AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #1 Skrevet 6. januar 2012 Ja dere ser overskriften, datteren min på litt over 1 år vil ikke pusse tennene sine om kvelden. Det er et evig skrik og skrål uten like. For noen måneder siden syntes hun det var morsomt. Nå vil hun kun bruke en voksentannbørste, og tulle med den, ikke pusse med tannkrem. men bare sutte litt på den og leke at hun pusser tennene slik hun der at vi gjør på oss selv. Prøver å lure henne litt, pusser med min tannbørst siden det er kun den hun vil ha. men det går ikke. prøver å holde henne fast men det går ihvertfalll ikke. får jo ikke pusset tennene hennes orntlig heller når vi holder på sånn. jeg er så redd for at hun skal få hull
Gjest henriett3 Skrevet 6. januar 2012 #2 Skrevet 6. januar 2012 Har du sett supernanny? Har du prøvd timeout eller hva de kaller det? Ikke vet jeg, men kanskje det vil funke?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #3 Skrevet 6. januar 2012 Har du sett supernanny? Har du prøvd timeout eller hva de kaller det? Ikke vet jeg, men kanskje det vil funke? hun ble 1 år i høst. er ikke litt tidlig med time out? tror nok ikke det vil ha særlig stor effekt....... ts 2
MilliVanilli Skrevet 6. januar 2012 #4 Skrevet 6. januar 2012 Si at hun kommer til å miste tennene sine hvis hun ikke pusser dem. 1
Gjest pysepusen Skrevet 6. januar 2012 #5 Skrevet 6. januar 2012 Venninna mi kjøpte elektrisk tannbørste og plutselig var tannpuss den store begivenheten! 1
Gjest henriett3 Skrevet 6. januar 2012 #6 Skrevet 6. januar 2012 hun ble 1 år i høst. er ikke litt tidlig med time out? tror nok ikke det vil ha særlig stor effekt....... ts Ahh.. Det så jeg ikke. Ja da er det litt tidlig ja :gjeiper:
Gjest *Røyskatt* Skrevet 6. januar 2012 #7 Skrevet 6. januar 2012 Dette er helt vanlig i perioder. Alle unger gjør sånn, og du er ikke alene. Jeg har kjent den frustrasjonen maaaaange ganger. Det blir bedre. Jeg lover. Du må bare finne ut hva som vil hjelpe for barnet ditt her og nå. Kanskje prisen for god oppførsel rundt tannpuss er sang og flux? Det fungerer med vår nå, men har ikke alltid gjort det. I lange perioder har vi tvangspusset, rett og slett fordi tennene må pusses. I andre perioder har det vært ting som har fungert godt. Som to tannbørster. En barnet får med litt tannkrem til å pusse med selv, eventuelt pusse dine tenner, og en til deg, til å pusse barnets tenner. Her fungerer det også å leke tiger. Tigre viser jo tennene, og da pusser vi mens barnet gjør tigeransikt. Så må vi gjerne finne en ny oppskrift neste uke. 2
Gjest *Røyskatt* Skrevet 6. januar 2012 #8 Skrevet 6. januar 2012 Si at hun kommer til å miste tennene sine hvis hun ikke pusser dem. Skremme små barn er ikke lurt. De skjønner ikke hva du mener, og i verste fall får de langt reddere enn du mente.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #9 Skrevet 6. januar 2012 Vi kjøpte tannbørste med musikk. Genialt. 2
Sulosi Skrevet 6. januar 2012 #10 Skrevet 6. januar 2012 Har du sett etter om hun har blemmer eller små rifter i munnen? 1
Gjest Annaires Skrevet 6. januar 2012 #11 Skrevet 6. januar 2012 Her løste det seg med elektrisk tannbørste.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #12 Skrevet 6. januar 2012 Ja dere ser overskriften, datteren min på litt over 1 år vil ikke pusse tennene sine om kvelden. Det er et evig skrik og skrål uten like. For noen måneder siden syntes hun det var morsomt. Nå vil hun kun bruke en voksentannbørste, og tulle med den, ikke pusse med tannkrem. men bare sutte litt på den og leke at hun pusser tennene slik hun der at vi gjør på oss selv. Prøver å lure henne litt, pusser med min tannbørst siden det er kun den hun vil ha. men det går ikke. prøver å holde henne fast men det går ihvertfalll ikke. får jo ikke pusset tennene hennes orntlig heller når vi holder på sånn. jeg er så redd for at hun skal få hull La det bli en lek. Hun vil kun bruke en voksenbørste...hallo..Hun er 1 år. Gjem voksenbørstene. Puss dine egne tenner sammen med henne. Unger liker å herme....la henne leke...
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #13 Skrevet 6. januar 2012 Her løste det seg med elektrisk tannbørste. til en 1 åring???
Gjest navnelapp Skrevet 6. januar 2012 #14 Skrevet 6. januar 2012 Elektrisk går fint med så små. Elles er dette det vi kallar "brett ut og bøy helt tilbake"-fasen. Enkelte gongar må ein berre halde dei, sveipe over og så er ein ferdig. Litt hyl og skrik må ein tole, vent til ho er tre. Eller fire. Det med skriking går i rykk og napp, men det kan vere ille i periodar. Det går over. 2
Gjest Eurodice Skrevet 6. januar 2012 #15 Skrevet 6. januar 2012 (endret) Jeg har ikke sett på maken til tafatte, hjelpeløse foreldre som er her på KG. Datteren din vil ikke pusse tennene. Er det du som voksen som bestemmer, eller mener du og andre at barna skal bestemme, uansett hvor små de er? Stakkars, de kan vel få dype traumer hvis man tar styringen og kanskje bruker litt makt, for eksempel ved å holde dem fast, så de ikke skal veive og sparke vilt rundt seg. Endret 6. januar 2012 av Belladonna 8
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #16 Skrevet 6. januar 2012 Jeg har ikke sett på maken til tafatte, hjelpeløse foreldre som er her på KG. Er det du som voksen som bestemmer, eller mener du og andre at barna skal bestemme, uansett hvor små de er? Stakkars, de kan vel få dype traumer hvis man tar styringen og kanskje bruker litt makt, for eksempel ved å holde dem fast, så de ikke skal veive og sparke vilt rundt seg. Ja, selv selvsagte ting mestrer de ikke. Det er ungene som styrer og bestemmer
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #18 Skrevet 6. januar 2012 nei vet ikke jeg vel, er jo derfor jeg spør dere jeg ser ikke hvordan det skal funke å gjøre det om til en lek, jeg har prøvd å synge, avlede henne så hun tenker på noe annnet men det har ikke funket til nå. i tillegg har jeg prøvd metoder som å holde henne fast. og som sagt, ingenting funker. men jeg prøver å finne en metode som funker for å få henne til å forstå at det ikke er så ille. At hun kanskje lærer seg at det faktisk er greit, og at hun godtar det. men hun er vel kanskje for liten til å forstå sånt enda. jeg vet ikke ts
Gjest Vena Cava Skrevet 6. januar 2012 #19 Skrevet 6. januar 2012 La hun få hull, så lærer hun. virkelig.... det mener du er et godt råd?
acna Skrevet 6. januar 2012 #20 Skrevet 6. januar 2012 Her synger vi forskjellige toner mens vi pusser, og premien er flux:) De gangene de nekter, så holder vi de og tvangspusser. De skjønner raskt at pusse tenner det skal de uansett. Det er forresten ikke så lurt å dele tannbørste, selv om det bare er en gang. Flere og flere får den tannsykdommen som gjør at man mister tennene. Man kan være smittet uten å vite det (ennå). 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå