Gå til innhold

Hvordan oppfører dyret ditt seg hos dyrlegen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos dyrlegen med katten i dag. Han fikk masse skryt siden han var så flink til å ligge stille og ikke kjempe imot når de holdt på inni øynene og munnen hans. Vel, han var jo egentlig bare livredd og da stivner han helt :fnise: Sånn er han alltid. Ligger stille og gjemmer seg hos meg :rodmer:

Så hvordan oppfører ditt dyr seg hos dyrlegen? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pusesnuppa mi er fryktelig nysgjerrig og vil gjerne utforske alt i rommet. Hun syns det er kjempegøy å oppleve noe nytt.

Herremannen i huset er litt mer skeptisk. Han kryper sammen på bordet og piper og røyter noe helt vanvittig. Han oppfører seg også "fint" siden han er så redd. Ikke noe kjekt for verken meg eller ham :(

Skrevet

Pus er ikke så veldig glad i dyrlegen dessverre. Frøser og vrir seg unna som bare det. Dyrlegen er heldig om han ikke får seg noen bitt og klor løpet av undersøkelsen.

Skrevet

Hunden min elsker dyrlegen. Han merker når vi nærmer oss og da drar han sånn i båndet at jeg må småløpe for å holde følge. Det går liksom ikke fort nok ... dyrlegen for ham er som shopping for meg ... vi elsker det :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Hunden min er en engel inne til dyrlegen. Står/ligger i ro på undersøkelsesbordet. Men på venterommet er hun et rent helvete å ha med å gjøre:s Hun takler ikke å se så mange hunder og mennesker UTEN å få hilse på de.. Må jo omtrent sette meg oppå henne for at hun ikke skal "flyge" på de. Ekstremt sosial hund dessverre..

Skrevet

Den ene katten min tisser på seg i buret. Hver eneste gang... Den andre er snill og mens han er ute, men freser inne i buret sitt.

Skrevet

Venterommet går fint, sitter bare der.

Inne på undersøkelsesrommet så er det hale mellom beina med en eneste gang, så får han en godis, så er alt fryd og gammen igjen.

Skrevet

Hun er kjempeflink, men en liten hissigpropp. I buret går alt bra. Jeg pakker til og med med mat og en flaske vann siden vi må kjøre litt :sjenert:

Hun var ganske så søt da hun skulle få satt inn chip. De stakk "nålen" inn, og så ble hun så sur at hun gikk inn igjen i buret og lukket igjen døren med labben :fnise:

:rodmer:

• Liker 5
Skrevet

var hos dyrlegen med katten i dag. Han fikk masse skryt siden han var så flink til å ligge stille og ikke kjempe imot når de holdt på inni øynene og munnen hans. Vel, han var jo egentlig bare livredd og da stivner han helt :fnise: Sånn er han alltid. Ligger stille og gjemmer seg hos meg :rodmer:

Så hvordan oppfører ditt dyr seg hos dyrlegen? :)

Min er også litt sånn, hun blir på en måte litt apatisk og lar dyrlegen gjøre hva hun/han vil, men det er nok også fordi hun er redd. Men hun gjemmer seg ikke. Om det skulle være hunder på venterommet blir det en annen sak da... Krise i buret.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Det går greit hos vetrinæren, men alle tre vil nok mene at det absolutt finnes kulere steder å være :fnise:

To står ganske stille på undersøkelsesbordet mens hele puseskrotten blir grundig undersøkt. "Frøken Fryd" er mest opptatt av hvordan hun skal kunne lure seg ned på gulvet for å undersøke under alle benker og bord :fnise: Vi pleier løse det ved at vetrinæren sier; "Bare slipp dem ut her inne, hele gjengen. så "plukker vi dem inn" en etter en :) "

Endret av Lille-pus
Skrevet (endret)

Yngste er rolig og passiv fordi han er nervøs. Eldste elsker veterinæren. Det betyr nemlig kos, tafsing og komplimenter fra 'fremmede' for henne. Og det er himmelen for dumma. Nåler og sånt er også greit, det går nok under 'oh, noen tar på meg' :sjenert:

Endret av mysticmoo
  • Liker 3
Skrevet

Hun var ganske så søt da hun skulle få satt inn chip. De stakk "nålen" inn, og så ble hun så sur at hun gikk inn igjen i buret og lukket igjen døren med labben :fnise:

:rodmer:

Haha. Fantastisk! :fnise:

Bofsen her er litt stressa hos dyrlegen, men står stort sett stille og lar seg pirke i, logrer og hilser pent på dyrlegen som bedriver pirkinga. Eneste gangen han har protestert var da han skulle få vaksine i nesa for 2 gang. Da kom det faktisk ett knurr fra han, og siden han ALDRI knurrer valgte vi å respektere at den vaksinemetoden var no-no. Så han fikk sprøyta isteden. :)

AnonymBruker
Skrevet

Musene finner av å til på å bite, men er vanligvis kjenpegreie.

Kaninene prøver å hoppe unna, men er snille og greie.

Kattene er i krigssonen hvis jeg ikke er i rommet, har blitt blodige dyrleger hver gang de insiterer på at de ikke trenger hjelp, men med mammas trygghet til stede lar der seg undersøkes.

Alle hundene elsker dyrlegen av hele sitt hjerte, hver gang. de oppfører seg eksemplarisk og fantastisk, leer ikke på øyebrynet engang når de får vaksiner eller annet tull. Ene hannhunden har til og med sydd litt uten bedøvelse og han satt der som en prins.

Gjest Consensio
Skrevet

Bikkja syns det er morsomt fordi hun får så mye kos og godis. Litt redd når vi må f.eks tømme analkjertlene, men det er jo forståelig da det ofte gjør vondt for henne.

De to andre smådyrene mine pleier som regel å leke og være nysgjerrige før vi kommer ned dit, så når vi endelig kommer inn til veterinæren så sover de.

Da kan man gjøre så og si hva man vil med dem uten at de våkner.

Gjest Raindrops
Skrevet

Den ene ser ut til å gi litt blaffen. Hun lar dem styre på som de vil, men hun vil ikke at dyrlegen ska klappe henne, og vil helst ha meg ved siden av.

Hun andre klikker helt. Klorer, biter og nekter å være rolig.

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Bikkja mi blir helt paranoid. Hun har hatt endel ekle opplevelser, type operasjon, tanntrekking etc med dyrleger som har vært redd henne, og dermed behandlet henne noe røft.

Hesten min har kun vært på klinikk en gang, men hun storkoste seg hun. Knegget, tuslet rundt og overfalte alle og enhver som kom inn til henne, for her skulle det koses ja :rodmer:

Gjest Bobler
Skrevet

Pus er vettaskremt, men han er redd for alt (løv, mennesker, dyr, biler, sykler osv). Han ligger helt i ro, helt paralysert, og reagerer ikke på noe. Tror han blir så redd at han kobler ut.

Bikkja VAR helt perfekt, brydde seg ikke om noe og vetrinær kunne gjøre alt han ville. Men etter å ha tilbrakt mange timer der, hver eneste uke, i et halvt år så har han fått nok. Mye smerte, mye styr og en veldig "slem" vetrinær har gjort at han nå hater stedet over alt på jord, og knurrer på vetrinær. Heldigvis er vi bare der en gang i året for vaksine, og den får han i bilen for å gjøre det LITT bedre.

Skrevet

Hunnkatten vår er rimelig pysete av seg, og mjauer MEGET høylydt hele veien, fra døra vår og til dyrlegekontoret - men når hun først er på undersøkelsesbordet så blir hun helt føyelig, jeg mistenker at hun bare er vettskremt.

Hannkatten vil helst ha forlabbene rundt halsen på meg under hele undersøkelsen.

Og begge har burskrekk, så vi bærer dem rundt med bånd på...

Skrevet

Pus 1: Litt stresset, oppfører seg fint helt til sprøytene kommer frem, da blir hun et monster og hveser og vrir seg.

Pus 2: En liten engel, vil helst kose med dyrlegen.

Pus 3: Rolig og snill, men liker ikke for mye fikling rundt øyne og ører.

Skrevet

Tullepusen vår oppfører seg omtrent som TS sin, hun ligger så flatt som overhodet mulig ned på undersøkelsesbenken og er helt stille. Vetrinæren kan holde på som h*n vil, pus synes det er uffent, men gir ikke noe annet uttrykk for det enn noen små uffe-sukk XD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...