AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #1 Skrevet 6. januar 2012 Jeg greier ikke høre på lydbøker, jeg faller ut hele tiden og får ikke med meg hva som leses opp. Har prøvd mange ganger, det går bare ikke. Hva er galt med meg? Er det flere som har det sånn?
Knirke Skrevet 6. januar 2012 #2 Skrevet 6. januar 2012 Kanskje boken bare ikke er spennende nok... Jeg klarer heller ikke å sette meg ned og kun høre på lydbok, men må gjøre noe annet samtidig, f.eks monotont arbeid eller bilkjøring. Faler ut av og til, men det gjør ikkeno så lenge jeg får med hovedtrekkene i handlingen
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #3 Skrevet 6. januar 2012 Hører på lydbok på kvelden når jeg skal sove. Jeg bruker minst 1-2 timer fra jeg har lagt meg til jeg sovner, så det er fin tid å slå i hjel med lydbok. Å ha noe å høre på hindrer også tankekaos som gjerne kommer snikende på kvelden.
Safira Skrevet 6. januar 2012 #4 Skrevet 6. januar 2012 Jeg greier å høre på lydbok hvis jeg går tur, driver meg husarbeid eller reiser (bil, tog, fly osv.). Ikke hvis jeg bare sitter stille.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #5 Skrevet 6. januar 2012 Kan være greit å ha headsett så du får lyden rett på øret. Jeg prøvde lydbok i forbindelse med husarbeid, men det var dødfødt. Sette på krana på kjøkkenet og du hører ingenting. Jeg brukte da ikke headsett.
Inx Skrevet 6. januar 2012 #6 Skrevet 6. januar 2012 Kommer helt ann på hva man driver med. Det er fint å lytte på lydbok når man driver med enkle oppgaver som går "automatisk" - eller om man ligger i senga, lyset av osv.
Agathe Skrevet 6. januar 2012 #7 Skrevet 6. januar 2012 Jeg klarer det ikke, for jeg sovner ALLTID Pleier å høre mens jeg sitter/ligger i sofaen og slapper av da, men selv om jeg ikke er trøtt i utgangspunktet .... etter en stund
Brunhilde Skrevet 6. januar 2012 #8 Skrevet 6. januar 2012 Jeg hører lydbok (med høretelefoner) når jeg går tur og når jeg sitter i sola og gjerne vil strikke samtidig som jeg får litt sol. Foretrekker å lese selv, men lydbok kan være en grei avveksling innimellom, selv om jeg syns det blir litt "langsomt"...
Gjest Badabing Skrevet 6. januar 2012 #9 Skrevet 6. januar 2012 Jeg hater lydbøker. De går ikke i mitt tempo, og det blir som regel bare kjedelig. Jeg klarer å bruke fantasien mye mer om jeg leser selv.
Gjest Wolfmoon Skrevet 6. januar 2012 #10 Skrevet 6. januar 2012 Hører på lydbok på kvelden når jeg skal sove. Jeg bruker minst 1-2 timer fra jeg har lagt meg til jeg sovner, så det er fin tid å slå i hjel med lydbok. Å ha noe å høre på hindrer også tankekaos som gjerne kommer snikende på kvelden. Samme her Men jeg ender jo alltid opp med å sovne fra den, så er fint å høre på lydbøker jeg har lest før så jeg vet hva som skjer
Wonders Skrevet 17. januar 2012 #11 Skrevet 17. januar 2012 Sef! Klarer meg ikke uten. Jeg har alt på iPoden og kjøper det meste på itunes, eller små cd\r på smart club for 99 kr. Jeg pendler, og det kan ta opp til en time hver vei, da er lydboken god å ha. Når jeg skal handle orker jeg ikke all den dårlige og øredøvende musikken i alle butikkene, da er lysboken herlig. Jeg leser ikke så bra, leser samme linje 2 ganger, leser sagte, og jeg liker å ha hendene fri... 1
Gjest Iah Skrevet 17. januar 2012 #12 Skrevet 17. januar 2012 Jeg hater lydbøker. De går ikke i mitt tempo, og det blir som regel bare kjedelig. Jeg klarer å bruke fantasien mye mer om jeg leser selv. Signerer. Ser for meg at lydbok kanskje ville ha fungert mens jeg kjører bil, men jeg er veldig glad i å høre på musikk og synge med når jeg kjører hit og dit.
Capricorn Skrevet 17. januar 2012 #13 Skrevet 17. januar 2012 Jeg hører på det noen ganger når jeg skal trene eller sove. Syns det er litt lite å velge i. Mye av det nye kommer i lydbok, men savner litt eldre bøker som jeg kunne tenkt meg å lest/hørt en gang til.
Brukernavn Skrevet 17. januar 2012 #14 Skrevet 17. januar 2012 Jeg ramler alltid ut. Glemmer å høre etter rett og slett :gjeiper:
Tonka Skrevet 18. januar 2012 #15 Skrevet 18. januar 2012 Klarer det, men liker det ikke. Det går i feil tempo, og jeg er litt sær når det kommer til stemmer. Hvis jeg ikke synes at den som leser har fin stemme (så blir jeg bare irritert. Podcasts hører jeg derimot mye på, og der plager verken tempoet eller stemmen meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå