Gå til innhold

nederste del av magen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er da 20 år, 164 cm og veier 56 kg.

for 1 år siden veide jeg 46 kg pga anorexia.

saken er at den nederste delen av magen min har alltid vært litt "bulende" eller ser litt stor ut. uansett om jeg veide 46 eller 56 mistet jeg den aldri.

er det noen måte å få flat mage på, trening, spising osv?

har tenkt på om kanskje noe er galt med tarmene mine, siden etter jeg har spist går magen veldig utover uansett hva jeg spiser omtrent. hadde anorexia i 6 år og var en periode nede i 33 kg (ikke bra).

er det noen som vet hvorfor magen alltid er der eller hva jeg kan gjøre for å få flat mage på nederste delen?

Videoannonse
Annonse
Gjest *Maja*
Skrevet

Om du sliter med irritert tarm så kan magen fort se oppblåst ut. Mange reagerer på gjær og laktose.

Ellers kjenner jeg at jeg er litt skeptisk til å gi deg for mye råd da du kanskje har et forvrengt kroppsbilde? Om du har vært så tynn som du sier og fremdeles følte du hadde mage mener jeg.

Skrevet

Om du sliter med irritert tarm så kan magen fort se oppblåst ut. Mange reagerer på gjær og laktose.

Ellers kjenner jeg at jeg er litt skeptisk til å gi deg for mye råd da du kanskje har et forvrengt kroppsbilde? Om du har vært så tynn som du sier og fremdeles følte du hadde mage mener jeg.

jeg har prøvd uten gjær og laktose og det er ikke det jeg feiler :)

bare gi råd, er helt frisk. så tåler det ;)

hadde ikke mage når jeg var på mitt tynneste men når jeg var 46 kg...

Gjest *Maja*
Skrevet

jeg har prøvd uten gjær og laktose og det er ikke det jeg feiler :)

bare gi råd, er helt frisk. så tåler det ;)

hadde ikke mage når jeg var på mitt tynneste men når jeg var 46 kg...

Glutenallergi?

Ok; Om du strammer magen alt du kan, får du da fatt i mye eller er magen hard når den buler?(Som gravid mage hard)

Om du kan klype så er det nok fett. Du kan ikke punktslanke bort fettet på magen, men du kan redusere fettprosenten på hele kroppen med rett mat og trening.

Spis proteiner fra kylling, egg, fisk og karbonadedeig. Få i deg sunt fett(en må ha fett for å forbrenne fett) fra avocado, mandler, solsikkeolje etc. Spis grønnsaker og frukt og hold deg til vann som drikke.

For meg har jogging vært den beste treningen for å redusere fettprosenten. Jeg har trent mye forskjellig og har aldri hatt en sterkere, sunnere og bedre kropp enn det jeg har fått av jogging. I en alder av snart 30 så har jeg bedre kropp enn da jeg var 20, det sier jo litt.

Start dagen med en god frokost av f.eks Ryvita knekkebrød med eggerøre og skinke/havregrøt kokt på vann med kanel og frukt etc.

Spis en stor lunsj av egg, kylling etc slik at blodsukkeret holder seg stabilt frem til middag, men

Ha et lite mellommåltid der du får i deg litt frukt og mandler.

Til middag spiser du ovenevnte proteinkilder(minimun 200 gram), noe trege karbs(brun ris, brun pasta etc) og grønnsaker.

Til kvelds tar du litt frukt, mandler, ryvita med skinke/egg etc.

Ha en dag i uka der du har en "spisedag". Da spiser du normalt frem til middag, men spis noe du er esktra glad i(pizza, lasagna, tacos etc) og unn deg noe god kveldssnacks.

Skrevet

Glutenallergi?

Ok; Om du strammer magen alt du kan, får du da fatt i mye eller er magen hard når den buler?(Som gravid mage hard)

Om du kan klype så er det nok fett. Du kan ikke punktslanke bort fettet på magen, men du kan redusere fettprosenten på hele kroppen med rett mat og trening.

Spis proteiner fra kylling, egg, fisk og karbonadedeig. Få i deg sunt fett(en må ha fett for å forbrenne fett) fra avocado, mandler, solsikkeolje etc. Spis grønnsaker og frukt og hold deg til vann som drikke.

For meg har jogging vært den beste treningen for å redusere fettprosenten. Jeg har trent mye forskjellig og har aldri hatt en sterkere, sunnere og bedre kropp enn det jeg har fått av jogging. I en alder av snart 30 så har jeg bedre kropp enn da jeg var 20, det sier jo litt.

Start dagen med en god frokost av f.eks Ryvita knekkebrød med eggerøre og skinke/havregrøt kokt på vann med kanel og frukt etc.

Spis en stor lunsj av egg, kylling etc slik at blodsukkeret holder seg stabilt frem til middag, men

Ha et lite mellommåltid der du får i deg litt frukt og mandler.

Til middag spiser du ovenevnte proteinkilder(minimun 200 gram), noe trege karbs(brun ris, brun pasta etc) og grønnsaker.

Til kvelds tar du litt frukt, mandler, ryvita med skinke/egg etc.

Ha en dag i uka der du har en "spisedag". Da spiser du normalt frem til middag, men spis noe du er esktra glad i(pizza, lasagna, tacos etc) og unn deg noe god kveldssnacks.

takk for et utfyllende svar. er nok fett ja. men vil helst ikke ha sånn "kostliste" mat.

men tror kanskje det kan ha noe med at jeg har vært syk før. siden magen er der "alltid" og får ofte veldig luftsmerter.

AnonymBruker
Skrevet

Gå til lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...