han jo bare lette på den late ræva si og handle selv.

• Liker 6
Skrevet

kommunikasjon! Si det til ham! Det er det eneste som vil fungere...

AnonymBruker
Skrevet

hvis det er unaturlig/ rart å betale for stebarn / bonusbarnets utgifter på den måten - tror jeg det er forholdet som ikke er helt som det skal...

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

hvis det er unaturlig/ rart å betale for stebarn / bonusbarnets utgifter på den måten - tror jeg det er forholdet som ikke er helt som det skal...

Det er da ikke det minste rart at TS blir irritert når hun blir "belønnet" med å bli påspandert en barnefilm?

Forholdet høres ikke helt bra ut nei, og det høres ut som feilen ligger hos fyren.

• Liker 5
Skrevet

Jeg spanderer ofte på samboerens barn, både mat/restaurant/cafe-besøk, klær og annet, men så har jeg relativt god råd og disse utgiftene påvirker ikke økonomien min noe særlig.

Virker som det er en stor ubalanse i forholdet deres ja. Særlig med tanke på at han tjener mye mer enn deg. Forstår virkelig frustrasjonen din! Har du prøvd å snakke med han om dette? Synes han generelt burde ta flere av utgiftene, også felles utgifter, siden han tjener såpass mye mer enn deg.

Skrevet

Poenget er jo at mannen hennes tjener 3 ganger så mye som hun. Hadde det vært motsatt eller hvis ts tjente mer så hadde det sikkert ikke vært noe problem.

• Liker 4
Skrevet

Jeg trodde at man hadde felles økonomi når man bodde i lag...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde at man hadde felles økonomi når man bodde i lag...

1: Det er ikke en selvfølge at folk som bor sammen skal ha felles økonomi. Det er ganske vanlig å dele på fellesutgifter som husleie, strøm osv, men så har man adskilt økonomi ellers.

2: TS har da ikke sagt at hun bor sammen med kjæresten?

• Liker 3
Skrevet

Vi bor ikke sammen , og vet jeg burde tatt det opp m ham, menf for å ha en hygelig helg gjorde jeg det ikke,... Men blir bare så paff, hadde det vært slik at vi to skulle på kino og han spanderte så hadde det ikke blitt havparten av det jeg betalte, men hadde følt at d var greit, men her er det snakk om en barnekino vi går på for dattern hans... Synes nesten at d ville vært mest retferdig at han betalte den uansett... Måtte bare få ut frustrasjonen i går... Og greit å høre om andre også syntes d var litt rart resonoment ...

Skrevet

Han høres gjerrig ut. Skygg banen, slike folk skjønner ikke selv hvilken virkning de har på omverdenen. En normal, oppegående mann ville for det første ikke vært lat når han var sammen med kjæresten og datteren sin samtidig, for det andre ville han aldri latt kjæresten betale for mat til seg selv og barnet sitt, for det tredje ville han ikke tatt det som en selvfølge at kjæresten skal bli med på en barnekino! Han høres ut til å være blottet for sosial intelligens og finfølelse.

Ps: du spanderer/ betaler for stebarn den dagen det kjennes naturlig, når dere er blitt en familie, og mannen som tjener godt/bedre enn deg og har ekstra forsørgerutgifter, også betaler mest av husholdningsbudsjettet! Noe annet vil bare skape irritasjon hos deg, og dersom fyren hadde hatt vanlig cerebralt omløp hadde han skjønt det intuitivt.

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Neste gang sørger du for at du ikke er med når det handles.

Og så kan du jo si når barnet er lagt at du forventer faktisk å få igjen det du handlet for i kroner enten kontant eller på bankkonto og at du kan betale for deg selv på kino - eventuelt at du ikke blir med.

Og dette må du gjøre konsekvent fra nå av.

Det er godt mulig han er lat og gnien. Det kan også være at han ikke liker å handle og er tankeløs og ikke forstår at kinobesøket ikke kommer i nærheten av prisen på handlingen.

Gjest meg og meg
Skrevet

Er det kun dene ene episoden hadde jeg ikke brydd meg om det.

Dersom det skjer ofte hadde jeg nok sagt noe om det.

Men- barnet hans hører til pappa. Kunne du tenkt deg å spandere bare på han? Synes ikke det at du spanderer på barnet skal trekkes inn i det hele. Det handler vel heller om økonomisk balanse i forholdet generelt. Er du den, som til tross for lavest lønn, stadig må stå for de løpende utgiftende blir det litt skjevt. Kom til en ordning som dere kan leve m. ift. økonomien, spes. dersom dere bor sammen. Klare avtaler gjør at det blir så mange færre konflikter, selv om det virker litt kiipt å trekke det frem.

Det avhenger selvsagt også av hvor lenge dere har vært sammen.

Gjest Survival
Skrevet

Veldig dårlig fordeling av utgiftene, gitt. Det er selvfølgelig helt naturlig at du skal betale med hans penger når det gjelder mat til han og datteren, særlig når han har sagt at du skal få penger for det. Her høres hele forholdet som om det kunne trengt mer kommunikasjon. For det første om økonomien, men også om tiden dere tilbringer sammen med datteren hans. Hvis du syns det er gørr å se barnefilmer sammen med dem, trenger du jo ikke det hver eneste gang. Det er ikke obligatorisk for deg å tilbringe tid sammen med dem hele tiden, hvis du ikke har lyst. De to trenger sikkert litt pappa-datter tid sammen alene også.

• Liker 1
Gjest Adriane
Skrevet

For meg høres det ut som det er ganske mye du irriterer deg over i forholdet i det store og hele, og at det kanskje er der det egentlige problemet ligger? Hvis jeg misforstår (eller egentlig uansett), så må jeg si som noen andre her har sagt: nøkkelen til å få et forhold til å fungere - med eller uten barn i bildet - er K O M M U N I K A S J O N. (Mange) menn må ha ting forklart med veldig store bokstaver, uten hinting, antydninger osv. Man må være tydelig og presis i kommunikasjonen, og ikke forvente at han helt av seg selv skal forstå at dette er et problem for deg. Snakk med ham! :)

Skrevet

Er dette tull?

Jeg betaler for sønnen til kjæresten min fordi jeg VIL. Jeg tar han med ut på smoothie- og iskremspising om sommeren, tar han med på shopping i helgene (liker at mine barn(enten det er egne eller stebarn ser rene og pene ut og han har ikke fått nye klær fra moren på mangfoldige år fordi hun ikke har økonomi til det..og jeg liker å shoppe :fnise:) og jeg tar han med ut for å spise, på boweling, badeland o.l. Kjøper også ofte godterier til han i helgene og handler inn mat når han kommer. Julegavene hans kom på 2500 kroner kun fra meg og hans lillebror(min og forloveden sin sønn), men jeg skrev selvsagt navnet til pappaen hans/forloveden min på pakkene også :)

Behandler han som mitt eget barn.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at når man går inn i et forhold hvor det er barn fra før, så må man være moden nok til å innse hva det innebærer. Barnet ER faktisk en del av forholdet, og skal man holde på "mitt-mitt-mitt" vil man fort støte på problemer.

Når det er sagt, så ER det selvfølgelig kjæresten din sitt ansvar å holde seg selv og barnet med mat, og når han sier du skal få tilbake penger etterpå, så bør han holde det.

Jeg synes i det store og det hele det høres ut som om dere har en mer grunnleggende utfordring enn akkurat denne eposioden.

Og for å svare på selve spørsmålet: JA, jeg betaler mye for kjærestens barn. Og han for mine. Så dobbelt ja, der altså.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...