Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var jeg hos frisøren for å friske opp håret. Jeg hadde langt hår nesten til korsryggen og sa hun kunne klippe maks 5 cm, men hun har klippet minst 10! Jeg er så lei meg. Når skal dette gro ut igjen??! Håret er en såå stor del av meg, så dette er virkelig et hardt slag i magen.

Noen som har vært i samme situasjon som har noen trøstende ord? Måtte bare få det ut!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når det er så langt likevel så er det ingen krise. Du hadde sikkert godt av å få klippet bort litt.

Som trøstende ord så kan jeg si at de fleste kler kortere hår enn til korsryggen så du ser sikkert flott ut. Dessuten vokser det fort ut.

• Liker 5
Skrevet

det er jo bare hår, og det gror ut igjen!

ingenting å ta så på vei for noen cm vel.

• Liker 3
Gjest Raindrops
Skrevet

Hadde hun klippet deg helt kort hadde jeg forstått deg veldig godt, men du har da fortsatt langt hår nå? Det vokser ut igjen :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du blir veldig lei deg av en sånn bagatell, tror jeg ikke du har mange problemer i livet. Du kan jo trøste deg med det.

• Liker 9
Skrevet (endret)

Ja, det gror ut.

Ja, det er bare hår.

Men når håret er så langt så blir det en stor del av en. Skjønner at du synes det er kjipt. :klem:

Selv har jeg helt kort hår, men har hatt langt hår før.

Endret av Skravla
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha klaget til frisøren. Du har ikke fått den "varen" du har betalt for.

• Liker 2
Skrevet

Det var sikkert så slitt at hun følte at det var best å klippe så mye. Litt kjipt, men det vokser ut igjen.

Skrevet

Tusen takk! :) Ja, jeg vet, det er bare hår! Men laangt hår har vært "meg" så lenge jeg kan huske nå, så det føles så feil :( Og det var ikke veldig slitt heller, da sa hun til og med!!

Skrevet

Jeg pleier å presisere at de skal klippe x antall vanlige centimeter, ikke frisørcentimeter.

Skrevet

Du kan jo alltid gå tilbake til frisørsalongen og klage, da vil de måtte rette det opp, ved f.eks å gi deg extension.

Men som de andre sier her, 5cm ekstra fra et så langt hår burde ikke ha så mye å si... Håret vokser omtrent 1cm i måneden, så tar ikke all verdenstid å få det like langt igjen :).

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring med frisører er at de alltid klipper meg kortere enn jeg ber om. Hva kommer det av?

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at du er lei deg, håret blir jo en del av identiteten din :klem: Hadde veeeldig langt hår da jeg var yngre også. Men etter frisøren bestandig klippet det altfor mye, fikk jeg helt frisørangst, og gikk ikke til frisør på mange år. Overtalte heller mamma til å stusse tuppene. Nå har jeg funnet en kjempeflink frisør, som klipper VELDIG lite (siden jeg ber henne om det), og som har hjulpet meg med å overvinne "frisørskrekken". Hun vet jeg er livredd for at hun skal klippe for mye, derfor gjør hun det ikke :) Så det finnes gode frisører der ut også, det er bare så skummelt å leite etter dem...

Og dere som sier at "det er bare hår, det vokser ut igjen". Det er virkelig trist å plutselig bli kortere, og måtte vente lenge lenge på at det vokser ut igjen. Selvom det er lite :tongue:

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at du er lei deg, håret blir jo en del av identiteten din :klem: Hadde veeeldig langt hår da jeg var yngre også. Men etter frisøren bestandig klippet det altfor mye, fikk jeg helt frisørangst, og gikk ikke til frisør på mange år. Overtalte heller mamma til å stusse tuppene. Nå har jeg funnet en kjempeflink frisør, som klipper VELDIG lite (siden jeg ber henne om det), og som har hjulpet meg med å overvinne "frisørskrekken". Hun vet jeg er livredd for at hun skal klippe for mye, derfor gjør hun det ikke :) Så det finnes gode frisører der ut også, det er bare så skummelt å leite etter dem...

Og dere som sier at "det er bare hår, det vokser ut igjen". Det er virkelig trist å plutselig bli kortere, og måtte vente lenge lenge på at det vokser ut igjen. Selvom det er lite :tongue:

Ja, det er nettopp det det blir! :) Jo, mer jeg ser på det, jo værre blir det!! ahh :(

Skrevet

Min erfaring med frisører er at de alltid klipper meg kortere enn jeg ber om. Hva kommer det av?

Søstra mi er frisør, og hun sier at frisører ikke klipper for kort. Men folk kan føle det, fordi 1cm virker mye lenger enn det det er. Om dere lurer selv, så kan dere jo dra alt håret fram over skuldrene og klippe en cm av litt av håret, vil dere se at det er mer enn dere tror. (Hun sier også at noen frisører kan sikkert klippe for kort)

Jeg har alltid hatt frisørskrett, for selv ment at frisører klipper for mye. Men etter at søstra mi ble frisør, har hun herda meg for å si det sånn - til at jeg ikke bryr meg så mye om håret mitt lenger. Etter å ha vært prøvekanin har jeg fått hår flere ganger jeg ikke syntes er noe fint. Oppdaga at de fleste folk legger ikke merke til om håret når ned til puppene eller over puppene liksom...

• Liker 1
Skrevet

Jeg har like langt hår som deg og får også følelsen av at håret blir alt for kort når frisøren tar mer enn fem cm. På den annen side, blir håret mye penere når de får tatt alt det slitte og ingen ser at håret er kortere. Det er utrolig sært å gre seg de første par ukene fordi håret stopper tidligere enn før :fnise:, men det føles som håret vokser litt fortere når jeg først har klipt litt mye av det ;)

AnonymBruker
Skrevet

Tror mye av grunnen kan være at de ofte begynner å klippe når håret er vått, når håret da tørker løftes det naturligvis mer opp fra hodebunnen (blir på en måte kortere). Altså om frisøren hadde klippet håret mitt til haka når det var vått, ville håret vært litt over haka når det tørket. Når jeg da dusjer og greier håret vil håret igjen være til haka osv. :)

• Liker 1
Skrevet

Det er da fortsatt langt, og 5 cm på så langt hår er det nok bare du selv som merker.

• Liker 1
Skrevet

I dag var jeg hos frisøren for å friske opp håret. Jeg hadde langt hår nesten til korsryggen og sa hun kunne klippe maks 5 cm, men hun har klippet minst 10! Jeg er så lei meg. Når skal dette gro ut igjen??! Håret er en såå stor del av meg, så dette er virkelig et hardt slag i magen.

Noen som har vært i samme situasjon som har noen trøstende ord? Måtte bare få det ut!

Kjære vene, det vokser da ut igjen:) Kortere hår er praktisk, så prøv å nyt den biten til det vokser ut igjen^^, Neste gang, ikke si hvor mange centimeter, folk har veldig ulikt syn på hva 5 centimeter er og ikke. Ta heller å vis henne hvor på ryggen du vil det skal være med fingeren, så slipper man missforståelser:)

Skrevet

Kjære vene, det vokser da ut igjen:) Kortere hår er praktisk, så prøv å nyt den biten til det vokser ut igjen^^, Neste gang, ikke si hvor mange centimeter, folk har veldig ulikt syn på hva 5 centimeter er og ikke. Ta heller å vis henne hvor på ryggen du vil det skal være med fingeren, så slipper man missforståelser:)

For måleenheter er veldig relativt, sant?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...