Micolina Skrevet 6. januar 2012 #1 Skrevet 6. januar 2012 Jeg har bestemt meg for å kjøpe iPad. Men spørsmålet er: med eller uten 3G? Det koster 1000kr mer for 3G. Noe som i og for seg ikke er fullt så mye. Men skal jeg ha med 3G, så vil jeg gjerne ha mobilt bredbånd. La oss f.eks si at jeg kjøper den billigste til netcom, 99kr i måneden (1GB). Noe som blir 1188kr i året. Kan jo også hende at jeg ønsker å bruke mer data, og går da over til et litt dyrere abonnoment til 249kr måneden (8GB), som utgjør 2988kr i året. Nå har det seg slik at jeg har en mobil som kan dele trådløst internett, og et abonnoment som har 500MB data inkludert i måneden (kan oppgraderes til 1000MB for 100kr ekstra). Det som er kjekt med å ikke ha 3G er at man sparer penger. Kan jo f.eks være måneder der jeg ikke bruker internett på iPad'en i det hele tatt. Og er man virkelig så avhengig av internett at man trenger det overalt? Jeg kan jo vente til jeg kommer til et sted med WiFi... Men jeg liker muligheten å ha tilgang til internett over alt, og det virker stress å skulle dele det fra mobilen. Hva tenker dere om dette? Har noen erfaringer med å ha iPad med og uten 3G?
klakkekatt Skrevet 6. januar 2012 #2 Skrevet 6. januar 2012 Jeg har ipad 2 uten 3g og det funker helt konge! trenger jeg internett på den når jeg er ute å reiser deler jeg bare nettet fra mobilen min, og vips så er den på nett :-) 1
Cata Skrevet 6. januar 2012 #3 Skrevet 6. januar 2012 Jeg har uten 3G og det har så langt vært problemfritt. På flyplasser kan man logge inn på nett gratis, på hoteller får man som oftest gratis nett og er jeg noe annet sted så gjør jeg som det er nevnt før i tråden - logger på via mobil og lar den være modem. Gidder ikke styre med et ekstraabonnement for de få gangene det kunne vært praktisk. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #4 Skrevet 6. januar 2012 Jeg har iPad 2 med 3G og kunne ikke tenke meg uten. Selvsagt kunne jeg sette opp deling via min iPhone og så koble på dette, men det har to negative sider. For det første er det fiklete å holde på med det hver gang, og for det andre drar slik deling mye strøm på iPhonen. Elsker det å fort kunne vippe av Smart Coveret og være på nett hvor som helst i løpet av 2 sekunder. Jeg har tvillingabonnemenet, altså ett ekstra datakort til iPaden som er tilknyttet abonnenementet på iPhonen. Genialt! 1
AnnH Skrevet 20. januar 2012 #5 Skrevet 20. januar 2012 Jeg har tvillingabonnemenet, altså ett ekstra datakort til iPaden som er tilknyttet abonnenementet på iPhonen. Genialt! Men når man ordner med tvillingabonnement, så får man bruke 3G MB som er inne i mobil abonnementet? Har selv Iphone, og bruker nesten ingenting av de 400 MB jeg har inkludert i mobilregningen. Kanskje det kunne lønne seg å kjøpe uten 3G da? Tenker som trådstarter sier, at man kan jo spare litt penger å ikke ha 3G på Ipaden. Men samtidig at det kunne være ett pluss å ha det når man er på turer osv...
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #6 Skrevet 20. januar 2012 Men når man ordner med tvillingabonnement, så får man bruke 3G MB som er inne i mobil abonnementet? Har selv Iphone, og bruker nesten ingenting av de 400 MB jeg har inkludert i mobilregningen. Kanskje det kunne lønne seg å kjøpe uten 3G da? Tenker som trådstarter sier, at man kan jo spare litt penger å ikke ha 3G på Ipaden. Men samtidig at det kunne være ett pluss å ha det når man er på turer osv... Det stemmer! Har abonnement på telefonen som inkluderer ett visst antall MB med datatrafikk i måneden. For tvillingkortet betaler jeg (eller dvs. jobben) 20 kroner ekstra per måned, og da deler iPhonen og iPaden på denne datatrafikken. Spiller ingen rolle hvilken enhet jeg bruker, der går i samme pott og regning. Med tvilling ville det trolig lønne seg. Dersom du har 400MB på iPhonen og kun bruker la oss si 200MB kunne du brukt de 200 resternede på en iPad. Det går forsåvidt for det samme om man deler forbindelsen via iPhonen, bare litt mer fiklete siden det må aktiveres hver gang.
AnnH Skrevet 20. januar 2012 #7 Skrevet 20. januar 2012 Det stemmer! Har abonnement på telefonen som inkluderer ett visst antall MB med datatrafikk i måneden. For tvillingkortet betaler jeg (eller dvs. jobben) 20 kroner ekstra per måned, og da deler iPhonen og iPaden på denne datatrafikken. Spiller ingen rolle hvilken enhet jeg bruker, der går i samme pott og regning. Med tvilling ville det trolig lønne seg. Dersom du har 400MB på iPhonen og kun bruker la oss si 200MB kunne du brukt de 200 resternede på en iPad. Det går forsåvidt for det samme om man deler forbindelsen via iPhonen, bare litt mer fiklete siden det må aktiveres hver gang. Ok :D tusen takk for hjelpen Tok en telefon til telenor, og de anbefalte akkurat det samme. For 49 kr mnd kunne jeg få en tvillingsim. Når bindingstiden min har utløpt og jeg evt trenger mer MB, så kunne jeg enkelt bare forandre abonnementet, og det ville automatisk føres over på tvillingsimmen veldig greit :D 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå